Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Lekker, hoor, KV die vis.

En Irma, goeie diners. Ben niet zo'n bbq fan, maar dat klinkt heerlijk.

Het was heerlijk weer en daardoor een fijn weekend, maar qua eten was het weinig bijzonders/noemenswaardigs.

Ik maak nu risotto met groene asperges.
Hmmm, groene asperges. Lekker GB.

Vanavond aten we een Indiase kipstoof met pinda's, wortelen, erwten en paprika. Rijst erbij, was lekker.
Alle reacties Link kopieren
GeorgieB, wij zijn ook niet zo van het standaard (Nederlandse?) bbq-gedoe met allerlei soorten vlees en saus uit een fles. Het is eigenlijk meer buiten koken op een gas- en/of hout(skool)gril. We hebben ook nog een losse inductieplaat die we buiten kunnen gebruiken. Die gasbbq is ideaal voor dagelijks gebruik.

We hebben meestal maar één vlees-/vis-/vegagerecht en houden alle 3 erg van gegrilde groenten : een bakplaat die op de bbq past, met champignons, lenteui, paprika, courgette, aubergine, wortelen, venkel, groene asperges… whatever (niet alles tegelijk). En daar pikt iedereen iets van zijn of haar gading af. (Als we eters hebben, gaan die groenten eerst op een serveerschaal :lol: ). Verder nog een salade, tabouleh, brood, wraps (ook niet alles tegelijk natuurlijk). En bijvoorbeeld quesadillas kun je ook heel goed op een bbq maken – al dan niet met vlees.

Vandaag mogen man en puber het samen uitzoeken. Ik eet na het Afrikaanse dansen iets lichts.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond makkelijk en snel...
Of het word een diepvries pizza of soep uit blik met een broodje.
Heb een drukke week op het werk en even geen zin om te gaan meal preppen.
Tja..zo lang het geen gewoonte word mag het wel een keer (:
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik blij maar naast de verse boerenkool grijpen, die nu echt niet meer verkrijgbaar is.
Dan maar stamppot andijvie met rookworst.
Miedo, mag ik een suggestie doen voor een avatar:
Afbeelding
Ik vind het een goed concept, Irma.

Vanavond eet ik een soort buddha bowl met gegrilde groene asperges, avocado, sla en gegrilde courgette. En even kijken wat ik verder nog heb. Waarschijnlijk wat geroosterde amandelen en verse kruiden. En een dressing met tamari en miso.
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik was even een weekje op vakantie. In tegenstelling tot onze gewoonte kozen we voor een all inclusive vakantie. Nog nooit eerder gedaan en we waren erg huiverig, want eten is natuurlijk altijd een groot deel van onze vakantie pret, maar we waren allebei zo moe en we hebben zoveel meegemaakt de laatste tijd dat we vooral wilden chillen. En dat is heel goed gelukt. Veel aan het zwembad zitten kijken hoe ons meisje aan het spelen was en veel geslapen. Eten was maar wat matig, maar ik hoefde het geen een keer zelf te koken en het stond klaar als ik binnen kwam. Dat was ook wel eens fijn.

Zaterdag toen we thuis kwamen werden we uitgenodigd voor de BBQ bij mijn broer. Zondag eten we spinazietaart en gisteren werd het een bonenstoof. Vandaag eten we de restjes van die twee dingen.

Veel lekkere en leuke dingen gelezen, maar weinig onthouden, dus ik zwaai gewoon nog even een keer!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond geroosterde pompoen met gedroogde tomaatjes eten. Voor de eerste keer dat ik tomaatjes zelf ga drogen dus hoop dat het goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Kan het voor jullie helemaal begrijpen, Kaaat, maar het is mijn worst nightmare ;-)

Irma, ik ben gek op gegrilde groenten en zo'n plaat is inderdaad altijd smullen.

Vanochtend op een beurs gestaan. Morgen nog een ochtend.
Vanavond komen vrienden uit Oostenrijk bij ons eten. We halen lekker Thais bij een goede afhaal.
Ze blijven hier ook Koningsdag vieren. Gezellig!

Hihi, GB!
Het boerenkoolseizoen is echt allang over, Miedo.
Alle reacties Link kopieren
@Koreveen, we zijn er ook nog niet uit of dit nou een succes was of gewoon een goede oplossing in deze omstandigheden.....
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown schreef:
24-04-2018 13:02
Miedo, mag ik een suggestie doen voor een avatar:
Afbeelding
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
24-04-2018 15:50
@Koreveen, we zijn er ook nog niet uit of dit nou een succes was of gewoon een goede oplossing in deze omstandigheden.....
Begrijpelijk. Zo lang jullie het fijn gehad hebben is het toch goed?
Wij waren afgelopen oktober all in met schoonouders en heb het leuk gehad maar dat massale is gewoon niet zo ons ding. En liever elke dag ergens anders eten en wat drinken vind ik leuker dan in een eetzaal.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten aardappeltjes met tomaatjes en ui en knoflook uit de oven met gewokte spinazie en rosbief a la minute.

Morgen wordt het kip met rijst en broccoli.
Ik bleef bij m'n ouders eten vanavond en kreeg pannenkoeken. Jeej :lol:
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown schreef:
24-04-2018 13:02
Miedo, mag ik een suggestie doen voor een avatar:
Afbeelding
:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
24-04-2018 13:38
Hallo! Ik was even een weekje op vakantie. In tegenstelling tot onze gewoonte kozen we voor een all inclusive vakantie. Nog nooit eerder gedaan en we waren erg huiverig, want eten is natuurlijk altijd een groot deel van onze vakantie pret, maar we waren allebei zo moe en we hebben zoveel meegemaakt de laatste tijd dat we vooral wilden chillen. En dat is heel goed gelukt. Veel aan het zwembad zitten kijken hoe ons meisje aan het spelen was en veel geslapen. Eten was maar wat matig, maar ik hoefde het geen een keer zelf te koken en het stond klaar als ik binnen kwam. Dat was ook wel eens fijn.
Wij hebben dit ook een keer gedaan, met onze toen twee en half-jarige. Omdat ook wij een beetje huiverig waren, hadden we slechts één week geboekt. En dat was helemaal prima. Langer hadden we het wsch niet volgehouden...

Iig fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad!

Tussen de middag worden het fishsticks, erwten/wortelen en aardappelpurée. Jullie mogen raden wie dat heeft besteld :lol: Ik denk dat ik maar rauwkost met feta eet...
Alle reacties Link kopieren
Het Thais eten gisteren was weer verrukkuluk. Ik had 4 verschillende soorten en we hebben, niet geheel onverwacht, wat over dus dat eten we zometeen.

Hahaha, Irma, dat is inderdaad een standaard kindermenu.

Teig, lekkahhhhhh
Nou ja, Kaat, fijn dat jullie in elk geval een beetje konden relaxen. En dan heb je dat ook een keer meegemaakt.

Lekker, KV. En lekker makkelijk ook. ;-D

Ik had geen soep meer in de vriezerT, dus dat moest even aangevuld worden. Ik vond de combi die ik vorige keer had lekker, dus die gaat in de herhaling. Bouillon getrokken vanmiddag. Soep is met wortel, flespompoen en rode linzen. En rode curry pasta, kokosmelk en veel verse koriander. Het is feestelijk (en toepasselijk) oranje. :proud:

Ook zelf rode currypasta gemaakt. Miste alleen lime leaves, maar volgens mij is het best okay geworden. Het is wel wat natter dan de curry pasta die je normaal koopt. Wat ik alleen lastig vind is dat het niet zo goed te voorspellen is hoe spicy het wordt als je het zelf maakt. Maar goed, we zullen zien.

Ga zo nog even wat groente grillen voor lunchsalade van morgen. En vanavond eet ik denk ik een simpele pasta primavera met erwtjes & asperges.
Nou, gelukkig houd ik wel van een beetje spicy... Maar ik had er ook niet meer in moeten doen. Als ik hiermee curry maak moet ik maar een beetje rustig aan doen met de curry pasta.
Ik zou het niet zo goed durven denk ik Kaaaaaaaaatje, zo'n all-in. Wel fijn dat jullie lekker tot rust hebben kunnen komen!

Vanavond aten we een pasta met muntsalsa, broccoli, champignons en Parmezaan. Fris en zomers gerecht.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook een nadeel van veel all in hotels is dat ze vaak zo afgelegen liggen. Vorig jaar op Mallorca ook. Wel bij het strand maar in de omgeving was niet veel.
Wel een mooi wandelgebied gebied maar voor andere dingen moesten we de auto pakken. Geen terrasjes en winkels in de buurt. Je hebt natuurlijk niks nodig en het gros van de mensen komt het resort niet af.

Wij eten vandaag shoarma van kipdijfilet met sla en broodjes en komkommer en knoflooksaus.
Alle reacties Link kopieren
Het oorspronkelijke plan was naar Bilbao voor het eten en het guggenheim, maar dat leek ons toch wel lastig met die kleine wurm erbij. Niet zo lekker warm en dan toch wel veel op pad zijn en laat eten we hadden geen idee hoe het zou gaan. Achteraf denk ik dat het best had gekund als we hadden gezorgd voor een goed hotel waar ze 's middags rustig even kon slapen terwijl wij rustig aan het lezen waren (of ook slapen in mijn geval).

Dit lag niet perse afgelegen, overal om ons heen waren andere resorts, maar je kon er niet zo makkelijk af om even naar een restaurant te lopen inderdaad. Uiteindelijk hebben we twee keer ergens gelunched en dat was echt prima.

Gisteren aten we een curry met bloemkool en paprika. Vandaag een restje en dan gaan we alweer de hort op, deze keer een weekend weg met mijn familie. We moeten even bedenken of we vanavond nog vertrekken of pas morgenochtend. Even kijken hoe lang ik hier nog bezig ben.
Shoarmaaaaaaaaa
Veel plezier op je weekend Kaaaaaaaatje! Ik denk dat het Guggenheim wel uitdagend is met een wurm... eerlijk gezegd begin ik er nog niet aan. Een kerkje bezoeken in stilte kan frut goed, maar langer dan dat moet het ook niet duren.

Wij aten vanavond een Indiase stoof met kip, kikkererwten, tomaten en spinazie. Naan erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven