Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag pizza. Prima na een stapavondje :P ik wil verder alleen even een klein blokje om vanmiddag maar heb gisteren moeten werken en daarna dus uitgegaan dat ik mijn stappen voor 2 dagen wel heb gezet.
De pompoenlasagna gisteravond was heel lekker. Ging schoon op, vier tevreden gezichtjes aan tafel.
Vanavond maak ik gebakken polenta, wortelen en filetlapjes met honing-mosterd-dille-marinade.
:lightbulb: Polenta, Teig, goed idee. Dat heb ik ook al lang niet gemaakt. Soms vergeet je weleens iets. Polenta chips kan ik ook wel weer eens maken trouwens

Ik ga vandaag denk ik rode curry eten. Met boontjes & champignons.
De "inspiratie" voor polenta kwam doordat ik laatst m'n kast door ging, op zoek naar dingen die over datum waren of tegen de datum aan. Dit polentameel had eigenlijk in mei al op moeten zijn. Het is echter nog prima, maar de komende tijd gaan we dus dat soort dingen opeten (paar lasagnabladen van gisteren waren ook een paar maanden over datum).
Spaanse tortilla vanavond

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wowwww, die shrimp curry is een blijvertje ! Heerlijk op smaak, geen overheersende pit (waar wij overigens geen van 3-en "bang " voor zijn) en heel aromatisch.

Die pompoenlasagna ziet er ook lekker uit, teigera. En polenta komt deze week ook weer eens op tafel. Goed idee.

Het belooft hier de komende week nog steeds rond de 30° te worden. Helaas zijn de avonden al erg fris, dus buiten eten zit er niet meer in.

O, en dolfje, ik heb me nooit verdiept in hoe je een vervolgtopic opent :$ en ook niet hoe je plaatjes plakt (en dat hoort er toch wel bij) :$
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een nieuw topic openen Irma met een link naar deze.
Plaatjes plakken lukt mij ook ineens niet meer gek genoeg.

Wij eten kippenbouten van de markt met zoete aardappelfriet uit de oven en een salade van ijsbergsla en komkommer met pitjes en ik brokkel er wat blauwe kaas door.
Altijd een goed idee om dingen op te maken natuurlijk, Teig. Maar je weet dat met zowel pasta als polenta niet echt iets kan gebeuren, he. Volgens mij kun je beide over 2 jaar ook nog wel eten. :)

Klonk ook heerlijk, Irma, die curry! En ja, open jij een nieuw topic! Goed plan.

Ik eet nog een keer pasta Genove. Goed voorbereid de week in gegaan.
Oh GB ik eet het nog met liefde hoor, en zet het m'n kinderen ook gewoon voor. Inderdaad, dat is echt nog wel goed! Maar zo af en toe je kasten door is gewoon handig, voor mij dan, want er verdwijnt wel eens iets naar achteren en zo doe je leuke ontdekkingen.

Wij zitten een midweekje in Noord-Brabant op het moment. We reden langs Maya's dorp :). Ik kookte snelsnel een verse tagliatelle met zalmpesto-sausje, met zongedroogde tomaten, gewone tomaten en broccoli. Vindt iedereen hier erg lekker en is snel klaar.
Alle reacties Link kopieren
Gaat goed hier. Loop korte stukken zonder krukken en wat langer met. Ook al een klein stukje gereden afgelopen weekend. Heb gewoon 4 maanden niet gereden. Moest echt ff denken ;-)

Vrijdag hebben we houtovenpizza gehaald. Ik hou het toch altijd op pizza parma met mozzarella, parmaham, rucola en veul knoflookolie.

Zaterdag op de huid gebakken zalm met ovengeroosterde bloemkool en zoete aardappel.

Zondag hadden we 4 buurtjes uitgenodigd om ze te bedanken voor de support, maaltijden, boodschapjes van de afgelopen weken. We hebben Thais afgehaald, allerlei soorten curries. Was goddelijk en gelukkig nog wat over om vanavond op te eten. Had nog 1 bak flied lice over en daar ga ik van de week nog wel wat mee in elkaar draaien.

Leuk Teig! Veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de stad Teig :P ok in een nieuwbouwwijk maar wel een stad.
Ah, er is een gevoelige snaar geraakt :P

Lekker Teig, fijne vakantie.

Goed om te horen dat je weer enigszins op de been bent, KV. Fijn.
Alle reacties Link kopieren
Haha welnee :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen KV.

Ik bracht even een nachtje door in het ziekenhuis. Ik had wat bloedverlies, maar gelukkig is alles goed met de baby, die moet namelijk nog een hele tijd blijven zitten. Met mij gaat het ook goed, ik moet vooral rustig aan doen, nou deed ik dat al, maar we zien wel even.

Was precies op tijd weer thuis om aan te schuiven voor het eten. Ook wij zijn de voorraad aan het opmaken (maar dan vooral zodat ik daarna nog even wat nieuwe voorraad kan maken). We aten gisteren viskoekjes (uit de diepvries), met geroosterde groente (zaten ook nog in de diepvries) en gebakken aardappelen. Was wel okay, maar niet heel bijzonder.

Zondag aten we https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -en-hummus. Dat was wel lekker, maar eigenlijk net niet bijzonder genoeg.

Mijn lief had een weekje vakantie genomen en vandaag gaan we met z'n 2-en nog even ergens goed lunchen, eens even kijken waar we dat gaan doen.
Hè wat vervelend Kaaaaaaaatje. Hoop dat het je niet te veel stress oplevert allemaal. Rustig aan doen is natuurlijk niet altijd makkelijk als je al een mini rond hebt lopen.

Sorry Maya! Ik heb zitten twijfelen en toen besloten dat het vast een dorp was. Geheel verkeerd dus... nou in ieder geval je woont in een mooie omgeving :).

Goed nieuws Koor! Fijn dat je steeds meer kan zeg.

We gaan vandaag naar de dierentuin. Daar worden kindjes erg blij van (frut I zit nu een youtube-filmpje te kijken van de betreffende dierentuin en frut II probeert een hardkartonnen Bambi-boekje op te eten, dierenliefde zit er dus bij beide wel in). We eten vanavond een pastasalade met oa tomaten, kappertjes, mozzarella, verse basilicum en geroosterde nectarine.
Alle reacties Link kopieren
Teig ik woon in een buitenwijk van de stad, kan me voorstellen dat je dacht dat het een dorp was daar. Waar zitten jullie ergens?
Ik heb twee bakjes uit de diepvries gehaald om plek te maken en wil eigenlijk het gros er voor de vakantie over twee weken uit hebben. Een bakje is tomatensoep en 1 pastasaus die er volgens mij al vrij lang in zaten.
Dat is vervelend Kaatje, hopelijk blijft het nu goed gaan.

Leuk, de dierentuin! Daar wil ik denk ik weer heen met de 2e verjaardag van m'n zoon, een leuk uitje :)

Gister een snelle maar lekkere tagliatelle gemaakt met spekjes, spinazie, knoflook en een uitje.

Vanavond eet ik weer op werk, ik denk iets van aardappelen-groente-vlees. Ben ik niet zo gek op, maar de clienten kiezen en het is lekker vers (en ik kook)
@sneeuwball: zeker een leuk uitje! Welke dierentuin ga je?

@Dolfje: we zitten tussen Eindhoven en Helmond in.
Dierentuin wordt waarschijnlijk Blijdorp. Daar wonen we redelijk in de buurt, een dagje uit is al intensief genoeg voor zoon.

Gister op werk heb ik gekookte aardappels, boontjes en een slavink gegeten.
Vanavond maak ik thaise streetfood, zo'n nieuw pak van conimex. Leek vriend lekker, dus laten we het maar eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten een hamburger met couscousalade , tenminste dat was de bedoeling maar ik heb volgens mij teveel water bij de couscous gedaan en nu is het veel te nat. En ik heb geen couscous meer anders had ik er wat bijgedaan. Iemand een idee hoe ik het nu droog krijg?
Alle reacties Link kopieren
Dolf, gewoon op zacht vuur opzetten en roeren tot het water opgelost is

Kaat, vervelend. Dat zal wel schrikken zijn geweest.

We eten vanavond shakshuka
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik gedaan Maar het werd een grote melige klont. Ik heb het net weggegooid. Het was gelukkig niet zoveel.
Ik gooi de hamburgers in een wrap en de sla erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuw deel aangemaakt. Geloof dat het is gelukt.

Hier istie : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/427421
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt Irma. Ik zal aan de mods vragen of ze deze willen sluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven