Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Bewaar jij tahin in de koelkast Kaaaaaaaaaatje? Bij ons staat het gewoon in de kast. Blijft eigenlijk altijd goed. Die tip van regelmatig omdraaien vind ik wel een goede, ik sta ook zo te worstelen als ik een eetlepel nodig heb...

Ik doe een GB-tje, want ga vanavond weer uit eten. Deze keer met een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag alweer restje boerenkool met pastinaak en worst.
Morgen zoete aardappelsoep (afgeprijsd appie), tenminste als mijn tante het wil eten.Want gewone aardappels wil ze niet.
Overmorgen hutspot met aardappels en varkensworst.

Heb wel inspiratie problems.
Was blij dat Appie van alles met 35 % had.
Maakte de keuze makkelijker :P
Ik probeerde vanavond, op aanraden van vrienden, een Italiaan uit hier in de stad. Mán wat een heerlijkheid. Ik ben er zeer enthousiast over, qua ambiance, eten & wijnen. Erg fijne plek. Ik begon met bruschetta met courgette, tomaat en Taleggio kaas. Daarna antipasti: parmaham, pecorinokaas, peer en balsamico. Hoofdgerecht was een stukje gegrilde tonijn met cherrytomaat, grove knoflook en basilicumpesto. Bij het hoofdgerecht kwam spaghetti con olio e aglio. Erbij werden fijne wijnen geserveerd, de eerste was een wat simpele Riesling maar de tweede en derde wijn waren heerlijk.

En nu, nu ga ik heerlijk slapen :-D
Alle reacties Link kopieren
Lekker aan het eten de laatste dagen, Teig!

Ik ga vandaag met een vriendin naar een expositie in het Textielmuseum. Daarna shoppen.
Vanavond eten we de restjes van de hoisin kip.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt lekker Teig!
Veel plezier Koor!

Ik ga een dagje weg met vriendinnen, geen idee nog wat we eten dus.
Man gaat voor zichzelf chili con carne maken.
Vandaag Indiase curry met rijst gemaakt. Was alleen veel te pittig uitgevallen. Ik hou best van pittig eten, maar ik kreeg er spontaan een zweetsnor van. Mijn man kan ook wel wat hebben, maar die ging er extra rijst doordoen om het wat te temmen. Was behoorlijk authentiek gekruid, zullen we maar zeggen. Heb de kinderen maar wat anders gegeven :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik had na een dag tuin geen zin om te koken, dus t werd een soort boerenpannekoek met paprika, ui en champignons, en kaas erover. Was best heel prima.
Vanavond gaan we naar een concert, misschien halen we wel pizza in de buurt van de concertlocatie. Of we eten thuis. We zien het wel.
Ja, de afgelopen twee dagen waren culinair zeer prima!

Vanavond maak ik gebakken polenta, spinazie, tomaten & lamschipolataworstjes.
Alle reacties Link kopieren
De modetentoonstelling over de Roerige jaren 20 was echt supermooi. Ook de rest van het textielmuseum was de moeite waard. Dacht dat het oubollig zou zijn maar dat was echt niet zo.
Daarna het Dwaalgebied ontdekt en dat was ook heel leuk, zonnetje erbij: perfecte dag.

Zo sporten en verder geen plannen. Lief wil vanaaf sushi bestellen, lekkah!
Dat klinkt inderdaad als een heel fijne dag gisteren voor je Koreveen!

Wij wilden mogelijk vandaag lekker naar buiten. Maar, het regent. Dus het strand is dan al een stuk minder leuk... Maar even kijken wat het wordt vanmiddag. Heb vanochtend banaanpannenkoekjes met bosbessen gebakken als ontbijt, dat ging er wel in. Vanavond wordt het een stukje zalm uit de oven, broccoli en gebakken aardappelwedges.
Alle reacties Link kopieren
Ik was in de hoofdstad. Hadden een erg goede sandwich voor de lunch en daarna veel biertjes geproefd. Als eten een flinke schaal nacho’s.

Man gaat vandaag in de stad voetballen kijken en bier drinken,ik blijf lekker thuis. Beetje lezen, misschien een rondje wandelen in het park.
Ik heb nog een couscousalade en maak een groentesoepje denk ik.
Probeerde gisteren ad hoc ergens te gaan eten, maar dat was nogal kansloos op zaterdag met mooi weer. Dus toch maar gekookt. Groene curry met broccoli, wortel, courgette en cashews. Was prima.

Vandaag ga ik granola maken, en een soort gtoentetaartje voor deze week als lunch. Nog even kijken wat het precies wordt, maar in elk geval met alle groente die ik nog heb liggen (broccoli, courgette, wortel, venkel, ui)
Taart staat in de oven. Is meer een taart/fritttata, want ik had geen zin om deeg te maken. Maar wordt vast wel lekker. Daarbij maak ik dan nog een simpele salade. Sla, tomaat, komkommer en olijven. Zit ik voor komende dagen weer goed.
Granola is ook klaar.

Vanavond eet ik witlof risotto.
Oh ja, ik kookte ook nog voor later deze week: gevulde courgettehelften met oa hüttenkase en een bananenbrood als tussendoortje.

Volgende week zondag vier ik (klein) m'n verjaardag met een lunch. Zes volwassenen en twee kinderen. Ik ga in ieder geval wraps maken met cranberryspread, spinazie en kalkoen. Maar verder? Iemand leuke ideeën? Vrijwel alles wordt gewaardeerd, maar vooral vegetarische opties vallen in de smaak. En een beetje kindvriendelijk is ook handig, evenals goed van tevoren klaar te maken want ik wil het zelf ook gezellig hebben.
Voor bij de koffie wil ik een pavlova maken, dat is lekker licht. Misschien met lemon curd. Of met passievrucht. Ik weet het nog niet helemaal :) dus ook hierbij sta ik open voor tips!
Alle reacties Link kopieren
Aardappeltjes uit de oven een hamburger en wortel-salade. Beetje simpel maar het zal best smaken.
Alle reacties Link kopieren
Je pannenkoek klinkt lekker, Moosey!

Wij aten zaterdag dus kip ras el hanout (met veel uien en verse tomaten) met couscous. Gisteren maakte ik soba noedels met miso-tomaatjes en lente-ui volgens dit recept. Was lekker.

https://www.delish.com/cooking/recipe-i ... pe-fw0414/

Vanavond wordt het een hartige taart met tomaat, courgette, ansjovis, basilicum en kaas.
Alle reacties Link kopieren
hutspot
morgen sla met pizza
overmorgen pasta met spinazie, kipfilet ,room en kaas.
Wij aten vanavond erwtensoep want er stond nog een flinke bak in de vriezer. Die is dus mooi op nét voor de zomer begint :).
Alle reacties Link kopieren
Witlof met ham en kaassaus met aardappels :love:
Live your dreams and never wake up
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
15-04-2018 18:46
Oh ja, ik kookte ook nog voor later deze week: gevulde courgettehelften met oa hüttenkase en een bananenbrood als tussendoortje.

Volgende week zondag vier ik (klein) m'n verjaardag met een lunch. Zes volwassenen en twee kinderen. Ik ga in ieder geval wraps maken met cranberryspread, spinazie en kalkoen. Maar verder? Iemand leuke ideeën? Vrijwel alles wordt gewaardeerd, maar vooral vegetarische opties vallen in de smaak. En een beetje kindvriendelijk is ook handig, evenals goed van tevoren klaar te maken want ik wil het zelf ook gezellig hebben.
Voor bij de koffie wil ik een pavlova maken, dat is lekker licht. Misschien met lemon curd. Of met passievrucht. Ik weet het nog niet helemaal :) dus ook hierbij sta ik open voor tips!
Gevulde paprika's, een quiche, stokbroodjes met kruidenboter, falafel/mini burgertjes (vega), salade.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag aardappelpartjes uit de oven met een fruitsalade. Morgen courgette spaghetti.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een soort van pasta carbonara( met room ipv ei daarom zeg ik soort van) en ik doe er courgette door.
Morgen gaan we uit eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga straks beginnen met het koken. Vanavond pompoensoep! Ik maak er een fris pittige versie van, met currypasta en een appeltje er door.
Brood en gebakken champignons er bij, want die heb ik nog liggen.
Enjoy!
Onze tijd is nu.
Was pas half 8 thuis (bespreking die uitliep en toen file). Dus ik at mijn laatste deel van de groente taart en salade. Eigenlijk was dat mijn lunch voor morgen, maar dan koop ik morgen wel lunch. Ik had geen zin meer om nog te koken en zo eet ik in elk geval gezond.
Bedankt voor de tips foodisgood! Gevulde tomaatjes is misschien ook wel leuk (kwam ik op door jouw idee voor gevulde paprika's).

Vanavond at ik bij m'n ouders, bobotie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven