Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Wij aten vanavond kokosrijst met biefreepjes en sperziebonen. Simpel maar doordat alle componenten goed op smaak waren was het erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Damned heb weer een koortslip en opgezette klieren. Ondanks llysine slikken. Vandaag ook werken en man en ik gaan via social deal een Mexicaanse menuutje uitproberen in de stad.
Morgen misschien naar een foodtrucks /muziek festival in een park hier dus dan zullen we misschien daar iets eten.
Hè vervelend Dolfje. Gelukkig heb je wel leuke plannen.

Wij krijgen vanavond eters, gezin met kinderen. Ik maak wraps met drie verschillende vullingen: Griekse kipfilet met komijnsausje, kipnuggets uit de oven en een gekruid gehaktmengsel. Erbij bakjes met maïs, bonen, komkommer, tomaat, zelfgemaakte guacamole, ijsbergsla, crème fraîche, geraspte kaas enzo. Zo kan iedereen kiezen wat hij/zij lekker vindt. Er zit een lactose-intolerant iemand bij, die mag ook vrijwel alles kiezen. Als dessert heb ik chocolade-ijs en mangosorbetijs.
Donderdag sushi. Of eigenlijk, japans. We hadden sushi, sashimi en tempura. Het was :heart:

Vrijdag at ik een salade met tomaat, gegrilde courgette en gegrilde groene asperges, aardappeltjes uit de oven en een gekookt eitje.

Gisteren ging ik ook uit eten. Ik had Melanzane parmigiana met burrata. Het was erg lekker. Alleen in verhouding veel burrata (die was er dus los bij) en weinig melanzane, gek genoeg.

Vanavond ga ik naar een feestje en ik maak denk ik aubergine/courgette/paprika/tomaat/aardappel/feta uit de oven. Wel 2x aubergine, maar goed, gisteren was heel weinig, haha. Het feestje begint rond acht en Brown komt en een vriendin die hier logeert eet hier ws ook nog, dus dan is dit wel snel en makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het eten gisteren was lekker. Drie soorten stoofvlees op zachte taco’s met verschillende toppings.

Vandaag weet ik dus nog niet, heb nu eigenlijk niet zoveel zin in het festival maar een vriendin verwacht ons daar wel. We zien wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik kook vandaag niet. Zoals bijna nooit op zondag. Dan eten we altijd bij mijn ouders 😆
Gisteravond was erg gezellig en het eten was lekker. We hebben nog wat dingetjes over, ik bouw daar voor lief wat burrito's van. Voor mezelf maak ik een salade met o.a. groene asperge, Coburgerham, tomaten en pijnboompitjes. Frut laat ik kiezen wat ze wil eten (ik vermoed dat het de burrito wordt).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee pizzabodems gekocht en belegde met chorizo en geitenkaas.
Man heeft er nog gebakken champignons op.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een paar dagen naar mijn ouders, niet zo bijzonder gegeten. Nu behoorlijk kapot. Ik hoop mezelf zo naar de supermarkt te slepen en de boodschappen te doen. Iets voor vandaag en morgen wat niet te veel werk is... nu nog even bedenken wat dan....
Alle reacties Link kopieren
Kaat gewoon een simpele pasta oid is hier dan meestal het geval.
Of nasi goreng.

Ik moet voor vandaag nog wat verzinnen maar ga vanmiddag even boodschappen doen. Straks eerst naar de podotherapeut want blijf emmeren met mijn voeten. Nu buiten pijn aan mijn hiel en peesplaat ook aan de knobbels van de grote teen.
Alle reacties Link kopieren
Na een blik in de koelkast en diepvries heb ik besloten dat het groentesoep met vermicelli wordt en een frittata met champignons, spekjes en geitenkaas.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond een goedkoop AGV'tje
Aardappels en bieten uit de groentuin, en een kaas schnietzel er bij.
Onze tijd is nu.
Hoe gaat het, Kaat? Schiet het al op?

Ik had nog over van gisteren. Dus dat heb ik net gegeten. Was eigenlijk nog lekkerder. Vooraf had ik nog een paar dolma's.
Hè get Kaaaaaaaatje, wat vervelend dat je zo moe bent. Heb je iets kunnen beslissen in de supermarkt?

Wij aten vanavond een pasta met broccoli, spekjes, zongedroogde tomaat en kaas. SImpel maar wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Meh man en ik slapen ook zo slecht alletwee. Denk dat we een nieuw bed moeten. Bed is denk ik 13 jaar oud maar matrassen nog geen 6 maar we zijn nooit uitgerust.

Vanavond pasta met courgetti en spekjes.
Alle reacties Link kopieren
Het werd inderdaad pasta. Met een niet te ingewikkelde tomatensaus.

Het gaat redelijk. Ik voel me niet heel slecht, maar ik merk ook dat ik nog niet zo belastbaar ben. Maar zo lang ik rustig aan doe gaat het allemaal wel, mijn concentratie begint weer wat beter te worden en ik heb ook weer wat meer zin om dingen te ondernemen. Zo houdt ik het nog wel een dikke twee maanden vol (want zo lang moet ik dus nog ;))
Oh, 2 maanden nog. Ik dacht eigenlijk dat het al sneller zou zijn! Nou ja rustig aan maar. :)

Ik eet vanavond een salade van gestoomde snijboontjes, komkommer en een beetje verkruimelde feta met een soort vinaigrette. En aardappeltjes uit de oven.
Stug doorgaan Kaaaaaaatje, gaat weer over die vermoeidheid en pap-hersenen :)

Wij aten vanavond een Indiaas geïnspireerd gerechtje, met sperziebonen, rundergehakt, wortel, aardappel en rijst. En korianderpesto, die nogal waterig was maar qua smaak toch wel echt iets toevoegde.
Alle reacties Link kopieren
Verstand op nul en stug doorgaan inderdaad.

Er zijn vandaag wel 20 appels van onze boom gevallen. Die willen we morgen even verwerken in een lekker baksel. Wat zijn jullie favoriete recepten?
Alle reacties Link kopieren
We zijn op zoek naar recepten waar geen noten in gaan trouwens...
Alle reacties Link kopieren
Appelmoes, appelflappen , appelcrumble en appeltaart of een soort chutney van maken, neem aan dat dat met appels ook wel kan.
Alle reacties Link kopieren
en wat is je favoriete appeltaart recept? Of appelcrumble?
We hebben vorige week al "gewone" appeltaart gemaakt, maar nu willen we eigenlijk net wat anders maken, maar nog wel heel lekker;)
Tarte tatin dan mss?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe altijd maar wat met crumble en appeltaart :P
Ik heb hetzelfde "probleem" als Kaaaaaaaaatje. Afgelopen weekend is 1 boom leeg gegaan, de ander heeft haar appels nog maar dat zal niet lang meer duren. Zondag heb ik een "gezond" havermout-baksel gemaakt maar dat was meer gezond dan lekker :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven