Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Ik gooi het meestal ook in de diepvries Dolfje, maar we zijn de diepvries aan het leegeten om hem weer even goed te poetsen dus dat voelde wat verkeerd... Het smaakte best weer.

Vanavond pannenkoeken. En we bakken sinaasappel-amandelkoekjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan zo naar een kinderverjaardag. Net even een tosti gegeten en we zien wel hoe het verder loopt vandaag/ vanavond.
Ik ben even kwijt waar ik ben gebleven. Volgens mij heeft Moos het nog niet gepost, maar donderdag gingen we uit eten in mijn stad, ook met Moos' lief. Een restaurant waar ik wel eerder had gegeten, maar erg lang geleden. En waar ze veel doen met groente. Er is een vast 6 gangen menu. Ik heb lekker gegeten, vooral 3 van de gangen waren erg lekker. 2 gangen vond ik een beetje gezocht. Het is een beetje teveel om op te noemen wat het allemaal was.

Vandaag eet ik salade nicoise, met makreel ipv tonijn.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten we een paar stukjes stokbrood en nootjes op de verjaardag. Dat in combinatie met biertjes en borrels in de zon zorgde ervoor dat ik toen we tegen 21.00 thuis kwamen dat ik meteen in slaap viel en nu een beetje gammel ben.
Man heeft nog eieren gebakken maar daar heb ik niks meer van gemerkt :$

Vandaag trek ik wat soep uit de diepvries en heb nog wat dimsums, gyoza en kerrie-driehoekjes voor erbij.
Haha dat is niet best Dolfje... je zal een beste kitten hebben gehad?

Wij eten vanavond een visje uit de oven, broccoli en gebakken aardappelen.
Teig, nog gecondoleerd. Ik las het maar vergat te reageren.

Oei Dolfje, dat is geen recept voor succes idd.

Ik maakte vanmiddag een batch Granola. Dat was al een tijdje op, maar het was niet echt lekker om in huis de oven een tijd aan te hebben. Nu ging het wel weer.

Vanavond eet ik risotto met groene asperges. Morgen part 2 van de Niçoise.
Alle reacties Link kopieren
Het was een kleine kitten maar het is ook nog eens feestweek dus ik voel me sowieso niet opperstebest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op de markt gegrilde kippenbouten en aardappeltjes gehaald en heb geloof ik nog spinazie in de diepvries. Dus dat eten we vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag wordt het couscous met aubergine, kikkererwten, tomaatjes, geitenkaas en nog iets om het wat spannender te maken, maar ik weet nog niet precies wat.

Gisteren aten we sushi bij mijn broer.

De dag daarvoor gingen we barbecueën bij mijn andere broer.
Alle reacties Link kopieren
Roti kip. Rotiplaten komen kant en klaar uit de winkel maar de rest maak ik zelf.
Wij aten vanavond nasi met peultjes, prei en champignons. Saté babi erbij.
gisteren chinees, vandaag de restjes opgemaakt. (vingerkootjes etc.)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag pasta met ontbijtspek,kastanje champignons en gele courgette. En ben voor morgen ook al bezig want dan een lange werkdag en dat wordt flied lice met gehakt en broccoli.
Vandaag een hartige taart met zoete aardappel, spinazie & geitenkaas.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, ben ik weer. Revalidatie gaat goed. Met kleine stapjes maar de fysio zegt dat ik al zoveel verder ben dan anderen omdat ik altijd gesport heb en heel gedreven ben, dus dat is fijn om te horen. Wel mega-spierpijn van alle oefeningen maar dat is ook de enige pijn, dus fijne pijn ;-)
Loop nu met krukken rond. Lange stukken moeten nog wel in de rolstoel.

2 vriendinnen hadden met zaterdag de stad mee in genomen met dat ding. Lachen, gieren, brullen en je komt er wel achter dat inderdaad niet alles toegankelijk is.

Zaterdagavond bij een nieuwe sushitent in ons dorp gegeten en dat was prima.
Zondag weer een frittata gemaakt met als basis die van Teig maar nu met groene asperges en zalm.
Maandag geroosterde bloemkool en zoete aardappel uit de oven met bulghur en een Griekse rondo.
Gisteravond pitabroodjes met tzaziki, gegrilde kip, champignons en paprika.

Vanavond maken we van de overgebleven pita's mini-pizza's met tonijn, paprika, champignons, tomatenpuree.

Teig, nog gecondoleerd!
Dankjewel Koreveen. Gisteren was de begrafenis.

Vanavond aten we een pastasalade met pesto, gegrilde paprika, mozzarella, tomaten, komkommer en pijnboompitjes. Al met al toch een beetje saai eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Door een ander topic dacht ik ineens aan dit recept https://www.thespruceeats.com/thai-pine ... ce-3217754 en dat eten we met een stukje kiprollade( die had ik al uit de diepvries gehaald).
Ik weet hoe sommige van jullie denken over fruit in het eten maar ik eet het toch :P
Alle reacties Link kopieren
@Dolfje, hahahaha

Wij aten gisteren restjes, couscous van eerder deze week en pasta saus uit de diepvries. Verder bakten we een taart met appels van onze eigen boom! En we maakten stoofpeertjes van de peren van onze boom. De stoofpeertjes zijn echt lekker, jammer dat we niet zo'n goede oogst hadden. De appeltaart heeft mijn lief meegenomen naar zijn werk, dus dat weet ik niet precies.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat de rozijnen er trouwens uit , man houdt er niet van en ik ben geen superfan.
Verder lig ik met hoofdpijn op de bank en dat verdorie op mijn vrije dag.
Bah hoofdpijn is nooit fijn!

Vanavond eet ik shoarma. Of met een rijstsalade met bosui, paprika en prei. Of zelfgemaakte pitabroodjes en dan met die groente erbij.
Ik twijfel nog.
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukkig enigszins gezakt. Was van plan te gaan sporten maar dat heb ik dus niet gedaan. Misschien straks even een eindje wandelen na het eten met man.
Hey KV, dat klinkt veelbelovend. Gelukkig.

Beterschap, Dolfje.

Gisteren at ik nog een keer asperge risotto (laat thuis en die ingrediënten had ik nog). Vandaag ga ik uit eten. Ik heb zin in sushi, dus ik ga zo even bellen om te checken of mijn favoriete sushi tent al weer open is na hun vakantie. Zo niet, dan moet ik nog even een plan B bedenken.
Stom van die hoofdpijn, Dolf. Daar heb je niks aan.
En ik heb geen enkel probleem met fruit in m'n warme eten, dus ik snap helemaal dat je er zin in hebt!

Wij aten vanavond pizza met kruidige tomatensaus, vijgen, mozzarella, gekaramelliseerde rode uien en walnoten. Voor herhaling vatbaar.
Alle reacties Link kopieren
Het was ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik eet op mijn werk. Neem een soepje mee en een paar boterhammen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven