Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn man noemt het altijd gras; overblijfsel van vroeger toen hij stage liep op een boerderij en daar voor het eerst raapstelen kreeg. Toen hij thuiskwam had hij tegen zijn moeder gezegd dat hij gras te eten had gekregen :whistle: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
23-04-2019 19:22
Mijn man noemt het altijd gras; overblijfsel van vroeger toen hij stage liep op een boerderij en daar voor het eerst raapstelen kreeg. Toen hij thuiskwam had hij tegen zijn moeder gezegd dat hij gras te eten had gekregen :whistle: :rofl:
:rofl:
Ik geloof niet dat ik het ooit gegeten heb trouwens,waar smaakt het naar?
Als ik het google lijkt het ook gewoon gras :-D.


Hier vanavond overschot pasta-sla + overschot gewone sla + gegrilde kip
Bedankt voor het recept Teigera! Ziet er erg lekker uit. De kalua kan je gewoon weglaten zonder vervanging?
Ik mag nu ook geen alcohol en ik kan natuurlijk geen toetje maken, wat zoon niet mag.

Ik wilde vandaag spaghetti maken, maar had de ingredienten niet in huis. Bovendien druk aan het behangen en verven, dus ook geen tijd/zin om te halen.
Had nog chinees in de vriezer staan, dus die er uit gehaald. Was ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
23-04-2019 19:23
:rofl:
Ik geloof niet dat ik het ooit gegeten heb trouwens,waar smaakt het naar?
Het lijkt qua uiterlijk wel op gras. Het is knapperig en smaakt een beetje naar rucola en andijvie. Alleen frisser.
Kan het niet zo goed uitleggen. Als je stamppot rauwe andijvie lekker vindt, vind je dit ook lekker. Het is een heel frisse, zomerse stamppot.
Mwah Renske1975, ik vind het wel wat scherper dan andijvie. Meer richting rucola. Ik lust het ook wel graag hoor, maar weet nu al dat m'n kinderen het niet eten, die vinden het te scherp.

@sneeuwball: jahoor, ik laat de koffielikeur gewoon weg, zonder vervanging. Mis je echt niet.
Overigens zou je het mogelijk ook wel door sinaasappellikeur kunnen vervangen, zag dat iemand vroeg of andere likeur ook kon. Ja alles kan natuurlijk wel, alleen moet het qua smaak wel bij de bosbessen, koffie en het kwarkmengsel passen.
Oh heerlijk, raapstelen. Goed idee. Misschien kan ik morgen even op de markt kijken of ze die hebben!
edit: Mis de helft van de discussie? Scherp? Echt? Ik vind het best subtiel.

Wadden was niet echt gepland. Woensdag geregeld (voor donderdag) :proud: Maar was een goede beslissing idd.
Oh misschien ligt het aan mij dan... :)
Of aan mij. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet echt scherp, maar het blad is inderdaad wat pittiger dan de steeltjes. Steeltjes zijn lekker knapperig en fris. Ligt misschien ook aan het moment in het seizoen?
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
23-04-2019 20:24
Mwah Renske1975, ik vind het wel wat scherper dan andijvie. Meer richting rucola. Ik lust het ook wel graag hoor, maar weet nu al dat m'n kinderen het niet eten, die vinden het te scherp.

@sneeuwball: jahoor, ik laat de koffielikeur gewoon weg, zonder vervanging. Mis je echt niet.
Overigens zou je het mogelijk ook wel door sinaasappellikeur kunnen vervangen, zag dat iemand vroeg of andere likeur ook kon. Ja alles kan natuurlijk wel, alleen moet het qua smaak wel bij de bosbessen, koffie en het kwarkmengsel passen.
Dat was ik :-D Heb wel pruimenlikeur hier staan, denk dat dat ook wel lekker is, lekker zoet.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag neem ik puber mee uit lunchen. Het zal wel pasta of pizza bij een Italiaan worden :biggrin:

Vanavond wraps met chili sin carne van zwarte boontjes, maïs, uien, paprika, tomaat en mexicaanserige kruiderij. Sla, guaca, zure room, geraspte kaas en salsa (hoop dat man die wil maken) erbij.
Oh ja, pruimenlikeur zal wel gaan renske1975.

Lief maakt vanavond m'n lievelingseten want ik ben jarig :cheer: : Moroccan meatballs à la Rick Stein. Met Turks brood om te dippen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Teigera!! Fijne verjaardag!

Vanavond restant van de raapstelen en gehaktballen opgegeten. Ik denk dat ik morgen eens iets nieuws uit ga proberen. Heb nog een paar recepten van hier opgeslagen die ik nog niet geprobeerd heb.
Gefeliciteerd Teigera! Geniet van je maaltijd!

Ik heb vanavond asperges, krieltjes, ei en bacon gemaakt. (Ik lust geen ham)
Was erg lekker en zelfs zoon vond een paar stukken asperge lekker.
Alle reacties Link kopieren
Lekker raapstelen, die had ik in de moestuin. Had, want ik eet ze graag jong op.

Vandaag een restje nasi gegeten (opgebakken altijd nog smakelijker) en moussaka. Morgen de andere helft van de moussaka. De volgende dag is het nog lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Teig!
Wij hadden een gemarineerd runderlapje van Lidl en ik vond het vies. Heb het aan man doorgeschoven maar die vond het ook niks. Niet voor herhaling vatbaar dus. Meestal koop ik daar ook geen vlees maar dacht gisteren Ff snel op en neer te gaan zodat ik vandaag niet hoefde.
Niet meer doen dus.
Oh, nog net op tijd. Gefeliciteerd Teig!

Haha, Mermedina, ik ben benieuwd wat je dan morgen naast die Moussaka eet, wat de volgende dag nog lekkerder is... Snert? :proud:

Ik at niets bijzonders. Broodje. Stress. @(
Bedankt allemaal!

Vanavond wordt het viskoekjes (https://www.deliciousmagazine.co.uk/rec ... ley-sauce/) met ovenfrietjes en wortelen. Lief is niet thuis want heeft tentamen rond etenstijd. Verder gaan we van morgen tot zondag een weekendje weg, met een groep vrienden. Wie vrijdagavond op tijd is, kan mee-eten van de pasta die ik maak: pasta alla norma en pasta met zalmsausje en broccoli.
Alle reacties Link kopieren
Nog gefeliciteerd Teigera.

Gisteren aten we een lente stoof met krieltjes, venkel, groene asperges en tomaatjes. Was heel lekker. Had doperwten gekookt voor de kleine maar die vond de venkel en groene asperges heel lekker dus die heeft ze niet gegeten.

Vandaag eet ik het restje en mijn lief een bakje nasi wat er nog staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet om 17:00 weer werken en meteen daarna door naar een quiz en eet dus vrij vroeg. Omdat ik ook bezig ben met de slaapkamer kast uitruimen want die gaat als het goed is morgen weg heb ik twee bakjes uit de diepvries getrokken. Nasi en curry staat erop dus ik hoop dat dat er ook in zit :P
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vandaag citroenpasta met kip en broccoli maken.
Alle reacties Link kopieren
simpel vandaag : gekookte aardappels , varkensfiletlapjes en verse snijbonen.
Lekker, die viskoekjes Teig.

Stress continues. Gelukkig had ik de vriezer volgegooid. Dus ik heb er een bakje minestrone uitgehaald voor vanavond
Ik heb vandaag Indonesische kip gemaakt met groente en rijst. Een recept van allerhande.

Ik eet vandaag: Indonesische kip uit de oven met wokgroenten #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1186814

Was lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven