Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Nu ben ik nieuwsgierig wat sbrinz is. Ik ga ook googlen. Klinkt wel erg lekker, die vis, Irma. Hoe gaat het eigenlijk met je puber's vegetarische aspiraties?

Zondag maakte ik idd caponata, aardappel-bleekselderij salade en courgette frittata gemaakt, maar ik had ook nog rijst in de koelkast en dat moest op. Dus maakte ik een variatie op dit recept: https://www.chopstickchronicles.com/yak ... ried-rice/ met champignons en wortel ipv bacon.
Gisteren ging ik pubquizzen en ik had niet zoveel tijd. Ik warmde pompoen-geroosterde paprikasoep op uit de vriezer (die toch wel erg goed is). Ik had mijn zondag voorbereide dingen al als lunch gegeten en ik wilde het niet 2x.

Vanavond weet ik nog niet zeker. Kan dingen van zondag eten, maar heb zeldzame thuiswerkdag en dus ook wel zin om te koken. Denk dat ik gerechtjes van zondag gewoon voor lunch bewaar en vanavond kook. Risotto. Of aardappelgratin met iets van groente erbij of.... M.a.w. weet nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Receptje van die soep GB?

Ik ben net klaar met het schillen van de aardappelen voor de sheperds pie die voor vanavond op het menu staat. Twee porties voor vanavond en vier porties voor in de diepvries.

Ik was op zoek naar van die aluminium oven schalen die je in kunt vriezen en na gebruik weg kunt gooien, maar die kom ik alleen tegen in batches van 100 en dat vind ik wat enthausiast, dus ik doe het maar in plastic zakjes. Niet zo mileuvriendelijk, maar de vriezer in ons nieuwe huis is zo klein vergeleken met de vriezer in ons vorige huis dat ik anders niet genoeg maaltijden ingevroren krijg ;)
Alle reacties Link kopieren
Trouwens ook nog banaan havermout koekjes gebakken voor in de diepvries.
Het was niet echt van een recept, Kaat. 2 paprika's geroosterd in de oven. En een kleine flespompoen ook geroosterd in de oven (met zout, peper, olijfolie). Grote ui gefruit, rode currypasta erbij en toen de gare pompoen en paprika erbij. En een blik gepelde tomaten. Bouillon toegevoegd tot alles onder stond (een pan van 2L) en de boel gekookt tot het gaar was. Alles gepureerd daarna en op smaak gebracht met zout en peper. En toen verse koriander erdoor.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten nasi goreng met gebakken ei erbij.

Weekend was leuk en gezelllig. Dadelijk even de laatste dingen inpakken en dan morgen op pad. Dus zeg ik alvast tot over 2 weken. Heb geen WiFi in de kamer. Dus anders kost het data :P
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker GB, zoet denk ik? Alleen koriander ben ik niet zo dol op.

Hier vanavond stamppot boerenkool met rookworst, verse grove worst en speklapjes. En dan morgen lekker opbakken!
Koriander is natuurlijk geen must, Renske. Je kunt er ook peterselie in gooien. En serveren met een scheutje kokosmelk is ook lekker.
Lekker zo'n soepje GB.

Dolfje, heel veel plezier op vakantie! Maak foto's van lekker eten voor ons :)

Ik mocht met de kinderen vanavond aanschuiven bij opa & oma, vaste oppasdag op de dinsdag. We kregen bospaddestoelensoep vooraf en een zuurkoolovenschotel als hoofdgerecht. Viel goed in de smaak.
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown schreef:
02-10-2018 15:28
Nu ben ik nieuwsgierig wat sbrinz is. Ik ga ook googlen. Klinkt wel erg lekker, die vis, Irma. Hoe gaat het eigenlijk met je puber's vegetarische aspiraties?
We doen ons best, GeorgieB! Het lastige is, dat het vegetarische lunch-alternatief op school werkelijk waardeloos is (het eten is so wie so niet geweldig, op enkele uitzonderingen na). Volgens mij eten we thuis zo'n 2 keer per week vlees/vis. Verder wordt er graag falafel, dhal, vega pasta's, chili sin carne, raclonette en enkele vleesvervangers gegeten.

Vanavond dürüms met falafel, sla, tomaat, uien, harissa, yoghurt-knof-kruidensaus. Die falafel komt K&K van de super. Man en ik hebben allebei een keer geprobeerd verse falafel te maken, maar dat was helaas geen succes (en ook wel arbeidsintensief voor een doordeweekse avond). Heeft iemand mss een super recept dat niet kan mislukken (waarvoor geen friteuse nodig is, want die hebben we niet) ?
Alle reacties Link kopieren
Dolfje, je bent vast al onderweg, maar ik wens je een heel fijne vakantie (met lekker eten) !
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet Irma dus bedankt! Over half uurtje vertrekken we naar de bushalte, vliegveld is zowat om de hoek.
Helaas man nu verkouden en ik nog/weer hoofdpijn. Ik zal blij zijn als ik eind van de middag uit het vliegtuig stap.
Fijne vakantie Dolfje, waar ga je eigenlijk heen?

Vanavond zoete aardappel met kikkererwten en spekjes. Een recept van allerhande.
Ben heel benieuwd, want normaal zijn we niet zo gek op zoete aardappel. Maar soms moet je het nog eens proberen.

Ik heb nog nooit verse falafel gemaakt, maar dat kan je toch ook opbakken in de koekenpan lijkt me? Maar ik heb me eerder nooit verdiept in verse falafel te maken, dus kan er naast zitten hoor!
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown schreef:
02-10-2018 19:22
Koriander is natuurlijk geen must, Renske. Je kunt er ook peterselie in gooien. En serveren met een scheutje kokosmelk is ook lekker.
Het klinkt steeds lekkerder! Dat ga ik van het weekend proberen.
Alle reacties Link kopieren
Zoete aardappel rooster ik vaak in de oven met winterpeen en pastinaak.
@irmaladouce: ik heb weleens falafel gemaakt maar dat viel nogal uit elkaar in de pan toen. Dus ik koop het ook k&k, geen goed recept hier.

Wij eten vanavond een Peruviaanse aardappelsoep (met gewone en zoete aardappel) met feta en cashewnoten en een stukje brood.
Alle reacties Link kopieren
@Irma, falafel is mij ook nog nooit gelukt. Wij maken wel eens deze bonen falafels, https://www.jamieoliver.com/nl/recipes/ ... veg-salsa/ die vinden we lekker en zijn relatief makkelijk te maken. Volgens mij kun je beter gewoon niet proberen falafels te maken en voor iets anders te gaan.

Wij aten gisteren dan ook K&K falafel ;) Met broodjes met rouwkost en een soort tzatziki, lekker eclectisch, maar vooral lekker.

Voor vandaag staat de sheperds pie op het programma. Die wilde ik dinsdag op tafel hebben maar ik kan niet meer lang genoeg staan en dus duurt het koken heel erg lang en toen het om kwart over 6 nog 50 minuten de oven in moest heb ik mijn lief patat laten halen (waar we overigens al vrij snel weer spijt van hadden, dat is toch echt geen avondmaaltijd).

Morgen weer iets koken voor in de diepvries. Ik twijfel tussen stoofvlees of een vega curry met bloemkool, aubergine en doperwten.
Begint het zo zwaar te worden Kaaaaaaaaatje? Dat je nog maar zo kort kunt staan? Lastig lijkt me dat zeg.

Ik had m'n BHV-herhalingsdag vandaag, dus ben weer helemaal op de hoogte van brandblussen, etherdiscipline :-D en EHBO. En ben best wel gaar nu. Omdat de kinderen gisteravond bij opa en oma logeerden kon ik die vandaag weer ophalen en mochten we daar nog even blijven eten: pannenkoeken. Heel lekker was dat.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha etherdiscipline!
Wij aten pasta met tomaten groente saus. Hoppeuter vond het geweldig.
Morgen pompoensoep of pompoen risotto.
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
04-10-2018 19:40
Begint het zo zwaar te worden Kaaaaaaaaatje? Dat je nog maar zo kort kunt staan? Lastig lijkt me dat zeg.

Ik had m'n BHV-herhalingsdag vandaag, dus ben weer helemaal op de hoogte van brandblussen, etherdiscipline :-D en EHBO. En ben best wel gaar nu. Omdat de kinderen gisteravond bij opa en oma logeerden kon ik die vandaag weer ophalen en mochten we daar nog even blijven eten: pannenkoeken. Heel lekker was dat.
Sommige dagen gaan wat minder goed. Anderen wat beter maar ja het is nou eenmaal de laatste maand. En die baby is aan de grote kant en ik heb veel vruchtwater. Dus een erg grote buik en dat betekent goed afwisselen qua staan, lopen en zitten.
Vervelend Kaaaaaaaatje. Al is het voor een goed doel natuurlijk! Het gaat over :).

Wij aten vanavond op verzoek van frut I een AGV-tje. Want ze had een keer gekookte aardappelen bij opa en oma gegeten en waarom aten wij dat nooit? Nou oké, dan eten we dat een keer. Gekookte aardappelen dus, in de schil gekookt want dat vinden we lekkerder, met broccoli en rundervink. Uitgezocht door la madame natuurlijk, want ze had helemaal voor ogen hoe dat dan moest met zo'n AGV-tje.
Ga van het weekend even bijlezen. Kom er helemaal niet aan toe. Gisteren lekker de hele dag buiten doorgebracht. Wat een heerlijk weer!

Even denken wat ik ook al weer at. Woensdag maakte ik een boekweit salade met gegrilde paprika, geroosterde bloemkool en walnoten en peterselie. Ook meteen om mee te nemen naar werk.

Donderdag ging in japans eten met Brown. Eerste ronde was groente tempura, gegrilde horsmakreel en boontjes met sesamsaus. Daarna hadden we verschillende soorten sushi en sashimi. Het was heerlijk.

Gisteren maakte ik een geïmproviseerde antipasti als voorafje, witlof en bleekselderij met ansjovisdip/dressing, en verder gegrilde paprika, zongedroogde tomaatjes en walnoten. Daarna risotto met bloemkool en pangrattato.
Ik maak vanavond een risotto, met o.a. geroosterde knoflook, tijm, mascarpone, courgette en spinazie.

Voor kleine frut kookte ik vandaag alvast een voorraadje: rode linzencurry met courgette en gerookte kip, en bloemkool-broccolisoep met amandelschaafsel. Die kan weer een weekje vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Vandaag dagje strand gedaan en nu even op ons terras en dadelijk nog even naar het zwembad. Qua eten nog niet echt iets heel bijzonders gehad. Keertje lasagne en gisteren zelf broodje hamburger en sla gemaakt. Vanmiddag wel lekker broodje kip met tomaat en sla gegeten aan het strand.Zitten overal vrij ver vandaan. Niet erg want stuk rustiger maar wel onhandiger. Pakken straks een taxi naar de boulevard en gaan daar eens kijken. Morgen gaan we met de auto touren in het binnenland.
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
05-10-2018 20:44
Vervelend Kaaaaaaaatje. Al is het voor een goed doel natuurlijk! Het gaat over :).

Wij aten vanavond op verzoek van frut I een AGV-tje. Want ze had een keer gekookte aardappelen bij opa en oma gegeten en waarom aten wij dat nooit? Nou oké, dan eten we dat een keer. Gekookte aardappelen dus, in de schil gekookt want dat vinden we lekkerder, met broccoli en rundervink. Uitgezocht door la madame natuurlijk, want ze had helemaal voor ogen hoe dat dan moest met zo'n AGV-tje.
Wat leuk dat je kleine er al zo bewust mee bezig is en dat jij ermee meegaat!
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dankjewel kopjekoffie70. Ja we vinden eten in huis heel belangrijk en dat druppelt ongemerkt door in de kinderen, denk ik. Ze gaat graag mee boodschappen doen en weet vrijwel alle groentes en fruit in de winkel te benoemen.

Vanavond wordt het lasagna met spinazie, tomaten en gerookte zalm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven