Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Gisteren tagliatelle met prei, kastanjechampignons, rode ui en paprika met gehakt en een tomatensaus. Smaakte goed.

Ik prop ovenschotels ook gewoon in bakjes, ziet er inderdaad niet uit maar de smaak is prima.

Vanavond denk ik een broodje met kipshoarma en een salade.
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen bezoek van mn ouders en we eten vanavond bospaddenstoelensoep als vooraf, moussaka als hoofd en appelcrumble met ijs toe.
Alle reacties Link kopieren
Totaal inspiratieloos hier.Hebben andere alleeneters hier ook weleens last van?
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
28-09-2018 15:03
Totaal inspiratieloos hier.Hebben andere alleeneters hier ook weleens last van?
Nogal ja. Ik heb Solo gekocht van Janneke Vreugdenhil met kooktips voor alleeneters, werkt goed voor mij (voorlopig).
Alle reacties Link kopieren
Spinaziestamppot met gebakken zalm en maggi
Gisteren uit eten geweest met Brown. We gingen later naar een concert en we wilden even iets eten. We waren bij een Aziatische hapjes tent. Hapjes uit verschillende aziatische landen. We deelden mosselen in XO saus, gestoomde bok choi met zwarte bonen saus, bao met pulled jackfruit, gestoomde dumplings met garnalen en jaxobsschelpen en nog een soort gefrituurde garnalen met waterkastanje. Erg lekker allemaal. Ik dronk vers kokoswater en ik kon daarna ook het jonge vruchtvlees nog uitlepelen. Heerlijk.

Vandaag eet ik pizza. Geen boodschappen kunnen doen en de koelkast is leeg. Morgen even inslaan.
Wij aten vanavond kibbeling, broccoli en ovenfrietjes. Lekkah.
Alle reacties Link kopieren
Ja, superblij dat ik weer zelf naar mijn werk kan rijden. Lopen gaat goed, nu opbouwen naar meer afstand. Ik kan nog niet rennen maar dat doe ik niet zoveel ;-)
Ik moet nog wel meer kracht opbouwen in beide benen. 2 Maanden stilzitten doet veel. Het krachtsverschil tussen links en rechts is nog 20%. Dus nog zeker een paar maanden intensieve fysio en oefeningen.

Gelukkig gaat het herstel hard. De fysio zegt dat ik wel voor lig op "anderen" omdat ik altijd gesport heb en mijn oefeningen gedisciplineerd doe. Op mijn knieen zitten lukt helaas niet. Weet niet of dat ooit nog gaat lukken.
Vandaag weer een fiets kopen. Mijn ouwe trouwe, die ik 15 jaar had, was total loss.

Vanavond gaan we bij vrienden eten.

Gisteren hebben we toscaanse carre met geroosterde chioggia bieten met rozemarijn en zeezout en quinoa gegeten. Was heerlijk.

Teig en GB, lekkere etentjes.

Dolf, wat balen dat je nog steeds verkouden bent.

Kaaat en Moos, grappig zo'n onverwachte meet.
Heftig zeg koreveen.. succes met het herstel. Fijn dat je bepaalde dingen al wel weer kan.

Vanavond eten we bij schoonouders, verrassing dus nog. Maar het is altijd wel lekker!

Morgen wil ik denk ik een stoofpot/stoofvlees maken.
Kan online een hoop recepten vinden, maar wat is nu een echt succes recept?
Ik zoek er een zonder wijn/bier omdat mijn zoon mee eet.
Alle reacties Link kopieren
Deze is lekker Sneeuwbal https://www.smulweb.nl/recepten/1424694 ... t-stoofpot
Ooit eens gemaakt toen de dames hier waren voor een meet. Als ik terug ben van vakantie ga ik hem ook weer maken.

Ik at gisteren een broodje hummus en courgettesoep. Vanavond weet ik nog niet. Dadelijk heel de middag werken bij een evenement op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak stoofvlees eigenlijk standaard met mosterd, ontbijtkoek, appelstroop, ui, peper en laurierblad met kruidnagel. En dan het liefst met glühwein, alcohol kookt er wel uit. Anders gewoon water of bouillon.

Vanavond weer kabeljauw met rijst en boontjes.
Morgen wil ik een stamppot maken, maar heb geen zin in andijvie. Iemand nog een lekker idee?
miedo schreef:
28-09-2018 15:03
Totaal inspiratieloos hier.Hebben andere alleeneters hier ook weleens last van?
Het is bij mij voornamelijk tijdgebrek als ik inspiratieloos ben. Het is denk ik ook meer energieloos te noemen.

Oh, Teig, dat klinkt idd goed, dat etentje. En die citroenrisotto en die vegan lunch ook!

KV, echt een geluk bij een ongeluk dan, dat je altijd zo aan het trainen bent geweest!

Ik maakte net pasta Norma. Was lang geleden. Heerlijk.
@koreveen: fijn dat je profijt hebt van je eerdere 'werk' in de sportschool nu met je herstel!

@sneeuwball: die Chinese stoofpot is idd erg lekker. Ik maakte hem een weekje geleden nog.

@renske: hutspot? Het is bijna Leidens Ontzet dus ik ontkom er niet aan dan...

Ik at vanavond (weer) uit. In een restaurant dat allemaal halve voor- en hoofdgerechten serveert. Vooraf had ik geitenkaas met truffel en gamba's met krokante noedels. Hoofdgerechten waren rode mul met sereh en gepekelde citroensaus, met prei en knoflookrijst en (2e) kabeljauw met zwarte linguine, lamsoor en witte wijnsaus. Toe had ik cheesecake met kokos (dat was dan geen half gerechtje). De sfeer was fijn, het personeel vriendelijk en accuraat, het was erg goed gemaakt allemaal en ik had een gezellige avond.
Alle reacties Link kopieren
Hutspot heb ik wel aan zitten denken, heb ook nog hacheevlees in de diepvries.
Maar ik wil ook wel eens wat nieuws uitproberen. Hier is stamppot spitskool met tomaat en salami ook een favoriet. Ik dacht misschien heeft een van jullie ook zo'n succesnummer.
Alle reacties Link kopieren
Ik at een best ok hamburger van een foodtruck en vele bier. Nu dus maag van streek helaas. Maar we gaan vanmiddag gewoon door :P
Al wil ik het vandaag niet zo bont maken. Morgen dagje vrij. Spullen inpakken en huis op orde maken en dan nog een dag werken.
Vandaag eten we ook op het festival. Zag dat ze ook wraps en taco’s hebben en die zagen er goed uit.
Vanmiddag even wat dingen maken voor komende week. Ik denk caponata. Aardappel- bleekselderij salade. En mss courgette frittata. Ook allemaal goede dingen om mee te nemen als lunch.
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
29-09-2018 16:57
Ik maak stoofvlees eigenlijk standaard met mosterd, ontbijtkoek, appelstroop, ui, peper en laurierblad met kruidnagel. En dan het liefst met glühwein, alcohol kookt er wel uit. Anders gewoon water of bouillon.

Vanavond weer kabeljauw met rijst en boontjes.
Morgen wil ik een stamppot maken, maar heb geen zin in andijvie. Iemand nog een lekker idee?
Onze lievelings is met gestoofde prei, chorizo, en tomaat ( recept van de ah)

Ook wel eens met gestoofde rode ui en pruimen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten we pasta cacciatore.
De dag ervoor gestoofde prei met appelsap en mosterd met worstjes en aardappel puree.

We gaan nu boodschappen voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
30-09-2018 16:45
Onze lievelings is met gestoofde prei, chorizo, en tomaat ( recept van de ah)

Ook wel eens met gestoofde rode ui en pruimen.
Die ga ik een keer proberen! Dat lijkt me erg lekker, vooral die met prei.
Voor vanavond change of plans;

Broodje napoleon: stokbroodje met rosbief, ananas en brie uit de oven.
Vanmiddag al soep en gehaktballen gegeten....
Alle reacties Link kopieren
Tjonge, het klinkt allemaal weer heerlijk, hoor !

Fijn koreveen, dat je revalidatie zo goed verloopt! Goed geslaagd voor een nieuwe fiets?

Super, dolfje, bijna vakantie. Ik ben jaloers !

Vrijdag aten we biologische angus beefburgers op maisbroodjes met allerlei garnituur, ovenfrieten, gemengde sla. Zaterdag bakten man en puber samen pizza's en gisteren aten we raclonette met in de schil gekookte aardappeltjes, en fijngesneden courgette/ui/paprika en champignons. Puber had een gast en alles ging schoon op.

Voor vanavond heb ik prachtige kabeljauw filets en die ga ik op z'n Sauerlands bereiden, in de oven. Dat is eigenlijk een recept voor sandre (snoekbaars?). Met ansjovis, kappertjes, sjalotjes, sbrinz en zure room. Er komt gestoomde broccoli bij en gratin dauphinois (en sla natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Wij eten restjes Chinees uit de diepvries. Het was een gezellig weekend. Nog steeds verkouden en keelpijn helaas. Hopelijk is het snel weg als ik in de zon zit van de week.
@irmaladouce: sbrinz moest ik even googlen, weer wat geleerd, maar dat recept klinkt goed zeg! Vast heel smakelijk.

@Dolfje: ik hoop ook voor je dat je goed opknapt als je eenmaal lekker in t zonnetje zit. Zo te lezen was het wel heel gezellig dit weekend, dus de vermoeidheid wel waard?

Wij aten vanavond hutspot. Want Leids Ontzet deze week. Lief maakte het op een soort Indische wijze, met allerlei lekkere kruiden en rendang ernaast. Beide kinderen smulden ervan (kleine frut kreeg alleen de hutspot, niet de rendang, grote frut at uiteraard gewoon alles).
Alle reacties Link kopieren
Ja Teigera, die Sauerlandse vis is idd erg lekker. Maar ik heb gisteren uiteindelijk toch voor een pure versie gekozen : filet door de bloem halen en simpelweg in boter (met een scheutje olijfolie) bakken. En ipv de geplande broccoli kwamen er Provencaalse tomaten bij. Alles viel reuze in de smaak bij alle 3.

Dinsdag vandaag, dus ik ben er niet met het eten en man en puber maken wsch pasta met een simpele tomaten-groentensaus.
Zondag rook het heerlijk in huis en de stoofpot smaakte erg goed. Bedankt voor het recept.

Gister nasi gemaakt met een client op werk, was lekker.

Vanavond heeft zoon kip uitgekozen (heeft de kip uit het vleesschap gepakt in de winkel) en heb er roerbakgroente bij gekocht.
Even kijken wat ik er van ga maken vanavond, waarschijnlijk iets van noodles.
Alle reacties Link kopieren
Ovenschotel van hachee, rode kool en aardappelpuree word het hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven