Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding

Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Pfff, drukke week gehad. Even nadenken wat ik allemaal heb gegeten/gehaald ;-)

Dinsdag wegens laat thuis bij de Indonesier rendang en kokoskip met groenten en gebakken rijst gescoord.
Woensdag rode curry met bloemkool en boontjes gemaakt (geinspireerd door Dolfje) met left over flied lijst.
Donderdag weer laat thuis en gebakken ei op brood gemaakt.
En nu ook weer niet gekookt na avondspits from hell (en ik was expres al om 3 uur vertrokken o_o ) en heb er 2 uur over gedaan. Lief is nu onze favo houtovenpizza parma aan het scoren.

Daarna vertrekken we ri Veluwe want mijn schoonouders en schoonzus met kids hebben daar komende week een huisje en wij blijven vannacht en zaterdagnacht daar. Hoop dat het weer wat beter wordt zodat we lekker kunnen wandelen.

Mijn Turkse buurvrouw op vorige adres gaf ons wel eens zelfgemaakte dolma's. Daar mag je me 's nachts voor wakker maken. (ik had haar mee moeten verhuizen :lightbulb: )

Dolf, veel plezier op het festival (fijne line up!)

Teig, succes met het vermaken ;-)
Dolf, veel plezier op het festival en KV ook op de Veluwe. Hopen dat het klopt dat het weer een beetje bijtrekt. Het ziet er hier in Rastanstad nog steeds grijs en nat uit...

Gisteravond pasta gemaakt met tonijn, tomaatjes, kappertjes en knoflook.

Vanavond een auberginegerecht heb ik net besloten. Aziatisch-isch denk ik met ook wat taugé erdoor op t laatst. En knoflook, sambal en pinda’s. Rijst erbij en ik maak wat ingelegde komkommer.
Veel plezier op de Veluwe Koor, hier schijnt nu eindelijk de zon dus hopelijk ook bij jullie. Zag dat het bij Dolfje ook al wat droger wordt? Nog wat kunnen slapen Dolf, niet weggespoeld?

Ben vanochtend met de frutjes met de trein naar het kinderboekenmuseum geweest. Frut II was nog nooit met de trein geweest en in dit museum waren we allemaal nog nooit geweest. Zeer geslaagd tripje!
Vanavond warm ik een bakje vegetarische lasagna uit de vriezer op, lekker makkelijk en de frutjes eten het graag.
Lekker dolma's. Ook maar eens proberen , heb wel blad in de tuin.
Deze week gegeten (in willekeurige volgorde: tagliatelle met citroen roomsaus, zalm en rucola, mcdonald's, pannenkoeken, Biefstukje met gebakken aardappels en een salade, rode kool, aardappels en verse worst.

Vandaag had man zin in speklapjes en puber in noodles, dus we eten teriyaki speklapjes met noodles, peultjes en mijn favoriete oosterse salade:
http://www.ilovehealth.nl/recepten-2/oo ... en-kiemen/
https://www.boodschappen.nl/recept/sesa ... peklapjes/
Vanavond bak ik pannenkoeken. Nu al zin in :)
De dolma’s waren erg lekker. Ik vond wel dat ze lang moesten koken en ik wist niet zeker of er echt ongekookte rijst in moest. Jawel, dat zet dan heel mooi uit en daardoor worden ze mooi strak. Voor herhaling vatbaar! Ik had ze niet allemaal goed gevouwen en/of ik wilde er teveel vulling indoen, dus sommige waren losgegaan. Dit wil ik nog eens doen, als het verse blad op is, koop ik ingelegde.

Vandaag tomkha soep. En daarbij, vanwege de dolma’s denk ik :yum: , maak ik spring rolls. Ik heb nog rijstevellen en wat groentes, beetje sesamzaad enzo. Dipsausje van sweet chili saus, ketjap, (ingemaakte) stemgember en pindakaas.
Leuk dat je dolma’s gelukt waren mermedina.

Vanavond eet ik uiensoep. Had ik opeens trek in, ook met het rare weer te maken denk ik!
Lekker, doma's! Klinkt idd wel als heel veel werk. Kan me voorstellen dat het ook leuk is om dat te doen met z'n allen in de keuken. :)

Jouw oosters geïnspireerde maaltijd ziet er ook goed uit, Renske.

Ik lees wel steeds mee, maar ik heb niet veel te melden. Eten is niet onwijs spannend en ik heb vaak niet zoveel fut meer 's avonds om nog einden te typen. Ik was wel erg blij met mijn food prep van afgelopen weekend en daar kwam ik redelijk de week mee door. Was goed om met verschillende combinaties en verschillende dressings toch steeds net een andere salade mee te maken.

Vandaag heb ik ook op locatie gewerkt, dus minder tijd. Op de terugweg even de winkel in gerend, maar afgezien van spullen voor ontbijt wist ik het even niet zo goed. Maar ik ga wel iets voorbereiden. Ik maak in elk geval aardappelsalade (zonder mayo, meer een Duitse variant met olie en azijn) met verse peterselie. Ik heb wat uien in de oven gegooid, Ik maak een tomatensalade en mss een beetje tzatziki. Dan heb ik in elk geval wat componenten. Een soort bonen/linzenburgertjes hierbij zou leuk zijn. Mss als ik morgen de geest krijg maak ik dat nog.
Broccoli met zelfgemaakte kaassaus.
Andere dag macaroni.
En nog de linzensalade gemaakt deze week.
Morgen sperziebonen met knoflook en parmezaanse kaas.
Ik kook voor mezelf nooit aardappels. I.v.m overgewicht wil ik niet zoveel tegelijk eten.
Dinsdag weer macaroni.
GeorgieBrown schreef:
14-07-2019 19:04
Lekker, doma's! Klinkt idd wel als heel veel werk. Kan me voorstellen dat het ook leuk is om dat te doen met z'n allen in de keuken. :)

Jouw oosters geïnspireerde maaltijd ziet er ook goed uit, Renske.

Ik lees wel steeds mee, maar ik heb niet veel te melden. Eten is niet onwijs spannend en ik heb vaak niet zoveel fut meer 's avonds om nog einden te typen. Ik was wel erg blij met mijn food prep van afgelopen weekend en daar kwam ik redelijk de week mee door. Was goed om met verschillende combinaties en verschillende dressings toch steeds net een andere salade mee te maken.

Vandaag heb ik ook op locatie gewerkt, dus minder tijd. Op de terugweg even de winkel in gerend, maar afgezien van spullen voor ontbijt wist ik het even niet zo goed. Maar ik ga wel iets voorbereiden. Ik maak in elk geval aardappelsalade (zonder mayo, meer een Duitse variant met olie en azijn) met verse peterselie. Ik heb wat uien in de oven gegooid, Ik maak een tomatensalade en mss een beetje tzatziki. Dan heb ik in elk geval wat componenten. Een soort bonen/linzenburgertjes hierbij zou leuk zijn. Mss als ik morgen de geest krijg maak ik dat nog.
Herkenbaar, werkdagen zijn soms lastig te combineren met uitgebreid koken of afwisselend eten. Ook wil ik op sommige dagen vroeg sporten en dan neem ik eten mee naar mijn werk. Dan ben ik soms een hele middag allerlei dingen aan het voorbereiden voorafgaand aan de werkdagen en op een gegeven moment is de fut eruit en je moet al zo lang van tevoren verzinnen wat het wordt. Ik eet weleens elke week hetzelfde gerecht daardoor.
Zo we zijn weer thuis. Wel regen gehad maar gelukkig niet weggespoeld. Leuke muziek gehoord, zeker gisteravond Nike Rodgers met Chic was echt een feestje. Jammer dat Sting niet kwam maar goed niks aan te doen
Qua eten even denken , vrijdag tussen de middag hebben we gebakken eieren bij de tent gegeten en noedels. S’avonds een frietje wat matig was.
Ontbijt deden we ook op de camping, broodjes pindakaas,hardgekookte eieren, eierkoeken. Dat spul.
Zaterdag nog een bakje tomatensoep gehaald en man had weer friet.
Zondag hebben we nog zitten snacken, knakworsten, kaas etc bij de tent voor we het terrein op gingen, toen regende het dus we waren er wat later dan we eigenlijk wilden. S’avonds wilde man en ik een bak nasi halen maar dat was verdorie net op. Daarom saté met brood gegeten was ook prima verder.
Heel het weekend wel last van mijn darmen gehad maar ja bier en dat rare eten doet dat met me. Wat we vandaag eten weet ik nog niet. Zal straks eens in de diepvries duiken.
Mermedina schreef:
14-07-2019 23:18
Herkenbaar, werkdagen zijn soms lastig te combineren met uitgebreid koken of afwisselend eten. Ook wil ik op sommige dagen vroeg sporten en dan neem ik eten mee naar mijn werk. Dan ben ik soms een hele middag allerlei dingen aan het voorbereiden voorafgaand aan de werkdagen en op een gegeven moment is de fut eruit en je moet al zo lang van tevoren verzinnen wat het wordt. Ik eet weleens elke week hetzelfde gerecht daardoor.
Heel herkenbaar! Ik heb vaak wel zin in koken, maar als ik moe ben of het even niet weet wat, dan ga ik graag voor makkelijk. Vanavond ook: aardappelpartjes uit de oven, spinazie a la crème en kip cordon bleu's. Ik eet vooraf nog een bordje auberginesoep. Gisteren uit de diepvries gehaald en ik ben de enige die het echt lekker vind.
Wij hadden soep en een tosti met geitenkaas. Lekker makkelijk.
Ik had ernstig behoefte aan vitaminen na een weekend festival, en veel groente in huis en in de tuin. Ik maakte salade van courgette, boontjes, peterselie, oost Indische kers, walnoten (dat alles uit eigen tuin) sla, ui en tuinkers uit het groentenpakket. Gekookt eitje erbij (wel bezien ook uit eigen tuin) en geroosterde aardappels met tijm, rozemarijn, ui en knoflook. Heul lekker.
Klinkt goed Moosey.

Wij aten een zoete aardappelsalade met oa geroosterde paprika en een vega satéschnitzel erbij. Makkelijk, lief had maar weinig tijd om te koken vanwege een drukke dag, maar toch even anders dan "gewoon" een agv-tje.
Het is hier nog steeds heerlijk zomers weer en we eten dus elke dag buiten – veel van de gril. Ik noem dat geen barbecuen maar buiten koken. We hebben naast de gasbbq ook nog een inductieplaat op een (gammel) tafeltje buiten staan.

Zaterdag aten we heerlijke op de huid gebakken wilde zalmfilet met citroen-olijfolie-rode peper. Daar kwamen gegrilde courgette en lenteui bij en knoflookbrood. Zondag maakte ik een kip korma from scratch (gewoon binnen gekookt hoor). Met basmatirijst, K&K naan en zoetzure komkommer was dat ook een heerlijk maaltje.

Gisteren aten we op verzoek van puber K&K (maar wel verse) lasagna bolo en canneloni fiorentina. Ik vond het vies niet zo lekker.

En voor vanavond staan er falafelburgers op kruidenbroodjes op de planning. Met baba ganoush en/of hummus, tomaat, uien en sla en yoghurt-kruiden-knoflooksaus. Zoete aardappelfriet uit de oven erbij en een bak sla.

We werken deze week nog en hebben dan 3 weken vakantie. We wachten een contrôle volgende week bij de orthopeed van puber af en beslissen daarma of we mss toch een weekje weg plannen.
Moosey schreef:
15-07-2019 19:57
Ik had ernstig behoefte aan vitaminen na een weekend festival, en veel groente in huis en in de tuin. Ik maakte salade van courgette, boontjes, peterselie, oost Indische kers, walnoten (dat alles uit eigen tuin) sla, ui en tuinkers uit het groentenpakket. Gekookt eitje erbij (wel bezien ook uit eigen tuin) en geroosterde aardappels met tijm, rozemarijn, ui en knoflook. Heul lekker.
Ik wil ook zo’n tuin!! Ik kom niet verder dan de peterselie en oost-indische kers :-D .

Binnenkort ga ik ook ‘camping-koken’. We trekken heel basic rond, dus dat betekent één gaspitje beschikbaar. Dat zal een beroep doen op mijn creativiteit of kant-en-klaar uit de dichtsbijzijnde supermarkt.

Ik geniet nu nog even van alle keukenuitrusting en maak lamsstoof met knoflook, uien en tomaten. Na lang wikken en wegen niet Frans, niet Italiaans gekruid maar wel: met cocosmelk, rawit, gember, garam massala en wat munt.
Wij zijn vandaag nog een dagje vrij, straks de kampeerzooi maar eens opruimen en mans werkbus weer inladen.
Daarna even naar Ikea en boodschappen doen. Weet nog niet wat we eten. Heb niet echt ergens zin in en ben nog behoorlijk moe.
Ja, ik ben ook heel blij met de tuin. Zeker met m’n nieuw ingerichte moestuin die een stuk overzichtelijker en makkelijker bij te houden is dan de oude.

Irma, als ik jou hoor over al jullie buiten-eet-activiteiten klinkt dat altijd al heel vakantie-ig. Lekker hoor. Hier is t te koud om buiten te eten, mag van mij wel weer wat warmer worden..

Vandaag ga ik een dagje rondhangen in Amsterdam, lief moet daar werken en ik rij met m mee. Wilde in elk geval maar ns naar het Rijksmuseum, daar ben ik sinds de verbouwing nog niet geweest. Eten zal wel iets simpels in de buurt van de plek waar lief moet werken worden, want daar moet ik s avonds bijtijds aanwezig zijn. Ik hoorde iets over een goede pizzeria daar, misschien ga ik daar wel voor.
Vandaag nasi, kipfilet met 5 kruiden en sajoerboontjes in kokosmelk. Misschien ook nog wel een gebakken eitje erbij :-D
Nasi!
Wij hebben gisteren witlof uit de oven gegeten met een kaasburger en gebakken aardappels, vandaag staan er mosselen met kerriesaus op het programma
Wij aten ook nasi goreng met kip, gebakken eitje en augurken erbij.
Ik at vanavond bij m'n ouders met frut II: groentesoep, daarna witvisje uit de oven met tomaten en dille, erbij wortelen uit hun eigen tuin en gebakken aardappelen. Toe vla :).
Vandaag eten we iets van rostirondjes of aardappelpartjes uit de oven en man een hamburger en ik de rest van de halloumi. En ik ben gisteren vergeten groente te kopen dus dat haal ik straks voor erbij. Misschien wel spinazie salade.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven