Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kaat :hello:

Vanavond wordt het hier pasta met ik denk courgette en dan het restje geitenkaas en gorgonzola wat over is van de pizza zaterdag erdoor en voor mij met halloumi en dan haal ik wel een stukje vlees voor man.
Ga dadelijk eerst sporten en op de terugweg naar de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Hé kaaaaaaaaatje :cheer:

Ik gooi vanavond de tagliolini alla puttanesca van vorige week in de herhaling, want er liggen nog een een heleboel roze tomaten die op moeten. Simpel, snel en smakelijk.
Hoooooiiiiii Kaaaaaaaatje! Leuk je weer te lezen. Lekker inplannen die kooksessies, want als je er achteraf blij van wordt dan moet je jezelf er toch maar even toe zetten :). Wat fijn dat je kinderen wat beter slapen!! Hier gaat het ook beter, gelukkig. Ze slapen meestal de nacht door, een enkele keer moet er bij frut II een speen ingefrot worden maar dat is niet zo erg. Frut II is wel vaak nog vroeg wakker, maar tegenwoordig is het rond zes uur, niet meer rond vijf uur. Winst!! Frut I slaapt netjes tot de wekker, dat is om zeven uur en in het weekend slaapt ze soms wat langer. Dus het gaat wat beter met slapen, scheelt het ook wel dat we in de vakantie tijd hadden om het slapen aan te pakken dmv later opblijven, schuiven met middagslaapje, dat soort pogingen.
Is moeilijk hè, iets nieuws vinden. Ik heb wel de luxe dat ik nog een baan heb en echt niet vreselijk ongelukkig ben daar, maar ik ben er ook niet helemaal blij. Al een hele tijd niet meer eigenlijk en ik ben bang dat het ook niet meer terugkomt, die blijheid. Heb je iets van begeleiding of coaching bij het zoeken naar een nieuwe baan?

Wij aten vanavond gnocchi met mosterdkip "in 't groen" en dat was erg lekker, dat mag lief vaker maken.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eet ik weer op mijn werk, heb een salade gekocht met kip en neem een broodje en cup a soup mee. Was even inspiratieloos.
Man maakt iets van bami met kip voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
02-09-2019 20:30
Wij aten vanavond gnocchi met mosterdkip "in 't groen" en dat was erg lekker, dat mag lief vaker maken.

Dat klinkt spannend, teigera. Heb je daar een recept van? Ik ken wel paling in 't groen :idee: maar daar zal het niets mee te maken hebben, vermoed ik.

Vanavond eten we wraps met chili sin carne, sla, guaca, zure room. Ik vind het in de zomer gemakkelijker om vegetarisch te koken dan 's winters, maar merk wel dat ik steeds teruggrijp naar dezelfde gerechten.
Alle reacties Link kopieren
:hello: hi Kaaaaaatje

Teig, ook benieuwd naar je mosterdkip “in t groen”

En irma, dat steeds weer teruggrijpen naar dezelfde gerechten ken ik heel erg en niet alleen bij vega gerechten maar gewoon bij “alles”, en ik denk zomaar dat iedereen dat wel heeft. Maar hier inspireren we elkaar af en toe wel gelukkig.

Ik at vandaag linzensoep, uit de vriezer

Oh enne, edit: lekker plaatje wel, Libanees eten denk ik (ik zie kibbeh als ik me niet vergis)
Dit was 'm: https://marleyspoon.nl/menu/35476-snell ... 0Hdfs4zAuU

Ik raakte een beetje van slag door het nieuwe plaatje, haha, dacht even dat ik in een verkeerd topic zat. Wel een plaatje waarvan je het water in de mond loopt! Ik heb een Libanees kookboek. Misschien dit weekend maar weer eens tevoorschijn toveren.

Vanavond aten we een Thaise groene curry met sperziebonen, wortel, paksoi en munt. Mwah. Was niet woest enthousiast.
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren heel slim mijn fruit en mijn salade vergeten mee te nemen naar mijn werk. Gelukkig had ik wel een beker cup noodles en een boterham in mijn fietstas gegooid en in het kader van gezond in plaats van koekjes liggen er tegenwoordig op mijn werk vaak ook wortels dus dat heb ik gegeten.

De salade eten we nu vanavond met een omelet erbij denk ik. Beetje drukke afwisselende dag dag straks en ik weet niet precies hoe laat ik thuis ben( ergens tussen 16-18.00 uur denk ik) en dan geen zin om boodschappen te doen en echt te koken.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat nieuwe plaatje. Ik wilde in dezelfde (Libanese) sfeer blijven, vandaar.

Je hebt gelijk wat het "teruggrijpen" betreft, rastan. Maar bij niet-vegetarische gerechten valt het minder op, want groter répertoire.

Dus die kip in 't groen heeft toch wel iets met de paling te maken, Teigera. Ik zou niet weten waar ik zuring vandaan moest halen, overigens. En de mosterd (waarmee de kip is ingesmeerd) in combinatie met de groene saus lijkt me op z'n minst bijzonder ? Leuk idee, die geroosterde gnocchi. Wel een bewerkelijk recept voor een doordeweekse dag, of viel dat mee?

Vanavond eten we op de huid gebakken zalm en met Chinese kool, rode paprika en lenteui gewokte rijstnoedels. Met Aziatische smaakmakers als gember, pepertje, sojasaus, knoflook, gegrilde sesamzaadjes. Op verzoek van puber.
Alle reacties Link kopieren
@Irma, ik vond de pasta met kikkererwten die ik maakte uit Ottolenghi wel een aanrader. Goed voor je vega repertoir. Best snel te maken. Overigens heb ik een theelepel scherpe paprikapoeder vervangen door zoete maar ik vond het nog steeds behoorlijk pittig. Mijn oudste wilde het dan ook niet eten, die vond het echt te pittig.

https://watikgegetenheb.blogspot.com/20 ... en-en.html

Vandaag eten we een restje hiervan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er trouwens aan te denken om een slowcooker te kopen voor als ik straks weer aan het werk ben. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij het aanschaffen van zo'n ding?
Ik heb er geen Kaaaaaaaatje, ik heb dus ook geen tips.

@irmaladouce: ja de combi klinkt bijzonder maar het smaakte dus supergoed. Heel fris. Wij hadden geen zuring overigens, want dat had de groenteboer niet. Geen idee of het nu verkrijgbaar is, ik eet dat eigenlijk nooit. Misschien de volgende keer.

Vanavond wordt het een samosastamppot: stamppotje van aardappels met gehakt, kruiden, sperziebonen en een klein beetje soepgroente.
Teigera schreef:
03-09-2019 20:29
Dit was 'm: https://marleyspoon.nl/menu/35476-snell ... 0Hdfs4zAuU

Ik raakte een beetje van slag door het nieuwe plaatje, haha, dacht even dat ik in een verkeerd topic zat. Wel een plaatje waarvan je het water in de mond loopt! Ik heb een Libanees kookboek. Misschien dit weekend maar weer eens tevoorschijn toveren.

Vanavond aten we een Thaise groene curry met sperziebonen, wortel, paksoi en munt. Mwah. Was niet woest enthousiast.
haha, dat had ik ook, met dat plaatje!
Het ziet er wel lekker uit trouwens allemaal.
Gisteren ging in uit eten. We waren bij een nieuwe tentje in de buurt met allerlei aziatische hapjes. We deelden shrimp dumplings, vegetable dumplings, aubergine katsu, mosselen op z'n aziatisch en vegetarische loempiaatjes. Allemaal erg lekker.

Vandaag moet ik nog iets bedenken. Ik voel me niet helemaal top opeens. Maar mss voel ik me beter als ik iets eet.
Alle reacties Link kopieren
Hier dus ieder een kopje kippensoep, de helft van de salade van gisteren en dadelijk de helft van een panini ham/ kaas die in de diepvries lag.
Ben door mijn rug gegaan ofzo dus ga straks in bad en naar bed. Moet morgen wel te voeg naar mijn werk want vandaag met de auto door iemand gebracht dus hopelijk wel droog en beter met de rug al heb ik meer last tijdens zitten dan met lopen.
Ik heb ook geen ervaring met een slowcooker. Het idee dat er iets aan staat te pruttelen terwijl ik niet aanwezig ben, spreekt mij niet zo aan. Maar wie weet is het heel veilig, heb het nooit onderzocht.

Vandaag een ovengerecht gemaakt met gnocci, kip, courgette, pesto, ui en paprika. Smaakte goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel een en gebruik hem eigenlijk te weinig. Maar dat komt omdat wij maar met zijn tweetjes zijn en ik een grote crockpot heb. Als ik daar iets in maak eten we daar 4 keer ofzo van en zot de diepvries vol .
In de winter gebruik ik hem wel vaker dan in de zomer dus binnenkort vast weer meer en heb nu ook weer wat plek in de diepvries.

https://ashleywillems.nl/blogs-over-ete ... lowcooker/

Zij heeft tips en hier haal ik veel recepten vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus mega rugpijn en geen zin in de keuken te staan dus heb rijst en restje geruld gehakt uit de diepvries gehaald en daar maak ik met zwarte bonen en bosuitjes een soort Gallo pinto van. Gebakken eitje en cherry tomaatjes erbij en klaar.
Vervelend dat je zo'n rugpijn hebt Dolfje!

Ik had vanavond na werk een borrel waar ik voor de vorm even netjes naartoe moest. Ben vroeg vertrokken zodat ik de kinderen nog even kon zien en op bed leggen, en daarna had lief een bordje couscoussalade voor me staan met kikkererwten, paprika, zongedroogde tomaten en granaatappel. Smaakte best.
Rugpijn is echt heel vervelend, sterkte.

Vanavond heb ik aardappelpuree gemaakt, met kipdrumsticks uit braadzak en erbij broccoli en bloemkool. Peuterzoon wilde tot 2x toe meer bloemkool!
Alle reacties Link kopieren
GB, ben je weer okee?!

Dolf, wat rot voor je die rugpijn :(

Ik was gisteren op een gecaterde bedrijfsbijeenkomst. Eten werd verzorgd door de vaste bedrijfscateraar (een van de grote facilitaire bedrijven) en ik vond het zoals altijd net eetbaar. (Te koud want de hele dag in de koelkast, te flauw, te vet) dus thuis nog een boterham geroosterd.

Vanavond maak ik een roerbak met paksoi en champignons. Denk udon noodles erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is ontzettend ruk die rugpijn vooral omdat ik goed bezig ben met sporten en extra bewegen.
Vandaag moet ik vanmorgen ook al werken in plaats van alleen vanmiddag dus ik neem maar extra ibuprofen mee en hopen dat het gaat. Kan gelukkig zitten en lopen afwisselen.
Omdat ik daarom nu geen puf heb voor boodschappen en vanavond koken gaan we een hamburger en friet bestellen. Man ook weer blij.
Hopelijk kan ik morgenvroeg wel rustig sporten.
Vanavond eet lief niet mee, dus ik eet iets dat hij niet lekker vindt (en ik wel heel lekker): makreel. Ik maak een pasta met broccoli, zongedroogde tomaten en dus makreel.

Dolfje sterkte met je rug vandaag!
De frutjes aten hun vingers erbij op gisteren, met de pasta met makreel. Ze lieten zich een tweede keer opscheppen. Fijn om te zien!

Vanavond wordt het een stoofschotel met rundvlees en champignons, erbij gebakken aardappeltjes en geroerbakte verse spinazie. Al die regen van gisteravond en vannacht wakkerden bij mij trek in een stoofschotel aan.
Alle reacties Link kopieren
Hier pompoensoep op het menu, ook vanwege het meer herfstige gevoel denk ik.
Ik kom niet zo goed op gang vandaag, normaal had ik allang al van alles gedaan maar ik krijg mezelf niet uit de startblokken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven