Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Hé George, van harte! Was het een smakelijke dag?

Ik ga lekker makkelijk nacho grande maken.
Wij aten vandaag vis uit de oven met een brocolli-geitenkaaslaagje, aardappelkroketjes uit de oven (die van de lidl, véruit de lekkerste!!) en een salade met noten en appel.
Ik maak vandaag geroosterde kipfiletreepjes met sesamzaad en verse sperziebonen met tomaat en een uitje.
Pompoensoep met een broodje er bij.
Mergez, couscous met groente (courgette, aubergine, zoete aardappel, kikkererwten), tomatensalade (ontvelde tomaten, rode ui, feta en goede olijfolie en verse koriander).
Thanx voor alle felicitaties. Teig, wat een prachtig plaatje!

Na de appeltaart (die overigens niet door mij, maar door mijn moeder (zelf, haha) was gebakken) en verlate lunch met de Minestrone (waarop je bijna kon lopen) had niemand meer echt trek. Dus gisteravond alleen een stukje brood met tapenade, stukje kaas en bocquerones gegeten.

Vandaag nog geen idee. Hangt er ook een beetje vanaf hoe ik me voel. Heb nog struikje lof, bleekselderij en halve spitskool. Niet echt een combi. Zie het vanavond wel.
Succes vandaag, GB!
Ik heb een bak nasi uit de diepvries gehaald,hoop dat het genoeg is voor 2 personen maar kan er nog een eitje bij bakken natuurlijk.
Oh ja, sterkte GB! Hoe laat moet je?

Ik heb geen last meer, hoop dat het bij jou ook meevalt!

Vanavond haal ik denk ik een punt hartige taart uit de vriezer.
Ik maak vanavond broodjes adana (pikant gehakt)

Met 2 soorten saus, salade, gekruide uien, frietjes.

En ik heb nog champignonsoep van gister.
Wij eten vanavond courgettesoep, gebakken aardappeltjes,spruitjes met spek en kip.
Hier wordt het hollandsche pot; bloemkool, aardappels en een verse worst met appelmoes .
Italiaanse worst, pompoen met rozemarijn uit de oven (oh shit, moet nog bacon halen) en rösti.
Hoop dat je je oke voelt GB!

Vanavond wordt het hier pangasiusfilet met mosterd en dille, met daarbij gebakken aardappeltjes en haricots verts met een plakje bacon omwikkeld. Grappig yette, vriend en ik gingen samen even boodschappen doen en waren ook de bacon vergeten... toen maar even snel langs de slager die gelukkig nog open was gegaan.
Leuke dag gehad gister, GB?

Net op: vlinderpasta met tonijn, courgette, ui, kappertjes, dille en veel versgemalen zwarte peper in roomsaus. Simpele salade van kropsla, komkommer, tomaat en kappertjes erbij.
Aardappelschotel van Aviko met gyros, paprika en courgette. En aardappels natuurlijk. Zelf een halve courgette toegevoegd.
Rijst met tikka masala en kip
Door vent gebakken pannekoeken, en die zijn zooo lekker! Heb een kleintje met kaas, kleintje met banaan, en een heule grote met appel, kaneel en rozijntjes op = mijn favoriet!
Klinkt goed Mariss. Zie veel lekkere dingen voorbij komen trouwens.

Voel me best ok, gelukkig.

Heb net witlof stamppot gegeten. Goed winters comfordfood.
lekker Mariss! Ik ben (itt tot manlief die enkel een kilo stroop per pannenkoek blieft) ook fan van hartige pannenkoeken!

GB fijn dat je je wel ok voelt, lijkt me toch best vervelend zo'n spiraal!

Hier vanavond tilapia, spinazie, prei en een blik tomaten blokjes met pataks curry en een naanbrood, mangochutney en yoghurt met geroosterde komijnzaadjes erbij.
Hier wordt het vandaag geroerbakte witlof met hamsnippers en een eitje.
@GB: witlofstamppot, dat klinkt lekker... wat doe je daar doorheen? Ik maak weleens roergebakken witlof met honing, geitenkaas en tijm (en soms walnoten). Wel een bekende combinatie volgens mij.
Het is een oud recept uit Allerhande. Ik maak 's winters vaak. Heb dat recept hier weleens neergezet geloof ik Teigera, maar komt 'ie nog een keer.

Witlofstamppot met gerookte zalm

1 1/2 kilo kruimige aardappelszout1 zakje verse dille (15 g)500 g witlof2 eetlepels boter1 bekertje crème fraîche (125 ml)2 bakjes gerookte zalmblokjes (a 100 g)(versgemalen) peper

Aardappels schillen, in stukken snijden en wassen. In pan met weinig water en zout aardappels afgedekt in ca. 20 minuten gaar koken. Intussen dille in stukjes knippen. Witlof schoonmaken en in ringen snijden. In wok boter verhitten en witlof al omscheppend in ca. 5 minuten beetgaar bakken. Aardappels afgieten, deel van kookvocht opvangen. Aardappels in pan met crème fraîche en eventueel wat kookvocht tot smeuïge puree stampen. Witlof, zalm en dille erdoor mengen. Stamppot op smaak brengen met zout en peper en nog even verwarmen.

Tip: Bak 3 bosuitjes, in ringetjes gesneden, even mee met de witlof of meng 2 eetlepels fijn geknipte bieslook door de stamppot.

Ik weet nog niet wat ik ga maken. Of iets met de spitskool die ik nog heb. Of misschien wel erwtensoep. Heb goed veggie recept en is ook meteen weer fijn om in te vriezen.
quote:Teigera schreef op 04 november 2010 @ 07:54:

@GB: witlofstamppot, dat klinkt lekker... wat doe je daar doorheen? Ik maak weleens roergebakken witlof met honing, geitenkaas en tijm (en soms walnoten). Wel een bekende combinatie volgens mij.Oeh dat klinkt ook lekker! En wat doe je daar dan bij?
Ik eet op werk; wortels, aardappels en iets wat ik nog bij de visboer moet halen. Ik kijk daar wel even, maar meestal kom ik toch weer heel saai uit bij lekkerbekjes of kibbeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven