Wat ik nu heb gehoord! Wat zijn jouw (vieze) ervaringen?

13-03-2009 12:43 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van forummers die op zoek zijn naar restaurants waar ze WEL lekker kunnen eten, ben ik gister bij een uitzending van de Smaakpolitie gestuit om gruwelijke dingen die gewoon onder “mijn” neus plaatsvonden.



Uiteraard weet ik dat je niet alles moet weten, waar dan ook, en ik zal ook zeker niet als ik ergens ga eten vragen of ik eerst een kijkje mag nemen in de keuken. Maar wat ik zag ging echt mijn pet te boven. Dat verwacht je gewoon niet.



Ik zag een Indisch restaurant in het programma op de Dam in Zaandam waar het afgezien van niet geheel schoon, ook verse muizenkeutels in de keuken lagen en een half vergane dode muis. Broodjeszaak Delifrance in Zaandam, waar ik evt. na een dagje winkelen toch altijd dacht een lekker stokbroodje te kunnen scoren, had afgezien van schimmels, roomkaas die zo ver over de datum was dat Rob Geus echt een conflict met de eigenaar erover kreeg omdat die het niet wilde weggooien. Nou zo kan ik nog wel even doorgaan.



Hebben jullie wel eens vieze of rare dingen bij een restaurant meegemaakt dat je zegt; ga DAAR alsjeblieft nooit eten?



Ps, op de valreep kreeg Wontons in Zaandam wel een keurmerk dus er zijn gelukkig ook goeie restaurants in Zaandam.

(en waar ik verder wel eens eet was helaas niet onderworpen aan een test)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een keer iets vreemds meegemaakt in een restaurant in de Utrechtsestraat in Amsterdam. Mijn collega’s hadden daar gegeten en volgens zeggen was het lekker. Ik vond het wel heel vreemd goedkoop, 3 –gangen menu voor 29,95 gulden toen nog. Ik bellen of ik moest reserveren maar dat hoefde niet. Met toenmalige vriend erheen. Hele zaak was leeg. Dus strategisch werden we bij het raam gezet. Oke het was zomer maar menig persoon op het strand was nog meer bedekt qua kleding dan onze serveerster. Uit het menu kon je uit 2 menu’s kiezen. Dus keuze gemaakt en een zoete witte wijn bij besteld. Wijn werd gebracht maar ohhh wat was die droog. Ik kon het echt niet opdrinken. Serveerster erbij geroepen en ze liep met mijn witte wijn weg naar de bar. Ik zie haar een slok van mijn wijn nemen en ze komt terug gelopen en vertelt me dat de wijn echt geen droge is. Op dat moment had ik al beter kunnen besluiten om weg te gaan maar goed, ik wilde geen ruzie dus ik heb het hele diner het glas wijn niet meer aangeraakt.

Inmiddels liep er een slager door een zijdeur, vlak langs ons tafeltje met een dode varken over zijn schouders. Die moest hij in de keuken afleveren.

Er waren in het hele restaurant geen andere bezoekers. Het personeel ging 2 tafeltjes achter ons zitten. Die praatte echter zo hard dat je het wel moest horen. Dus onder het eten hadden ze het over operaties die gruwelijk waren. Ene serveerster wees nog aan bij haar nek dat die ene patient een naald van 20 cm in zijn nek kreeg, en alle horror verhalen wat er bij operaties fout gingen kwamen voorbij.

In ieder geval; voorgerecht was echt niet te eten, hoofdgerecht was een struisvogel die denk ik 10 jaar onder de grond had gelegen en nagerecht was fruit uit blik met spuitslagroom.

Ja krenterige Hollander, wat verwacht je dan voor 30 gulden?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in verschillende restaurants gewerkt (stuk of 10 ook als uitzendkracht), maar dat soort keukentaferelen als bij Rob de Geus zijn in mijn ervaring toch uitzondering.



Het goorste wat ik onder ogen kreeg en waar ik sindsdien alert op ben:

Groentes, mayonaise en appelmoes die geserveerd worden in aparte bakjes zodat je zelf kunt opscheppen worden bij het afruimen geleegd in een grote emmer waaruit vervolgens de porties voor de volgende gasten geserveerd worden...
Alle reacties Link kopieren
In het van der Valk hotel wordt eten dat op de grond is gevallen gewoon weer op het bord gelegd omdat anders één van de gasten aan tafel zijn eten later krijgt dan de rest. Echt te goor voor woorden. Cafetaria waar ik ooit heb gewerkt, als er bevroren kipnuggets op de grond vielen werden die een half uur later gewoon in t frituur gegooid als alle klanten die het mogelijk hadden kunnen zien de deur uitwaren. Blegh!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit in een discotheek gewerkt. Waar je 's nachts ook kon snacken. De eigenaar maakte aan het begin van de avond altijd gehaktballen klaar. Op een avond kwam ik de keuken binnen en zag ik hem met het gehakt bezig, maar onderaan zat het papier nog. (wat er vaak onder gehakt zit om vocht ofzo op te vangen) Ik waarschuwde mijn baas, maar hij vond het niet nodig het te verwijderen, want de klanten zijn zo dronken die proeven dat toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Brrr... Als ik dit soort dingen hoor en lees zou ik bijna niet meer in een restaurant willen eten.
...
Alle reacties Link kopieren
die halfnaakte serveersters vind ik ook niet normaal, ik zit soms letterlijk in iemands navel te kijken als ze het eten neerzet (ben ik toch nog een navelstaarder).

In amsterdam moet je hyperassertief zijn tegen bedienend personeel, zeker op de gordel, in de jordaan en in de pijp. Arrogante meiden die 'eigenlijk' actrice of model zijn en die vinden dat jij maar blij mag zijn dat je bij hen geld MAG komen uitgeven.



wat het eten betreft, wat niet weet wat niet deert, zolang ik maar niet ziek word.
Alle reacties Link kopieren
Bij een restaurant waar ik werkte in mijn studententijd werd niet opgegeten stokbrood weer in de broodmand gedaan. Een keertje bleek er beschimmeld stokbrood uitgegeven te zijn... Bleh... die mensen waren natuurlijk niet blij, ook niet met het gratis kopje koffie. En geef ze eens ongelijk!



Je kunt zo ziek worden van onhygienische toestanden... Ik kan daarom dat programma ook echt niet zien...
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch erg ! De verhalen die ik hier lees. Ik heb ook bij verschillende broodjes zaken gelunched en vaak kreeg ik beschimmeld stokbrood, dat meld ik wel, en dan krijg ik een nieuwe, maar ja dan nog...dat zien ze toch zelf ook wel als ze dat gaan afbakken ? blegh...ik eet het liefste thuis, ik ga ook bijna nooit niet uiteten.
Alle reacties Link kopieren
Niet in een restaurant... wel eens bij mijn ex schoonouders soep gegeten waar we tijdens de 2e ronde opscheppen een grote dikke tor tegenkwamen... bleh!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:duploo schreef op 13 maart 2009 @ 12:56:



Groentes, mayonaise en appelmoes die geserveerd worden in aparte bakjes zodat je zelf kunt opscheppen worden bij het afruimen geleegd in een grote emmer waaruit vervolgens de porties voor de volgende gasten geserveerd worden...



Nou ik vraag me dus regelmatig af of restaurants mijn onaangetaste hoopje rauwkost op mijn bord niet ook hergebruiken voor de volgende gast? Maar zulke dingen gebeuren dus ook gewoon?? Brrr...........



Ik heb bij de V&D in Den Haag gewerkt op de chocolaterie: mensen, ik kan je vertellen dat je daar geen chocolade of koeken wilt kopen. Als ik s morgens om 8 uur binnenkwam liepen de muizen door de schalen chocola, deden daar ook vrolijk hun behoeften etc etc.

Koeken werden achter in karren bewaard, soms wel 3 dagen, en dan als vers gepresenteerd.



Muizen zijn een groot probleem in de spuistraat in Den Haag dus t was de V&D niet geheel aan te rekenen maar toch.....echt ZO smerig gewoon...........
quote:RosieRo schreef op 13 maart 2009 @ 13:20:

In amsterdam moet je hyperassertief zijn tegen bedienend personeel,



Gut ja, nu herinner ik me weer, was eens in de Drie Tantes of zoiets in A'dam, met twee vrienden van me uit Ierland. Ik bitterballen bestellen, konden ze dat ook eens proeven. Na een half uur nog niets, dus ik vroeg de serveerster vriendelijk of ze het misschien wellicht vergeten was, ik kreeg een vuile blik en zonder iets te zeggen liep ze weg. Nog een kwartier later besloot ik om haar collega dan maar te vragen hoe het kwam dat bitterballen nu al drie kwartier duurden. Nummer 1 ving dat toevallig op en ze schreeuwde door de zaak, jaaahaaaaa ik zéi toch dat het eraan kwam.

We zijn opgestaan en weggelopen. Wat een kut.

Geen idee hoe de keuken daar eruit zag trouwens, haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:americagirl schreef op 13 maart 2009 @ 13:36:

[...]





Nou ik vraag me dus regelmatig af of restaurants mijn onaangetaste hoopje rauwkost op mijn bord niet ook hergebruiken voor de volgende gast? Maar zulke dingen gebeuren dus ook gewoon?? Brrr...........



Ik heb bij de V&D in Den Haag gewerkt op de chocolaterie: mensen, ik kan je vertellen dat je daar geen chocolade of koeken wilt kopen. Als ik s morgens om 8 uur binnenkwam liepen de muizen door de schalen chocola, deden daar ook vrolijk hun behoeften etc etc.

Koeken werden achter in karren bewaard, soms wel 3 dagen, en dan als vers gepresenteerd.



Muizen zijn een groot probleem in de spuistraat in Den Haag dus t was de V&D niet geheel aan te rekenen maar toch.....echt ZO smerig gewoon........... Hoe zit het dan met de Le Pain la Place op de begane grond? Ohoh....Zwieber eet voortaan alleen nog maar boven!
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me zo'n consumentenprogramma van tien jaar (?) geleden nog, waar ze een cordon blue bestelden. Daar stopte degene die het besteld had, tandenstokers in maar dat het niet zichtbaar was, en verliet na het afrekenen de zaak. Een volgende ingehuurde kracht van het programma kwam daarna de zaak binnen en die bestelde ook een cordon blue... en kreeg diezelfde met die tandenstokers erin! Gatver! Is me altijd bijgebleven, maar het programma ben ik even kwijt...
Ik begrijp ook niet hoe het kan eigenlijk, want ik heb wel eens de VWA op visite gehad toen ik in een bakkerij werkte en die lui waren echte mierenneukers met allerlei CSI achtige apparatuur. Ik werkte in een ontzettend schone zaak, maar ze wisten toch iets te vinden. Als je op de grond ging liggen en onder een stelling schoof, dan kon je met een felle lamp zien dat de onderkant van de stelling een beetje vies was Ze moesten toch iets te zeuren hebben!!



Dan zal de VWA wel niet bij dat soort zaken op visite komen.



Ik vind die Rob van de smaakpolitie trouwens ook wel een zeikerd hoor. Die is niet zo gauw vrolijk
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden werkte ik (destijds scholier) als keukenhulp in de Cantharel in Apeldoorn.

De keukenvloer was zo glibberig dat je echt moest uitkijken; je lag zó op je snuit. In een hoek lag een dood hert zonder kop te wachten om te worden verwerkt tot wildschotel.

Wel grappig was dat de deftige obers terugkwamen na het afruimen van een tafel. Zodra ze door de klapdeurtjes kwamen begonnen ze gauw te eten van wat er nog op de schalen lag. Tijd om gewoon te pauzeren en te eten werd ze namelijk niet gegund. De keukenhulpen trouwens ook niet: die moesten ook maar staand in de keuken gauw wat naar binnen schuiven dan konden ze meteen weer verder met werken. Je werkte van 15 tot 22 uur en zonder 1 moment pauze. Moderne slavernij.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Zwieber schreef op 13 maart 2009 @ 13:42:

[...]



Hoe zit het dan met de Le Pain la Place op de begane grond? Ohoh....Zwieber eet voortaan alleen nog maar boven!



Want? Daar komen de muizen niet ofzo? Vooruit, ik laat je in die waan.

Nou, mijn broertje zat toevallig dit weekend te vertellen dat hij de avond daarvoor langs La Place was gelopen (op het hoekje, waar je broodjes kan kopen) en daar barstte het binnen van de muizen (en ratten....). Alsof ze een feestje hadden, zei ' ie.
Alle reacties Link kopieren
quote:americagirl schreef op 13 maart 2009 @ 13:36:

[...]



Ik heb bij de V&D in Den Haag gewerkt op de chocolaterie: mensen, ik kan je vertellen dat je daar geen chocolade of koeken wilt kopen. Als ik s morgens om 8 uur binnenkwam liepen de muizen door de schalen chocola, deden daar ook vrolijk hun behoeften etc etc.

Koeken werden achter in karren bewaard, soms wel 3 dagen, en dan als vers gepresenteerd.



Muizen zijn een groot probleem in de spuistraat in Den Haag dus t was de V&D niet geheel aan te rekenen maar toch.....echt ZO smerig gewoon...........



Gatver! Ik heb ook bij de chocolaterie van de V&D gewerkt maar dan in Rijswijk maar gelukkig hadden we daar geen last van muizen. Wel inderdaad die koeken die in de karren bewaard werden.



1 van mijn vieste voedselervaringen was in Tsjechie. Daar logeerden we met school in een hotel. De 1e dag was het eten lekker en de broodjes vers. Maar toen we na 3 dagen alweer rouwkostschotel kregen was deze echt bedorven. De vis uit de frituur rook ook absoluut niet fris en de broodjes waren beschimmeld. Onnodig te vertellen dat niemand het eten heeft opgegeten.



Negerzoenen eet ik trouwens niet meer nadat ik een keer een hap nam, iets raars proefde en ik zag dat er mieren in zaten
Alle reacties Link kopieren
spellingneurootmodus: cordonbleu einde spellingneurootmodus



ben benieuwd welke tent dat was Ainne, 3 tantes? Zegt me niks.

berucht slecht en NIET heengaan zijn oa Dantzig, Baton, Villa Zeezicht, alles op rembrandt en leidse (behalve rijnders, die zijn wel ok)
Alle reacties Link kopieren
en trouwens, maak je ook maar geen illusies over fabrieksproducten zoals ketchup, koekjes, toetjes etc etc.
Alle reacties Link kopieren
de la place in schalkwijk(bij haarlem)is ook een speelplaats van muizen.Personeel is er al helemaal aan gewent.Toen ik met een vriendin daar een kopje thee met broodje kaas gingen eten,liepen de muizen zo bij ons over tafel.Ach zei het personeel,dat is jaren zo...

We hebben ons broodje laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Fabrieksvoer vertrouw ik ook niet. Vooral niet de dingen uit blik zoals soep. Er zal maar iemand 's een gekke bui hebben ofzo. Maar goed, zo word je paranoia. Liever geen restaurants.....
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Ainne the Three Sisters bedoelt.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:RosieRo schreef op 13 maart 2009 @ 13:58:

en trouwens, maak je ook maar geen illusies over fabrieksproducten zoals ketchup, koekjes, toetjes etc etc.Vertel... wat heb je voor inside-informatie?
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=BZD-tuXmV1Y



moet je bovenstaand filmpje eens bekijken. over muizen bij de appie..



goor!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven