Wat is jouw favoriete low-calorie snack?
zaterdag 15 september 2007 om 23:10
ik eet als tussendoortje veel fruit, gezond en lekker.
Als ik geen fruit eet neem ik weleens ontbijtkoek, rijstwafels, handje rozijnen en muesli repen. en alsik echt honger heb mag ik ook weleens een evergreen eten daar zit ook niet veel in.
in ieder geval een stuk gezonder als chips of chocolade o.i.d.
ben benieuwsd naar andere reacties!
Als ik geen fruit eet neem ik weleens ontbijtkoek, rijstwafels, handje rozijnen en muesli repen. en alsik echt honger heb mag ik ook weleens een evergreen eten daar zit ook niet veel in.
in ieder geval een stuk gezonder als chips of chocolade o.i.d.
ben benieuwsd naar andere reacties!

zondag 16 september 2007 om 11:25
- Komkommer. Evt met een beetje (magere) dip.
- Rijstwafel met suikervrije jam of kaas, of die kant-en-klare rijstwafels met smaakje (snack-a-jack of eigen merk)
- Bakje magere yoghurt of kwark met een scheutje roosvicee of een beetje zoetstof
- Lolly (doe je lekker lang mee)
- appel of ander fruit
- smoothie van ijsblokjes gecrusht met bramen/frambozen/aardbeien e.d. uit de blender.mmmmmm
- Rijstwafel met suikervrije jam of kaas, of die kant-en-klare rijstwafels met smaakje (snack-a-jack of eigen merk)
- Bakje magere yoghurt of kwark met een scheutje roosvicee of een beetje zoetstof
- Lolly (doe je lekker lang mee)
- appel of ander fruit
- smoothie van ijsblokjes gecrusht met bramen/frambozen/aardbeien e.d. uit de blender.mmmmmm
zondag 16 september 2007 om 11:28
voor de hartige trek:
- Komkommer of augurk met magere vleeswaar
- handje japanse mix of paar zoute stokjes/krakelingen (slimfast heeft ook krakelingetjes als snack. Wel wat duur, maar voordeel is als het zakje op is is ie op.. Vind ik zelf altijd wat lastiger met een grote zak, om dan te stoppen..)
- rijstwafel of cracker met magere smeerkaas
- bakje rauwkost
- zelfgemaakte (tomaten)soep met lekker veel groente en evt een beetje geraspte kaas erover
- Komkommer of augurk met magere vleeswaar
- handje japanse mix of paar zoute stokjes/krakelingen (slimfast heeft ook krakelingetjes als snack. Wel wat duur, maar voordeel is als het zakje op is is ie op.. Vind ik zelf altijd wat lastiger met een grote zak, om dan te stoppen..)
- rijstwafel of cracker met magere smeerkaas
- bakje rauwkost
- zelfgemaakte (tomaten)soep met lekker veel groente en evt een beetje geraspte kaas erover
zondag 16 september 2007 om 12:16
Cherrietomaatjes met light roomkaas. Hoewel ik zeker weet dat je beter voor de calorieen er geen roomkaas in kan doen. Wat ook lekker erin is, is tsaziki, als je die zelf maakt is dat niet veel calorieen. Of gewoon uithollen en wat vinaigrette erin.
Avocado met vinaigrette is ook lekker.
Wat heerlijk is, van die kleine tortilla's van 20 cm, daar een plakje cheddarkaas op, even een paar seconde in de magnetron.
Krabsticks.
Avocado met vinaigrette is ook lekker.
Wat heerlijk is, van die kleine tortilla's van 20 cm, daar een plakje cheddarkaas op, even een paar seconde in de magnetron.
Krabsticks.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 16 september 2007 om 12:33
Mijn keuze zou zijn:
peperkoek
fruit
sultana's
liga's
sesamsnaps
koffieleutjes
warme chocomel van magere of halfvolle melk
cup a soep
kauwgum
boterham/ knackebrod /kracotte /beschuit met magere kaas of jam
eierkoek evt met jam
mueslireep
magere yoghurt/ kwark met honing of jam
magere vruchtenyoghurt of kwark
peperkoek
fruit
sultana's
liga's
sesamsnaps
koffieleutjes
warme chocomel van magere of halfvolle melk
cup a soep
kauwgum
boterham/ knackebrod /kracotte /beschuit met magere kaas of jam
eierkoek evt met jam
mueslireep
magere yoghurt/ kwark met honing of jam
magere vruchtenyoghurt of kwark
dinsdag 18 september 2007 om 11:06
dinsdag 18 september 2007 om 15:59
woensdag 19 september 2007 om 10:08
woensdag 19 september 2007 om 10:26
Het voedingscentrum (www.caloriechecker.nl) geeft 55 kcal per sultana aan.
donderdag 20 september 2007 om 11:47
Ik merk dat als ik meer aandacht besteed aan mn snacks door ze zelf te maken, ik er minder van eet en er meer van geniet!
Bv:
In plaats van een koekje of twee, drie, vier, acht eet ik graag een matze, besmeerd met een dun laagje light zuovelspread (of hoe heet dat, AH heeft lekkere en magere) en een heel klein beetje basterdsuiker. Totaal plm 100 calo´s als je een grote snack wilt, een halve is ook al heel lekker en heeft dan dus maar 50 calo´s. Omdat de matze zo dun is heb je ook een heleboel hapjes (psychologisch effect)
In plaats van toastjes met kant en klare tonijnsalade eet ik graag een geroosterde bh met een mengsel van tonijn op water, stukjes olijf/tomaat/kappertjes, aangemaakt met een beetje citroensap en olie (van de olijven), peper en zout. Erg lekker en gezond! (weet niet hoeveel calo´s)
Ik ben nog op zoek naar meer van die kleine snacks die je zelf maakt, gezond en écht lekker zijn (op worteltjes knagen doe ik wel, maar das niet echt genieten). Wie?
Bv:
In plaats van een koekje of twee, drie, vier, acht eet ik graag een matze, besmeerd met een dun laagje light zuovelspread (of hoe heet dat, AH heeft lekkere en magere) en een heel klein beetje basterdsuiker. Totaal plm 100 calo´s als je een grote snack wilt, een halve is ook al heel lekker en heeft dan dus maar 50 calo´s. Omdat de matze zo dun is heb je ook een heleboel hapjes (psychologisch effect)
In plaats van toastjes met kant en klare tonijnsalade eet ik graag een geroosterde bh met een mengsel van tonijn op water, stukjes olijf/tomaat/kappertjes, aangemaakt met een beetje citroensap en olie (van de olijven), peper en zout. Erg lekker en gezond! (weet niet hoeveel calo´s)
Ik ben nog op zoek naar meer van die kleine snacks die je zelf maakt, gezond en écht lekker zijn (op worteltjes knagen doe ik wel, maar das niet echt genieten). Wie?
donderdag 20 september 2007 om 13:13
quote:Pepernoek schreef op 20 september 2007 @ 11:47:
In plaats van toastjes met kant en klare tonijnsalade eet ik graag een geroosterde bh met een mengsel van tonijn op water, stukjes olijf/tomaat/kappertjes, aangemaakt met een beetje citroensap en olie (van de olijven), peper en zout. Erg lekker en gezond! (weet niet hoeveel calo´s)Een geroosterde BH? Hmmm... ik doe wel nieuwe ideetjes op hier!
In plaats van toastjes met kant en klare tonijnsalade eet ik graag een geroosterde bh met een mengsel van tonijn op water, stukjes olijf/tomaat/kappertjes, aangemaakt met een beetje citroensap en olie (van de olijven), peper en zout. Erg lekker en gezond! (weet niet hoeveel calo´s)Een geroosterde BH? Hmmm... ik doe wel nieuwe ideetjes op hier!
donderdag 20 september 2007 om 17:43