Wat is lekker bij...

20-10-2010 16:32 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen komen er vrienden uit het buitenland eten. We zijn dan met 9 personen, waarvan 4 kinderen.

De buitenlandse vrienden houden erg van vis/schaaldieren (is haast niet te krijgen waar zij wonen). Daar ben ik niet zo goed mee bekend, maar ik heb bij een goede visboer een schaal besteld voor 4 personen met kreeft en allerlei schelpen. De kinderen lusten dit niet.

Ik ga voor de kinderen en wie nog meer wil zelf pizza's maken.

Verder een grote salade, lekker brood met smeersels en eigenlijk wil ik nog een pasta maken. Wat zouden jullie hier lekker bij vinden?
bij vis en schaaldieren zou ik gewoon gebakken krieltjes doen en 'n groene salade, zeker geen pasta!

en franse kazen voor op het stokbrood waarmee je apperitieft
Een lekkere pan met zelfgemaakte soep? Doet het hier altijd goed, bij zowel vrienden van hier als uit het buitenland.

Als we veel gasten hebben maak ik ook wel 2 soepen, groentesoep met vlees en balletjes en een tomatensoep met stukjes gedroogde tomaten, pesto en mascarpone voor de vegetariërs. Of ik maak Indonesische soto/kippensoep en doe de dingetjes die er normaal apart bij geserveerd worden dan in de soep zelf, dat is dan een stuk makkelijker bereiden en serveren.
Ik ging even uit van een schaal koude vis/kreeft/schelpen die je verder niet hoeft te bereiden. Of moet je ze nog wel bereiden?

Warm zou ik denk ik risotto bij serveren, een simpele variant met visbouillon, room en boter. En dan een salade en een warme groente zoals bijvoorbeeld zeekraal met spinazie.
Pastasalade

Risotto

Friet/aardappelkroketjes

salade

nog een warme groente

Verder nog iets voor op stokbrood, hummus bijv.

een remoulladesaus voor bij de vis of andere vissaus

olijven

Niet alles maar een combi van bovenstaande. Of een paar tapasgerechtjes. Of paella.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vind jij pasta er niet bij passen EN? Ik kan natuurlijk een ovenschaal maken met geroosterde aardappelen.

Ik weet dat de kinderen allemaal gek zijn op pizza, dus dacht het een beetje Italiaans te houden.

Met idd: kaasjes, olijven, caprese salade, wat geroosterde groentes, groene salade.

Maar risotto lijkt me ook lekker, met citroenrasp o.i.d.

Misschien doe ik het wel allemaal..
Italiaanse spaghetti Vongole? (is met venusschelpen)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Patatas Bravas erbij doen (kan op zijn spaans of Grieks of Italiaans)
Heb je daar een lekker recept van MV? Of staat het al ergens op een topic, dan zoek ik het even op.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe patatas bravas op zijn Grieks of Italiaans zijn...
Patatas brava op zijn spaans dacht ik op het topic Topmeet. Patatas brava op zijn grieks weet ik zeker dat ik het op mijn topic Lekker op zijn Grieks heb gezet. Als je het niet kan vinden dan kan ik van de recepten wel even een foto uit het kookboek maken.

Als er nog iets is dan zeg je het maar. Ik heb ook veel tapas kookboeken.
Topmeet topic staan allemaal tapas recepten, heel lekker.
Oh en de Spaanse als je die zou willen, die staat dacht ik in De Zilveren Lepel, kan ik wel even overschrijven of een foto van maken.
Bedankt Mylene, ik ga kijken!
Van 7 tot 8 kijk ik topchef maar kan je het niet vinden dan maak ik wel foto' s voor je hoor. Ik kom straks even kijken hier.
Een heerlijke Chardonnay en twee flessen sinas!
Bij de schelpen en kreeft zelfgemaakte mayo. Iets meer citroen erin mag! Stokbrood erbij. Krieltjes erbij moet ik eens proberen EN, dank je voor het idee.
Ik heb ze, geloof ik, gevonden. Patatas Bravas en de Griekse knoflookaardappelen heten ze toch? Ziet er lekker uit!
Ja zijn lekker Pomo. Klopt. je hebt ze gevonden. Voor het kleurtje een tip die ik ergens gelezen heb, vaak doen ze een klein beetje milde (vergis je niet in de hete) paprikapoeder, dat geeft het mooie kleurtje. En smaak naast de andere kruiden maar vooral de kleur.

Als je nog iets wilt hebben, dan zoek ik vanavond wel in mijn tapas en griekse en italiaanse kookboeken. Laat maar weten.

Bij het topic Foodmeet waren de gevulde champignons ook heerlijk, kwam uit mijn kookboek (de rest was ook zo lekker hoor, ik kan niet eentje opnoemen die het lekkerste was). Zit alleen te denken voor je. Nou als je nog iets wilt dan hoor ik het. Ben er over een half uurtje weer.
*even afhankelijk wat je bij de vis serveert hoor*

Maar ik heb 2 lekkere sausen die lekker bij vis zijn. Remouladesaus en ik heb een lekkere abrikozensaus;

Remouladesaus

Abrikozensaus

Wat lekker allemaal. Heb het allemaal opgeslagen. Ook die champignons!

Nogmaals bedankt!
Succes vandaag. Laat je nog weten wat je gemaakt hebt en of het een succes was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven