Wat is lekker in/onder/tussen de contactgrill

09-12-2008 17:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een contactgrill gekocht (die op het plaatje hieronder). In ieder geval om er lekkere broodjes in te maken. Verder wil ik 'm ook gaan gebruiken voor vlees, vis en groenten. Iemand goede tips hiervoor?





Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
je kan het zo gek niet bedenken...

Vis, vlees, tosti's... Alles gooi ik er op. Onwijs lekker!
Alle reacties Link kopieren
tosti's van turksbrood

(zie het tosti topic voor recepten)
Alle reacties Link kopieren
Tosti/panini's :D



En die van mij kun je ook uitklappen, dan kun je erop gourmetten. Ohja, aubergines grillen is ook erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
wat kan er niet op!?!

Je hoeft afbakbroodjes niet meer in de oven af te bakken, je kunt er een panini van maken in zo'n grill.
Alle reacties Link kopieren
Heb er al 2 panini op gemaakt (N.B. 1 panino, 2 panini), een met ham, kaas, ananas en een met spek, kaas en sjalot-ringen. Was erg lekker.



Kun je er bijv. ook gemarineerd vlees op leggen of gaat dat erg lekken?
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
ja dat kan erg lekker en niet te vet. Er zitten als het goed van die lek riggeltjes in. lekt het nu teveel gewoon ff een bakje onder zetten (ergens eindigd het riggeltje in een tuutje).



Hier gooien we bijna al het vlees eronder
Alle reacties Link kopieren
Ok, ga ik dat ook eens proberen. Er zitten trouwens van die lekbakjes bij, dus dat is wel handig!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
daar kan je echt alles op gooien. Smeet er zelfs frikandellen op na het stappen .

Vis, vlees, broodjes (nachtelijk na-t-stappen-broodje: afbakbroodje met kipfilet, pindakaas en sambal. als het warm is is het een broodje warme kip satesaus, heerlijk)



groenten, gepaneerde stukken vlees of vis, brood om te roosteren...echt bijna alles kan er op.
Alle reacties Link kopieren
Leg er een stuk bakpapier tussen. Dta scheelt heel veel schoonmaken!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Yamuna schreef op 09 december 2008 @ 17:49:

tosti's van turksbrood [afbeelding]

(zie het tosti topic voor recepten)



Off topic, waar haal je die leuke smiley vandaan??
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Alle reacties Link kopieren
quote:barba schreef op 10 december 2008 @ 13:47:



[...]







Off topic, waar haal je die leuke smiley vandaan??hier



zelfde werkwijze als plaatjes plakken ...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben precies dezelfde grill en ik maak vaak sate prikkers met varkenshaas. lekker marineren. Lekt helemaal niet en zorgt dat het vlees lekker sappig blijft. hmmmmm.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, heb net zo'n ding in mijn kerstpakket gehad!
Allerlei soorten hamburgers. Merguez worstjes.

Inktvis tubes (veel lekkerder dan die gefrituurde ringetjes, vind ik, na grillen beetje citroensap eroverheen sprenkelen).

Plakken aubergine en courgette grillen, stapelen met mozzarella, pesto en tomaat en dan nog even doorwarmen.
Alle reacties Link kopieren
Lees ook mee! Heb (dacht ik) een beste goed apparaat maar kan er (naar mijn idee) weinig/niks mee. Gaat sudderen ipv grillen/bakken. Iig met vis, ook op hoge stand.

Dus na 2 x gebruik hier helaas in de kast verdwenen en vanaf toen weer 'gewoon' pan/oven/frituur gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven