Wat is lekker van de Chinees?
donderdag 5 januari 2012 om 16:34
Vriendlief en ik hebben zojuist besloten vanavond chinees te eten.
Maar om nu wéér te belanden in de alom bekende (lekkere, maar toch...) nasi, bami enz. vroeg ik me af:
Heeft iemand iets wat je echt aan kunt bevelen van de Chinees? Iets wat je misschien niet zo snel besteld, maar wat heel erg lekker is.
Ik heb nog een 1/2 uur, ha ha, dus kom maar op!
Maar om nu wéér te belanden in de alom bekende (lekkere, maar toch...) nasi, bami enz. vroeg ik me af:
Heeft iemand iets wat je echt aan kunt bevelen van de Chinees? Iets wat je misschien niet zo snel besteld, maar wat heel erg lekker is.
Ik heb nog een 1/2 uur, ha ha, dus kom maar op!
donderdag 5 januari 2012 om 16:38
Mihoen.
Ku lou Yuk of Ku lou kay, eerste is varkensvlees, laatste kip, ik zou voor de kip gaan, krijg je zoetzure saus bij met ananas. Zijn van die vleesbuideltjes.
Pangsit, heb ik van de week zelf gemaakt, is een voorgerecht, lekker met zoetzure saus.
Uiteraard Chinese tomatensoep.
Mini loempiaatjes.
Foe yong hai, en dan een lekkere smaak kiezen, lekker met kip erin of champignons en doperwten (eiergerecht)
Rendeng is ook lekker maar vond het lekkerder zelf gemaakt van een forumster dan van de chinees.
Ku lou Yuk of Ku lou kay, eerste is varkensvlees, laatste kip, ik zou voor de kip gaan, krijg je zoetzure saus bij met ananas. Zijn van die vleesbuideltjes.
Pangsit, heb ik van de week zelf gemaakt, is een voorgerecht, lekker met zoetzure saus.
Uiteraard Chinese tomatensoep.
Mini loempiaatjes.
Foe yong hai, en dan een lekkere smaak kiezen, lekker met kip erin of champignons en doperwten (eiergerecht)
Rendeng is ook lekker maar vond het lekkerder zelf gemaakt van een forumster dan van de chinees.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 5 januari 2012 om 16:42
donderdag 5 januari 2012 om 16:43
Dank, voor de snelle reacties. Leuk!
Chinese rijsttafel is lekker, maar we gaan voor een take away. Lijkt me zo'n rijststafel niet echt geschikt voor.
Ik zie de Foe yong hai wel verschillende keren voorbij komen. Is dat echt zo lekker? (heb iets met ei in mijn gedachten, maar in mijn beleving was dadt niet zo spectaculair. Of... - hebben wij gewoon een - bagger-chinees ? Ha ha
En ja, saté en garnalen zijn altijd voltreffers daar!
Nog meer aanraders?
Chinese rijsttafel is lekker, maar we gaan voor een take away. Lijkt me zo'n rijststafel niet echt geschikt voor.
Ik zie de Foe yong hai wel verschillende keren voorbij komen. Is dat echt zo lekker? (heb iets met ei in mijn gedachten, maar in mijn beleving was dadt niet zo spectaculair. Of... - hebben wij gewoon een - bagger-chinees ? Ha ha
Nog meer aanraders?
donderdag 5 januari 2012 om 16:44
Ik vind per chinees verschillen wat lekker is. Waar ik meestal chinees haal kan ik je een Kantoneens gerecht adviseren. Of lekker kip in plakjes met verschillende groente en pinda's. Maar ook stukjes rundvlees in een lekkere saus.
Ook gerechten met (Peking) eend zijn bij mijn chinees een echte aanrader.
Ook gerechten met (Peking) eend zijn bij mijn chinees een echte aanrader.
donderdag 5 januari 2012 om 16:46
donderdag 5 januari 2012 om 16:47
Wij bestellen bijna altijd dit:
Kippensoep.
Pangsit.
Ossenhaas met zwarte bonensaus en dan lekker pittig. Zitten ook verschillende groenten doorheen.
Babi pangang spek, spek is heel erg lekker knapperig.
Gefrituurde garnalen.
Koe loe kai (dat is koe loe yuk maar dan van kip, is zachter en vinden de kinderen lekkerder).
Kroepoek, veel kroepoek.
Pisang goreng.
Kippensoep.
Pangsit.
Ossenhaas met zwarte bonensaus en dan lekker pittig. Zitten ook verschillende groenten doorheen.
Babi pangang spek, spek is heel erg lekker knapperig.
Gefrituurde garnalen.
Koe loe kai (dat is koe loe yuk maar dan van kip, is zachter en vinden de kinderen lekkerder).
Kroepoek, veel kroepoek.
Pisang goreng.
Lekker fou yong hai, zie hun mogelijkheden, van garnalen, kip, champignons tot wat je wilt kan erdoor. Ik maak het heel graag zelf. Lekker in die soort tomatensaus. Ik heb het wel altijd als bijgerecht. Liefst 2 lekkere gerechtjes met wat bami of nasi dan 1 groot gerecht.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:rhodos66 schreef op 05 januari 2012 @ 16:43:
Nog meer aanraders?
Gewoon een rijsttafel voor 1 pers. (rond de 15 euro meestal) afhalen en dat is meer dan genoeg en van alles wat. Evt. aanvullen met gebakken banaan, satesaus en/of loempia.
Hangt ook van de chinees af, hier om de hoek haal ik andere dingen dan ik bij ex (beste chinees ooit gegeten) haalde.
Nog meer aanraders?
Gewoon een rijsttafel voor 1 pers. (rond de 15 euro meestal) afhalen en dat is meer dan genoeg en van alles wat. Evt. aanvullen met gebakken banaan, satesaus en/of loempia.
Hangt ook van de chinees af, hier om de hoek haal ik andere dingen dan ik bij ex (beste chinees ooit gegeten) haalde.
quote:monalisalove schreef op 05 januari 2012 @ 16:44:
Ossenhaas met broccoli in oestersaus
Peking eend met pannenkoekjes in hoisin saus
Won Ton soep
Char ChieuwJa lekker.
Ossenhaas met broccoli in oestersaus
Peking eend met pannenkoekjes in hoisin saus
Won Ton soep
Char ChieuwJa lekker.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.