Wat is ordinair eten?

13-07-2018 16:36 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een topic over wat mensen aan te bieden op een feestje: wat is ordinair eten?
En is dat erg?
Voor mijn gevoel is eigenlijk alles wat je in een snackbar kunt kopen, of bij een fastfood restaurant ordinair eten

Het heeft een negatieve bijklank, maar ordinair kan ook lekker zijn ;-D

Wat vinden jullie ordinair eten en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mogen first world problems besproken worden. :-D
Echt ordinair eten is alles wat zo verschrikkelijk stinkt dat mensen er letterlijk onpasselijk van worden.

Pas zat ik nog even in de trein, tgo mij zat een kind een 1000-jarig ei te eten, ik ben een heel eind verderop gaan zitten maar de hele trein stonk, overal hoorde ik mensen zeggen: wat ruik ik toch, wat een stank :sick:
Eet dat lekker thuis denk ik dan.. niet in een afgesloten ruimte vol andere mensen.

Doerian kom je hier zelden tegen maar in Azie hangen er vaak overal bordjes in de hotels met NO DOERIAN IN THE ROOMS PLEASE.
Omdat die lucht niet te harden is en niet verdwijnt door even een raampje open te zetten.

Ook een broodje bakkeljauw stinkt, dat soort eten vind ik aso om in het openbaar te eten. Echt voor de liefhebbers en die eten het maar thuis of in een afgelegen natuurgebied of zo :D
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
17-07-2018 18:41
Echt ordinair eten is alles wat zo verschrikkelijk stinkt dat mensen er letterlijk onpasselijk van worden.

Pas zat ik nog even in de trein, tgo mij zat een kind een 1000-jarig ei te eten, ik ben een heel eind verderop gaan zitten maar de hele trein stonk, overal hoorde ik mensen zeggen: wat ruik ik toch, wat een stank :sick:
Eet dat lekker thuis denk ik dan.. niet in een afgesloten ruimte vol andere mensen.

Doerian kom je hier zelden tegen maar in Azie hangen er vaak overal bordjes in de hotels met NO DOERIAN IN THE ROOMS PLEASE.
Omdat die lucht niet te harden is en niet verdwijnt door even een raampje open te zetten.

Ook een broodje bakkeljauw stinkt, dat soort eten vind ik aso om in het openbaar te eten. Echt voor de liefhebbers en die eten het maar thuis of in een afgelegen natuurgebied of zo :D
Ohhhh, doerian vind ik inderdaad wel zo walgelijk ruiken, daar word ik echt onpasselijk van. Genoeg dingen die ik vind stinken, maar die geur is niet te harden. Op de pasar malam ook altijd zo overheersend.
vitamined schreef:
17-07-2018 19:23
Ohhhh, doerian vind ik inderdaad wel zo walgelijk ruiken, daar word ik echt onpasselijk van. Genoeg dingen die ik vind stinken, maar die geur is niet te harden. Op de pasar malam ook altijd zo overheersend.
Ja echt he? Schijnt heerlijk te smaken maar die lucht maakt dat ik het niet kan proeven.
Bedenk opeens dat dat het enige aan fruit of groenten is wat ik niet heb willen proeven, verder eet ik alles wat niet giftig is en vind het hooguit niet echt lekker maar die lucht.. O_o
Ben nieuwsgierig naar de smaak van doerian maar met een knijper op je neus proef je ook niks :D
ik weet een ultieme in dit onderwerp:

https://www.youtube.com/watch?v=e-qflm0APTk

:-D
Alle reacties Link kopieren
Troeltje prijst een AYCE aan, maar maar je moet toch kunnen begrijpen dat er mensen zijn die die een AYCE verschrikkelijk vinden? Jij jouw mening en andere de zijne/hare. Ik vind opstaan tijdens het eten verschrikkelijk. Tijdens een diner wil ik verzorgt worden, lekker zitten en praktisch niks hoeven doen. Behalve lekker eten. En dat het goed is voor bepaalde dieet wensen snap ik heus, maar als ik in een goed restaurant ga eten kunnen mijn vegetarische broer en vegan schoonzus ook heerlijk eten.

Ik kan er dus gewoon echt niet bij dat zo'n eetbeleving ontspannend is. In de rij staan om je kleine hapjes te nemen/je bord vol te gooien valt daar absoluut niet onder mijn inziens. Dus voor mij is zo'n AYCE enorm ordinair, men wil voor weinig geld enorm veel eten. Moeten lopen om je eten te halen. Nah, echt niet mijn idee van een avondje uit.. Maar gelukkig zijn we allemaal anders.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
dubbel
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
18-07-2018 01:28
Troeltje prijst een AYCE aan, maar maar je moet toch kunnen begrijpen dat er mensen zijn die die een AYCE verschrikkelijk vinden? Jij jouw mening en andere de zijne/hare. Ik vind opstaan tijdens het eten verschrikkelijk. Tijdens een diner wil ik verzorgt worden, lekker zitten en praktisch niks hoeven doen. Behalve lekker eten. En dat het goed is voor bepaalde dieet wensen snap ik heus, maar als ik in een goed restaurant ga eten kunnen mijn vegetarische broer en vegan schoonzus ook heerlijk eten.

Ik kan er dus gewoon echt niet bij dat zo'n eetbeleving ontspannend is. In de rij staan om je kleine hapjes te nemen/je bord vol te gooien valt daar absoluut niet onder mijn inziens. Dus voor mij is zo'n AYCE enorm ordinair, men wil voor weinig geld enorm veel eten. Moeten lopen om je eten te halen. Nah, echt niet mijn idee van een avondje uit.. Maar gelukkig zijn we allemaal anders.
Zit denk ik wel verschil in.
De enige AYCE die ik ooit bezocht heb is een Japans restaurant waar je weliswaar 4x vijf gerechtjes kan bestellen maar je krijgt een papier waarop je moet aankruisen wat je wil eten, een ober neemt het mee en de hapjes worden aan tafel gebracht.
Het eten is echt lekker en gezien ik allergisch ben voor vis vraag ik bij twijfel of er vis inzit; zo ja bieden ze aan een versie zonder vis te maken.
Ik heb niet het gevoel dat je in een vreetschuur zit, is niet zo groot en leuk ingericht.

Bediening is vlot, eten is kakelvers en er is geen tijdlimiet. Sfeer is rustig, gedimd licht (geen tl-balken :) ) en ik vind het wel leuk om van alles wat te proeven. Maar het kan een uitzondering zijn.

Wel tien jaar geleden (weet het nog precies haha) naar zo'n wokpalace geweest. Dat is echt straf, lijkt me meer iets voor een bus vol voetbalsupporters op weg naar huis. Wat een rare verzameling eten bij elkaar zeg en al dat geloop de hele tijd. Ook zag ik dat de 'kok' mijn groenten op een plaat gooide waar net vis was gebakken, ik zag het gebeuren. Ik zei het, hij zei geen zorgen, door de hitte proef je er niks meer van :lol: Oke dan maar een patatje :rofl:

Dan veel liever een goede pizza in een echte Italiaanse pizzeria als het niet te duur moet zijn.
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 18-07-2018 01:50
Reden: aanpassing
0.46% gewijzigd
Zijn er echt mensen die denken oh wat ordinair als ze je een kroket zien eten of bij een wokrestaurant zien eten?
Ik let helemaal niet zo op mensen of denk oh wat ordinairrrrr met een rollende tong.
Het interesseert me namelijk geen fuck.
Joanjett schreef:
18-07-2018 01:48
Zijn er echt mensen die denken oh wat ordinair als ze je een kroket zien eten of bij een wokrestaurant zien eten?
Ik let helemaal niet zo op mensen of denk oh wat ordinairrrrr met een rollende tong.
Het interesseert me namelijk geen fuck.
Daar heb je wel een puntje ja, ik vind het niet ordinair, moet iedereen zelf weten dat vind ik ook.
Ik reageerde meer op AYCE dan op de topictitel, dat had ik al gedaan een stukje terug (1000-jarig ei, doerian)
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
18-07-2018 01:48
Zijn er echt mensen die denken oh wat ordinair als ze je een kroket zien eten of bij een wokrestaurant zien eten?
Ik let helemaal niet zo op mensen of denk oh wat ordinairrrrr met een rollende tong.
Het interesseert me namelijk geen fuck.
Ordinairrrr met al die rrr en dan ook nog rollend, dat is pas ordinair.
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
18-07-2018 01:48
Zijn er echt mensen die denken oh wat ordinair als ze je een kroket zien eten of bij een wokrestaurant zien eten?
Ik let helemaal niet zo op mensen of denk oh wat ordinairrrrr met een rollende tong.
Het interesseert me namelijk geen fuck.

In real life denk ik er nooit zo over na (naja een split second een keer misschien). Maar dat geldt voor 85% van de forumonserwerpen hier. Maar hier op het forum wordt om je mening gevraagd hè.

Dan denk ik erover na en voor je het weet vind je er wat van. Daarom zijn fora ook niet goed voor de mensheid, maar ja... :P

Om nu steeds te reageren met “het interesseert me geen fuck!”, staat ook zo ongezellig. :proud:
-Bladora- schreef:
18-07-2018 01:28
Troeltje prijst een AYCE aan, maar maar je moet toch kunnen begrijpen dat er mensen zijn die die een AYCE verschrikkelijk vinden? Jij jouw mening en andere de zijne/hare. Ik vind opstaan tijdens het eten verschrikkelijk. Tijdens een diner wil ik verzorgt worden, lekker zitten en praktisch niks hoeven doen. Behalve lekker eten. En dat het goed is voor bepaalde dieet wensen snap ik heus, maar als ik in een goed restaurant ga eten kunnen mijn vegetarische broer en vegan schoonzus ook heerlijk eten.

Ik kan er dus gewoon echt niet bij dat zo'n eetbeleving ontspannend is. In de rij staan om je kleine hapjes te nemen/je bord vol te gooien valt daar absoluut niet onder mijn inziens. Dus voor mij is zo'n AYCE enorm ordinair, men wil voor weinig geld enorm veel eten. Moeten lopen om je eten te halen. Nah, echt niet mijn idee van een avondje uit.. Maar gelukkig zijn we allemaal anders.
Tuurlijk, ieder zijn mening. Absoluut waar!
De manier waarop menigeen er echter over schrijft en praat, dat vind ik gewoon heel stom. Het is niet OF het een OF het ander wat kan.
Met andere woorden..........respecteer dan beide meningen. En niet alleen de mening dat AYCE een vreetschuur is met helse klandizie.
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
18-07-2018 07:36
In real life denk ik er nooit zo over na (naja een split second een keer misschien). Maar dat geldt voor 85% van de forumonserwerpen hier. Maar hier op het forum wordt om je mening gevraagd hè.

Dan denk ik erover na en voor je het weet vind je er wat van. Daarom zijn fora ook niet goed voor de mensheid, maar ja... :P

Om nu steeds te reageren met “het interesseert me geen fuck!”, staat ook zo ongezellig. :proud:

Dat zou nog eens niet waar zijn ook, want anders klikte je het topic ook niet aan. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
18-07-2018 13:43
Dat zou nog eens niet waar zijn ook, want anders klikte je het topic ook niet aan. ;-D

Waarschijnlijk ja. De titel intrigeert dan toch.
-Bladora- schreef:
18-07-2018 01:28
Troeltje prijst een AYCE aan, maar maar je moet toch kunnen begrijpen dat er mensen zijn die die een AYCE verschrikkelijk vinden? Jij jouw mening en andere de zijne/hare. Ik vind opstaan tijdens het eten verschrikkelijk. Tijdens een diner wil ik verzorgt worden, lekker zitten en praktisch niks hoeven doen. Behalve lekker eten. En dat het goed is voor bepaalde dieet wensen snap ik heus, maar als ik in een goed restaurant ga eten kunnen mijn vegetarische broer en vegan schoonzus ook heerlijk eten.

Ik kan er dus gewoon echt niet bij dat zo'n eetbeleving ontspannend is. In de rij staan om je kleine hapjes te nemen/je bord vol te gooien valt daar absoluut niet onder mijn inziens. Dus voor mij is zo'n AYCE enorm ordinair, men wil voor weinig geld enorm veel eten. Moeten lopen om je eten te halen. Nah, echt niet mijn idee van een avondje uit.. Maar gelukkig zijn we allemaal anders.

Ik hou ook van AYCE tenten, maar echt niet dat ik dan 6 borden vollaad en de helft laat liggen. Ik ga inderdaad ook even rustig kijken (al dat eten waar je uit kan kiezen is voor mij al 50% van de fun, zal wel de oermens in mij aanspreken ofzo). En dan begin ik als voorgerecht met wat sushi en vis, ik neem wat salade en friet, daarna een bordje wok met groenten. Het gaat mij niet om veel eten of een gastronomisch hoogtepunt, het gaat me om de vrijheid zelf kunnen kiezen uit vanalles en nog wat, en niet te hoeven wachten.

Want daar komt bij dat ik heel erg ongeduldig van aard ben. Ik word kriegel van aan tafel wachten op de bediening. Ik vind het prettig om zelf te kunnen kiezen wanneer ik naar het buffet loop, wanneer ik even uitbuik, en of ik nog iets van gerecht x wil proeven. Ik kom ook heus in normale restaurants, maar na 3x chic uit eten te zijn geweest met mijn schoonouders snak ik júist naar een AYCE, ik kan me daar erg op verheugen.

Het moet wel op een rustige dag zijn en wat vroeger op de avond. In gedrang tussen de aso's heb ik ook geen zin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven