Wat is/zijn jouw grote retourvoer toppers?

12-02-2008 09:40 370 berichten
Ofwel; wat zijn de culinaire verzoeknummers waarvoor mensen graag bij jou komen eten? Waar komt men voor terug aan jouw eettafel? Welk recept moet jij keer op keer opschrijven of doormailen en krijg je zelf voorgezet als je bij enthousiastelingen gaat eten, die het naar aanleiding van een etentje bij jou nu zelf ook klaarmaken?



Bij mij zijn dat mijn versie van lasagna, mijn hartige taarten, groot vlees uit de oven en de BBQ's die mijn man en ik samen aanrichten. Wij koken op onze BBQ en dan niks kant en klare hamburgers of shaslicks en BBQ paketten maar verse vis in pakketjes, marinades om je vingers bij af te likken en een vissaus die in mijn omgeving zolangzamerhand beroemd is.



Ben benieuwd naar jullie culinaire klappers.
Dank je girl, ga ik zeker proberen.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn de verzoeknummers thais, groene curry en pad thai, draadjesvlees, zalm in filo en varkensvlees met 5spice.



Weet niet meer wie het overheerlijke kip met parmezaan receppie hier heeft neergezet, maar hij wordt nog lekkerder als je de kipstukjes een nachtje marineert in mengsel van ei en knoflook.
Alle reacties Link kopieren
@prada op het gevaar af als een complete nitwit op culinair gebied te worden ontmaskerd, toch een vraagje. ik kan prima allerlei buitenlandse dingen fabriceren en ook voor een stamppotje draai ik mijn handen niet om, maar hoe maak je zelf rode kool?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij bedoelt Prada dit snijden, wassen, koken en op smaak brengen:

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:97v4g2UDmEHzeM:http://www.brusselnieuws.be/site/multimedia/1106749414/images/small/catalog/Rode_kool_detoure_cmyk.jpg



In plaats van dit in een pan gooien met een vuurtje eronder:

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:pZ8Ys2swWmGNfM:http://www.dutchgroceries.nl/images/Hak-Rode-bieten-zoetzuur.jpg



X-D
anoniem_6720 wijzigde dit bericht op 16-02-2008 17:08
Reden: ging niet helemaal goed met de plaatjes
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
revival schreef op 16 februari 2008 @ 17:06:

Volgens mij bedoelt Prada dit snijden, wassen, koken en op smaak brengen:

[afbeelding]



In plaats van dit in een pan gooien met een vuurtje eronder:

[afbeelding]



X-D






:rofl:



zo ver was ik nog wel gekomen gelukkig, maar hoe lang? Wat voor een kruiden etc
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is dat de spinazietaart met cashewnoten, kerrie en fetakaas.



Mijn nasi valt ook vaak wel goed in de smaak.
Alle reacties Link kopieren
Mijn erwtensoep is fameus al zeg ik het zelf. Verder stoofpotjes, niemand krijgt z'n vlees zo mals ik en mijn roti is ook een topper. (is niet echt mijn roti, het recept heb ik van iemand van het forum, ik weet niet meer wie)

Voor de bami van FV's mama komen ze ook graag langs.

Als Lief kookt dan zijn zijn Italiaanse anti pasti zeer gewild. Van gevulde sardines tot zure paprika's, heerlijk!

En hij kan mij niet blijer maken dan met een simpele kerrierijst, lekker!!!!
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
whaahaha nou jaa Eleonora ik ben echt een kalf hoor hahaha

Ik las de topictitel en dacht dat Antonio wel eens wilde horen op wat voor spectaculaire manieren mensen hun zojuist gegeten voedsel via wat antiperistaltiek weer terug kregen hahaha sorry !



Dit is beter hihihi



Nou mijn verzoeknummer is mijn lasagna en mijn zalmsalade met appel.

Daar vragen mensen geregeld om als ze hier komen eten en zo.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef op 16 februari 2008 @ 16:23:

@prada op het gevaar af als een complete nitwit op culinair gebied te worden ontmaskerd, toch een vraagje. ik kan prima allerlei buitenlandse dingen fabriceren en ook voor een stamppotje draai ik mijn handen niet om, maar hoe maak je zelf rode kool?
Ik dacht eerst dat het antwoord moest beginnen met: "Zaai..." X-D
Alle reacties Link kopieren
Zalmsalade met appel... klinkt lekker Twompie!

Zou je het recept hier neer willen zetten?
Alle reacties Link kopieren
bij mij wordt steevast gevraagd om de aardappeltorentjes uit de oven met knoflook en dille en alle sladressings die ik zelf maak.

en daarnaast ook nog de eendenborst filet in sinaasappelsaus...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Rosanna, komt ie,(enne, nee hoor, je bent geen nitwit)



2 zakken rode kool gesneden of 1 rode kool zelf snijden. In een pan doen met een klein laagje water ( ongeveer een kwart). Daarbij 4 blaadjes laurier, 2 kruidnagels en een klein scheutje citroen of azijn, 1 grote ui en een koffielepel zout (is ongeveer de helft als wat je normaal bij de aardappels doet). Dit breng je aan de kook en dan doe je er 5 kleingesneden appels en 5 á 6 eetlepels suiker bij. Laag zetten, regelmatig doorroeren, zodat de appels kunnen smelten en na twee uurtjes heb je de heerlijkste rode kool. Is ook goed in te vriezen, verliest niets aan smaak.
Zusssssss, jouw roti wil ik. Ik wil het al zo lang maken, maar nog niet echt een recept gevonden wat mij iets lijkt. Kommaar kommaar kommaar.

Even een ideetje, zullen we het ook plaatsen als je een recept van dit topic gemaakt hebt. Vertellen wat je er van vond? Lijkt mij wel heel erg leuk.
En ik heb nog een retourrecept: varkenshaasjes. Strooi peper en zout over de varkenshaasjes en bak ze aan beide kanten bruin. Daarna doe je er 4 tomaten en 2 uien bij en laat je het een uurtje of twee sudderen. Heerlijk. Was eigenlijk gewoon een stommiteit van mij. Ik wist echt niet dat je ze even moest aanbraden net als een biefstukje (iets langer dan), dus ik deed ze net als sudderlapjes gewoon stoven. Méééén, ze willen niet anders meer. En voor het echt lekker, doe er een teentje knoflook bij.
Nou, de laatste voor vandaag, snel, makkelijk en goedkoop. Snijbonenstampot.

Kook de snijbonen en de aardappels. Bak in een pan twee tomaten, spekjes en een ui met een teentje knoflook. Doe het bij elkaar en echt, zo lekker. Moet je zeker proberen.
Alle reacties Link kopieren
Raaf85 schreef op 13 februari 2008 @ 01:31:

Jaaa ik had ook graag van Elina de pompoenschotel en van Chimmichurry ook nog de sangria.





Sorry Raaf, ik zie je vraag nu pas!



Sangria



Ingrediënten:



75 gr suiker

1 tl kaneel

200 ml drank (wodka, gin, rode martini)

1 l rode wijn

1/2 l appelsap

1/2 l sinaasappelsap

6 dl 7-up

1 sinaasappel in stukjes

1 citroen in stukjes



Bereiden

Meng de suiker, kaneel en de drank door elkaar. Goed roeren tot de suiker is opgelost. Voeg dan de rest van de ingrediënten toe en laat in de koelkast door en door koud worden. Voor het serveren door roeren en nog wat ijsklontjes toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig topic, het water loopt me in de mond!

Hier zijn de retour-recepten (voornamelijk van manlief, die kan veeeeel beter koken dan ik): tortilla de patatas, champignonsoep, tomatensoep, groot stuk vlees met veel groenten uit de oven, en idd alle BBQ-heerlijkheden die hij weet te produceren. Hier komen ook geen hamburgers en worsten het huis (nou ja, de tuin) in. Oh ja, en kabeljauw met knolraap-aardappelpuree en een sausje. En wontonsoep, al is dat meer een boodschappenlijstje dan een recept.



Mijn succesnummers zijn mijn mexicaanse laagjesgeval om met tortillachips te eten, knoflooksaus en uiensaus (die laatste staat eigenlijk wel op 1 in de receptaanvragen :)), aardappelsalade, tomatensalade en pasta bolognese met stoofvlees in plaats van gehakt.
lilalore wijzigde dit bericht op 18-02-2008 13:33
Reden: nog een vergeten...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pasta met vis en tomaat.

Bruine bonen met rijst (surinaams)

En mn gehaktballen



Maar echt simpele dingen zoals mijn aardappelpuree met mais en vlees worden me ook vaak gevraagd om te maken..
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
Boboti

Kalfsragout

Hartige taart met gehakt en kerstomaatjes

Nasi Goreng

Tomatensoep (uitspraak van neefjes: Amarna's tomatensoep is de lekkerste van de héle wereld...)
Alle reacties Link kopieren
@prada, Thanks!!! ik ga het zeker een keer uitproberen, ken alleen de rode kool uit een pakje, maar zelf maken smaakt eigenlijk alles beter.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
amarna schreef op 18 februari 2008 @ 14:39:



Tomatensoep (uitspraak van neefjes: Amarna's tomatensoep is de lekkerste van de héle wereld...)




Dát horen wij graag en wij krijgen dan ook heel graag het recept van deze onovertroffen tomatensoep want als jouw neefje het zegt, dat moet het wel goed zijn natuurlijk.....



*zit klaar voor het recept*
Alle reacties Link kopieren
*schuift gezellig bij eleonora aan met pen en papier*
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk heb ik niet echt een recept met hoeveelheden of zo.

Ik gebruik potten runderbouillon als basis, maar zelf bouillon trekken kan natuurlijk ook. Bij de potten dan niet verdunnen met de op de pot aangegeven hoeveelheid water, maar met 1/2 water en 1/2 gezeefde tomaten. Soms gebruik ik verse, soms uit een pak. Lekker kruiden met laurierblad, foelie, etc. Als groenten fijngesneden uien, 3 kleuren paprika, prei of fijne soepgroenten. Ik draai zelf soepballetjes met mager rundergehakt, gekruid met een zakje pittige kruidenmix. Binden met macaroni. Op smaak maken met wat tabasco en ketjap. Garneren met halve kerstomaatjes, bieslook en blaadje basilicum.
Alle reacties Link kopieren
De lasagne met gorgonzola en kastanjechampignons door de bechamel

Kip met olijven

Zelfgemaakte pizza

Melanzane parmigiana (aubergineschotel)

Gehaktballetjes in tomatensaus

Pasta met putanescasaus

Trifle met ananas, lange vingers, rum, walnoten, etc.



Dat zijn mijn rertourtoppers wel, geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Dank je Chimmi! Nog ruim op tijd, want vind ;t nog niet écht Sangriaweer;-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven