Wat kan ik maken met...

10-05-2012 09:59 15 berichten
Ik heb geen zin om boodschappen te doen. En daarbij vind ik dat ik weleens wat spullen uit de voorraad kan gaan opmaken. Wie heeft er inspiratie voor mij?

Ik heb in huis:

pasta

rijst

aardappels

mini tacoschelpen

2 tomaatjes

komkommer

augurken

feta

groene en gele paprika

ui

champingnons

blikje doperwten/wortelen

blikje tomatenpuree

blikje tomatenblokjes

heinz fritta

tomatenpuree

zongedroogde tomaatjes

klein blikje bonduelle mexico mix.

varkenshaas

loempia's

kipburgers

kaassoufle

1 frikandel

smac

ham uit blik

blikje tonijn

allerlei sausjes als mosterd/dille, ketchup, pesto, mayo, honing

pijnboompitjes

bladerdeeg

geraspte kaas.

eieren

spinazie diepvries

doperwten diepvries

boerenkool en spruitjes diepvries (maar vind ik eigenlijk niet zo lekker )

pot met stoofperen

broccoli

Ik ben vast nog wel iets vergeten. Wie kan er iets met deze lijst? Ben erg benieuwd naar nieuwe recepten, want dit zijn wel vaak de standaard dingen die ik in huis heb, maar kom de laatse tijd vaak op hetzelfde uit.
anoniem_57035 wijzigde dit bericht op 10-05-2012 10:11
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Varkenshaasje (evt. in plakken van zo'n 1,5 cm snijden en dan kort bakken) met rijst en kerriesaus en doperwten en een frisse salade van komkommer.

Pasta, de tomatendingen, paprika etc. en dan ham uit blik (wel een simpele pasta)

Bij koffietijd maakten ze (ik meen maandag jl) een gezonde atjar van verschillende soorten paprika. Recept op de site.

Met bladerdeeg en kaas of bladerdeeg en appel/rozijntjes iets maken voor bij de koffie.

Kipburgers, spinazie, eitje, aardappels.

Ui, champignons etc. bakken tot een mengsel voor de taco (of evt. gehakt erbij halen) en de kaas ook hiervoor gebruiken.
Kan wel meer bedenken maar ik ben zelf niet zo van het vegetarische dus dan is er niet veel vlees meer over in het rijtje.

Of de varkenshaas in blokjes en er pindasaus bij maken ipv de kerriesaus. Kan prima met rijst.
aardappels koken heel en vervolgens in plakjes snijden

pijnboompitten roosteren

uitje bakken, spinazie erbij opwarmen, feta op het laatst er door.

Zout en veel peper en doorheen.

Spinazie mengsel in ovenschaal, reepjes zongedroogde tomaten erdoor, aardappelschijfjes eroverheen.

Melk, geraspte kaas en ei mengen en eroverheen verdelen

kwartiertje in de oven en klaar!
bladerdeegflapjes met spinazie en kaas

varkenshaas met champignonroomsaus, met brocolli en gebakken aardappeltjes
Ik vind zojuist nog een blikje tonijn in de kast.

Alvast bedankt, ga het zo even rustig doorlezen.
Als je satésaus hebt de varkenshaas marineren en op stokjes steken en grillen. Van de aardappels zelf frietjes maken.
Kun je je ingredienten niet invoeren op smulweb of op ah of gewoon in google en dan recept/ recipe erachter? Zo zorg ik altijd voor een beetje variatie in de keuken en dat mijn voorraad kast gebruikt wordt.
Hartige taart
Taco's!

Tomatenpuree met mexico-mix, champignons, paprika, ui en tonijn en dat lekker kruiden en er tacoschelpen mee vullen. Je kunt ze oo vega maken met feta. Dan lekker wat kaas eroverheen en een salade erbij met tomaat en komkommer.
Met zo'n volle kast en koelkast kan je wel tig recepten maken!! snap niet dat je boodschappen wilde gaan doen..

De tacoschelpen vullen met al die groentes en de varkenhaas in stukjes. Opbakken in ketjap. geraspte kaas erover heen.

pasta met tonijn, groeten, rode prut...geraspte kaas erover heen..
quote:MEFunny schreef op 10 mei 2012 @ 10:40:

Met zo'n volle kast en koelkast kan je wel tig recepten maken!! snap niet dat je boodschappen wilde gaan doen..

ze zou maar trek hebben in 'n biefstuk of n visfiletje, qua hoofdingredienten zit er niet veel tussen behalve de varkenshaas
Met die voorraadlijst hoef je in principe de komende week niet naar de supermarkt ;)
quote:gympie26 schreef op 10 mei 2012 @ 10:51:

Met die voorraadlijst hoef je in principe de komende week niet naar de supermarkt ;)

Het lijkt meer dan het is hoor! :-)

Een heleboel dingen zijn gewoon basisdingen, die de meeste mensen denk ik wel standaard in huis hebben.

Qua vlees en groenten moet ik eigenlijk wel weer eens boodschappen doen.
Volgens mij kun je beter vragen wat je níet kan maken met zo'n lijst
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven