Wat lust je niet maar zou je wel willen lusten?

11-08-2007 08:50 325 berichten
Ken je dat, dat je iets niet lust en dat jammer vindt? :sigh:



Schimmelkazen en wijn zijn dat bij mij.



Ik krijg al de rillingen van brie en geitenkaas, wat ik allebei naar stopverf vind smaken. Ik vind het zo jammer dat ik om me heen mensen helemaal blij zie worden van kaas met blauwe schimmels er in of van die kaas die zo eh...rijp is dat 'ie helemaal wegloopt van enthousiastme, zodat je er in moet roeren met een stengel bleekselderij of je stukje stokbrood en dat bij mij dan de griebels over mijn grabbels lopen en ik liever mijn eigen slip van gisteren opeet dan die kaas aanraak.



Ik koop het wel voor anderen, laat me uitgebreid voorlichten over smaak, geur en gebruikmogelijkheden, verras mensen op verjaardagen en andere feesthappenings met een uitgebreid kaaspalet maar zelf lust ik het niet. Jammer hoor....



Wijn. Lust ik ook niet. Ik dacht dat ik er wel in zou groeien, in wijn en koffie (wat ik ook niet lust, koffie dus) maar ik blijf het verrot fruit vinden, wijn en dan nog die ellendige alcohol erin, die ik ook al niet lust omdat het gevoel van warmte in je keel en de weldadigheid, die veel mensen prettig vinden van alcohol, mij dan juist weer enorm tegenstaat.



Het enige wat ik zelden weleens lekker vind is witte lambrusco die dan door mijn man gierend van de lach wordt ingeschonken met de vraag of ik er misschien ook nog een paar klontjes ijs in wil. Het is namelijk geen wijn volgens hem. Het mag de naam 'wijn' niet dragen en zo blabla.



Zelf zit hij met een moeilijk gezicht, rare gezichten te trekken als hij een nieuwe rode wijn probeert. Dan schommelt hij met het glas en trekt hij prutlipjes als hij een slokje neemt om daarna smakkend zijn oordeel te vellen, waarmee andere wijnliefhebbers het dan al dan niet eens zijn om er vervolgens over te gaan discuzeuren, fantastisch ritueel! En ik zou er graag aan mee willen doen maar ik proef het verschil niet tussen rode en witte wijn, laat staat tussen een Bordeaux en een Languedoc!



Verder ben ik culinair best ontwikkeld maar wijn en schimmel-, geiten- en schapenkazen, het wil niet lukken, al ben ik bijna 40!



Herkenning, ergens?
Haha, dit had mijn verhaal kunnen zijn ! Ik lust ook al die vieze kaasjes niet, en geen wijn, en koffie ? Brrrrrr wat vies !

Maar ik heb niet zoiets dat ik het zou willen lusten, ik mis er m.i. niets aan.



Verder lust ik ook geen melk, bah ! Die nasmaak...



En ik lust verder best veel, en ik ben ook bijna 40 !! (nou ja, bijna, ik ben 38...)
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik lust geen champignons en dat vind ik jammer. Ik vind het namelijk heerlijk ruiken als ik ze bak (man en dochter zijn er gek op) maar als ik dan een hapje neem... *rilll* dan krijg ik echt kippenvel tot mijn tenen. De smaak is zozo maar die bite die doet het 'm. Jessesgetver.
Alle reacties Link kopieren
Mosselen! Om me heen wordt iedereen altijd enthousiast van het mosselseizoen en worden er vooraf zelfs al mosselavondjes ingepland. Vind het altijd zo karig om daar dan met een boterham in de knoflooksaus te moeten dippen, maar ik vind die dingen toch goor. En ik heb inmiddels alle succesrecepten ("ja, maar dan heb je pietjes mosselen nog niet geprobeerd, die lust jij zelfs" :'-( ) wel geproefd.



Melk drink ik trouwens ook niet, die slijmerige nasmaak O_O Om toch wat melk binnen te krijgen drink ik maar veel koffie verkeerd, maar het zou natuurlijk makkelijker zijn als ik een glas melk gewoon lekker zou vinden.



Verder lust ik eigenlijk alles, ook (juist X-D ) koffie/wijn/schimmelkaasjes!
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Een roseetje met een kaasplateau, wat een ultiem lekker nagerecht of hapje s'avonds als er vrienden op bezoek zijn.



Waar ik al mijn leven lang tegenaan loop, is dat ik geen koffie lust. Algemeen bij bedrijven waar je werkt is het mazzel als je wat anders kan krijgen (zonder al te vele moeite). Bij mensen die bij mij over de vloer komen zeg ik al van te voren dat ik van alles heb behalve koffie.



Het gekke is dat ik het heerlijk vind ruiken. Maar ik gruwel ervan.



Verder ben ik heel moeilijk, ik lust veel dingen niet, maar nog nooit iets waarmee ik bij anderen problemen kan krijgen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ja melk en mosselen, en veel andere vissoorten lust ik ook niet maar ook bijv. koek of gebak hou ik niet van, maar het heeft mij nog nooit tot een confrontatie geleid. Nee ik lust heel veel dingen niet of hou er niet zo veel van maar ik geef het van te voren aan bij vrienden. En bij een restaurant kies ik iets waar die dingen er niet in zitten. Nee geen problemen verder mee.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!



Ik lust ECHT geen bier, geen wijnen, rose of champagne. Zelfs geen Canei, dat moet zo zoet zijn, ik vind het naar azijn smaken. Bah. Maar blijf het jammer vinden, bij een etentje geen 'gezellig' karafje wijn. Of rose op het terras. Van de bier vind ik het minder jammer, daar zou ik toch niet mee gezien willen worden.





Koffie.. jakkie. Grappig want het ruikt inderdaad lekker. Vroeger bij oma at ik de koffiebonen graag op.



Mosselen en andere visbeestjes lust ik ook echt niet.. brrrrrrr. Het idee is soms leuk, een grote gamba op de bbQ, maar niet aan mij besteed hoor.



Daarbij eet ik ook nog eens geen vlees, terwijl ik dat soms ook heerlijk vind ruiken.



Maar van olijven, artisjokken en dat soort dingen, waar veel andere mensen van gruwelen, kan ik erg genieten!
Herkenning Lindy. Ik kook veel en uitgebreid, geef etentjes en verdiep me in voedsel, ingrediënten en weet waar ik het over heb, kookwise. Dan is eten in een restaurant niet altijd even leuk. Ik ben vaak niet helemaal tevreden of helemaal niet tevreden en los dat op door zo weinig mogelijk uit eten te gaan (serieus) en als ik ga en ik mag zelf kiezen dan ga ik voor heel goed en als dat duur is maakt me dat niks uit. Liever peperduur wagyu rundvlees, dan een baklap die dan uiteindelijk toch nog veel te duur is omdat het niet echt ossenhaas is o.i.d.



Ik probeer tot op de dag van vandaag kaas en wijn. Gewoon omdat ik het zou willen leren lusten maar mijn smaakpappillen hebben geen zin om mee te doen.



Mosselen luste ik ook niet tot ik dik in de twintig was en nu vind ik ze heel lekker maar niet vaker dan een paar keer per jaar. Dat heb ik trouwens met veel van die seizoensdingen. Ik hoef ook niet twaalf keer asperges te eten als het aspergetijd is.



Ik heb heel lang geen dingen als roomkaas en creme fraiche gelust maar dat gaat nu prima, er is dus hoop, al ben ik bang dat ik de heel uitgesproken kaas en wijnsoorten nooit lekker zal gaan vinden.



Ja en die wijn, ik vind het er zo leuk uitzien, heb altijd een paar flessen staan, plop ze als een kenner open maar drinken, :no:



Koek en taart, heb ik weinig mee. Soms even een bui, als in stroopwafels of zo, of één stuk abrikozenvlaai maar dan is het wel klaar. Iedere zaterdag taart of cake bij de koffie was het vroeger bij ons thuis maar ik had al vroeg liever een saucijzenbroodje, hoewel een lekker saucijzenbroodje niet makkelijk te vinden is (vind ik dan weer).



Ik vind mezelf niet lastig met eten, wel behoorlijk kieskeurig. :-9
Alle reacties Link kopieren
Met stip op nummer 1 mosselen en pate. Haring is ook niet mijn favoriet hoewel ik haring wel lekker vind ruiken. Koek en gebak vind ik wel lekker maar als ik kan kiezen voor iets hartigs eet ik dat veel liever. Thee vind ik niks aan heet water met een smaakje nou nee dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
eleonora schreef op 11 augustus 2007 @ 13:45:

Herkenning Lindy. Ik kook veel en uitgebreid, geef etentjes en verdiep me in voedsel, ingrediënten en weet waar ik het over heb, kookwise. Dan is eten in een restaurant niet altijd even leuk. Ik ben vaak niet helemaal tevreden of helemaal niet tevreden en los dat op door zo weinig mogelijk uit eten te gaan (serieus) en als ik ga en ik mag zelf kiezen dan ga ik voor heel goed en als dat duur is maakt me dat niks uit. Liever peperduur wagyu rundvlees, dan een baklap die dan uiteindelijk toch nog veel te duur is omdat het niet echt ossenhaas is o.i.d.



Ik probeer tot op de dag van vandaag kaas en wijn. Gewoon omdat ik het zou willen leren lusten maar mijn smaakpappillen hebben geen zin om mee te doen.



Mosselen luste ik ook niet tot ik dik in de twintig was en nu vind ik ze heel lekker maar niet vaker dan een paar keer per jaar. Dat heb ik trouwens met veel van die seizoensdingen. Ik hoef ook niet twaalf keer asperges te eten als het aspergetijd is.



Ik heb heel lang geen dingen als roomkaas en creme fraiche gelust maar dat gaat nu prima, er is dus hoop, al ben ik bang dat ik de heel uitgesproken kaas en wijnsoorten nooit lekker zal gaan vinden.



Ja en die wijn, ik vind het er zo leuk uitzien, heb altijd een paar flessen staan, plop ze als een kenner open maar drinken, :no:



Koek en taart, heb ik weinig mee. Soms even een bui, als in stroopwafels of zo, of één stuk abrikozenvlaai maar dan is het wel klaar. Iedere zaterdag taart of cake bij de koffie was het vroeger bij ons thuis maar ik had al vroeg liever een saucijzenbroodje, hoewel een lekker saucijzenbroodje niet makkelijk te vinden is (vind ik dan weer).



Ja dat ben ik helemaal met je eens het ene saucijzenbroodje is het andere niet.



Bij een bakker in Amsterdam hebben ze heerlijke saucijzenbroodjes. Het bladerdeeg is heerlijk krokant en de vulling is ook heerlijk. Ik bestel altijd zo'n saucijzenbroodje als 1 van mijn collega's jarig is heerlijk hoor.





Ik vind mezelf niet lastig met eten, wel behoorlijk kieskeurig. :-9
Ik lust ook geen wijn helaas. Ook geen bier en koffie maar dat vind ik niet erg. Maar als ik uit eten ga, vind ik het jammer dat ik niet "gezellig" een glaasje mee kan drinken. Andere alcoholische dranken lust ik trouwens wel :cheers: , dus het komt niet door de alcohol.
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig, ik ben niet de enige die geen wijn lust dus. En geen franse kazen(behalve de ananasroomkaas en boursin enzo) Ik vind dat altijd zo jammer,want t staat altijd zo gezellig!. Olijven lust ik ook niet, en je krijgt toch vaak tappenade in plaats van kruidenboter in een restaurant bij je stokbrood. En biefstuk. lust ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha ik besefte mij net dat ik mijn nickname citroentaart is en dat ik meer van hartig houd dan van taart. Maar toen ik mijn nickname moest aanmaken had ik even geen inspiratie. Ik had natuurlijk ook als nickname saucijzenbroodje/kaasbroodje of kroket kunnen noemen maar ja die namen vind ik niet leuk hahahahha.
Ik had in Amsterdam oom een heerlijke saucijzenbakker in de buurt (Limmen) maar helaas is die nu verdwenen. In mijn huidige woonplaats weten ze niet wat een lekker saucijzenbroodje is. Ze smaken doorgaans naar zoutige, lauwe tampax.
Alle reacties Link kopieren
X-D
Alle reacties Link kopieren
Kaas!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, ik ben dus niet de enig muts die niet van drank en schimmelkaas houdt!

Ze hebben me op de camping in Frankrijk al gek verklaard, na 15 verschillende soorten wijn (echte wijnproeverij bij een wijnboerderij) geen één wijn gevonden die ik luste!!!

Maar ik had het ook wel kunnen weten, de smaak, gevoel en de geur van alcohol staat me tegen. Niet de wijn zelf, maar puur de alcohol. En schimmelkaas? Ik gruw al bij het idee......
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook niet van die schimmelkazen. Brie of camembert vind ik wel erg lekker.

Jammer vind ik het niet.

Qua kaas vind ik jonge kaas het lekkerst. Licht belegen gaat nog net maar het hoef niet ouder te zijn bij mij. Bah!



Koffie en wijn heb ik leren drinken. De koffie gaat nog wel bij mij met melk en veel suiker. Qua wijn ben ik bij de rose. Ik ben begonnen met zoete witte wijn, dit werd al gauw droge witte wijn en daarna rose. Rode wijn vind ik nog steeds heel vies.



Wat ik niet lust maar wél jammer vind: zalm, paprika en tomaat.

Paprika gebruik ik héél af en toe, maar dan wel heel klein gesneden.

Wie weet ga ik het ooit wel lusten, ik probeer het wel.

En wat de zalm betreft: ik lust helemaal geen vis en dat wil ik ook helemaal niet lusten. Maar zalm ziet er vaak zo lekker uit, dan vind ik het wel weer jammer dat ik niet van vis hou.



Wat ik ook iedere zomer weer probeer te eten is meloen.

Maar ik kom er iedere zomer weer achter dat ik het écht niet lekker vind... :-|
Alle reacties Link kopieren
En ik vind eigenlijk alles lekker maar lijn-technisch zou het beter zijn als ik sommige dingen niet lustte...
Alle reacties Link kopieren
Niet lussen is bij mij niet het probleem, niet mogen wel.

Ik ben nl. heilssoldate bij het Leger des Heils en heb beloofd niet te roken, drinken en drugs te gebruiken. Ik sta er helemaal achter maar vind het soms wel jammer niet een rosee'tje o.i.d. te kunnen drinken.



Gelukkig is er alcohol vrije "wijn" Amé.

Tis niet overal te verkrijgen probeer t eens bij de grote AH of de Gall & Gall
Alle reacties Link kopieren
Paling. Ik ben gek op vis, maar dat vind ik dus niet lekker. Terwijl het bij ons in de familie altijd als traktatie wordt gebracht. En zoals sommige mensen kunnen praten over een heerlijke, vette, gerookte paling, dan vinnik het zo lekker klinken! Maar nee.



De consitentie van de vis staat me tegen. Net als met nieuwe haring. Ik heb liever haring die al iets ouder is en dus een stuk zachter.



Verder lust ik bijna alles, alleen maak je mij ook niet blij met taart. De meeste taart vind ik te zoet, en van die slagroomtaarten met van die nootjes aan de buitenkant....... brrrrrrrr!! Niks zo vies als goedkope taart, doe me dan nog maar liever paling.

Grote uitzondering zijn echter schwartzwalder kirsch en kersenvlaai. Maar beiden alleen van een goeie bakker en de vlaai zonder slagroom, de kirsch met niet te veel slagroom. Oja, en echt goed gevulde appeltaart met veel kaneel en niet te veel suiker.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
[b]Ik vind slagroomtaarten ook niet lekker het is zo vet.



Ik maak wel eens taarten maar dan is het omdat andere mensen ze zo lekker vinden.



Wat ik wel erg lekker vind is truffeltaart [/b]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven