Wat maak ik eigenlijk met Paksoi?
maandag 6 juni 2011 om 14:08
In een opwelling heb ik paksoi gekocht in de supermarkt, maar hoe maak ik dat eigenlijk klaar, en een beetje lekker ook nog?
Volgens mij roerbakt mn moeder het met kerrie maar er zijn vast nog genoeg andere (kindvriendelijke) recepten. Via google kan ik ook wel het een en ander vinden, maar ik vind het leuk om jullie succesrecepten te lezen, en eens te maken!
Volgens mij roerbakt mn moeder het met kerrie maar er zijn vast nog genoeg andere (kindvriendelijke) recepten. Via google kan ik ook wel het een en ander vinden, maar ik vind het leuk om jullie succesrecepten te lezen, en eens te maken!
maandag 6 juni 2011 om 14:19
Roerbakken met sojasaus en honing en champignons! Vond ik erg lekker.
http://www.ah.nl/recepten ... proteinSource=vegetarisch
http://www.ah.nl/recepten ... proteinSource=vegetarisch
maandag 6 juni 2011 om 14:19
maandag 6 juni 2011 om 14:22
In kleine stukken snijden, dan eerst de hardere delen in de pan gooien en pas een minuutje of twee later het bladgroen.
Ik combineer het vaker met kip of garnalen of uitgebakken spekjes. Erbij wat rijst of noedels.
Je kan woksaus er door heen gooien, maar met alleen kruiden kom je ook al een heel eind.
Ik combineer het vaker met kip of garnalen of uitgebakken spekjes. Erbij wat rijst of noedels.
Je kan woksaus er door heen gooien, maar met alleen kruiden kom je ook al een heel eind.
maandag 6 juni 2011 om 14:28
maandag 6 juni 2011 om 15:41
Komt 'ie: ('t is voor 8 personen, dus even omrekenen)
2 el zonnebloemolie
2 ui in ringen
4 el milde currypasta
3 courgette in plakjes
2 struik paksoi
3 blikken kokosmelk (a 400 ml)
600 gr zeewolffilet
500 g rauwe reuzegarnalen
1 zakje verse koriander
Dit kan je eventueel van tevoren maken:
Verhit de olie en fruit de uien en de currypasta 2 minuten
Voeg de paksoi en courgette toe en bak 2 minuten mee
Schenk de kokosmelk erbij en breng het aan de kook. Ca. 20 minuten laten koken. Daarna op smaak brengen met zout en peper.
Laatste moment:
Leg de zeewolf en garnalen in de curry en stoof het in 6 minuten. Strooi de koriander erover en serveer met Naan of basmatirijst.
Ik had ook nog zalm over toen ik dit maakte en dat heb ik er toen ook doorheen gedaan. En mijn familie houdt van garnalen, dus ik heb ook daar meer van ingedaan. Maar dat maakt niet uit.
2 el zonnebloemolie
2 ui in ringen
4 el milde currypasta
3 courgette in plakjes
2 struik paksoi
3 blikken kokosmelk (a 400 ml)
600 gr zeewolffilet
500 g rauwe reuzegarnalen
1 zakje verse koriander
Dit kan je eventueel van tevoren maken:
Verhit de olie en fruit de uien en de currypasta 2 minuten
Voeg de paksoi en courgette toe en bak 2 minuten mee
Schenk de kokosmelk erbij en breng het aan de kook. Ca. 20 minuten laten koken. Daarna op smaak brengen met zout en peper.
Laatste moment:
Leg de zeewolf en garnalen in de curry en stoof het in 6 minuten. Strooi de koriander erover en serveer met Naan of basmatirijst.
Ik had ook nog zalm over toen ik dit maakte en dat heb ik er toen ook doorheen gedaan. En mijn familie houdt van garnalen, dus ik heb ook daar meer van ingedaan. Maar dat maakt niet uit.
maandag 6 juni 2011 om 15:48
Bladeren los snijden, even koken in ruim water met zout totdat ze "buigzaam" zijn (onderaan evt een driehoekje uitsnijden als dat te hard is gebleven), laten uitlekken. Gehakt rul bakken met ui, knoflook, rode paprika, paprikapoeder, ketjap, peper, zout. Beetje vulling op een blad scheppen (bij de steelaanzet, dus onderaan), oprollen en in ovenschaal leggen. Wat geklutst ei en geraspte kaas erover, of een bechamelsaus met kaas erdoor. Of met tomatensaus. Even in de oven. Lekker met aardappelpuree!
maandag 6 juni 2011 om 16:36
quote:Denizcim schreef op 06 juni 2011 @ 15:48:
Bladeren los snijden, even koken in ruim water met zout totdat ze "buigzaam" zijn (onderaan evt een driehoekje uitsnijden als dat te hard is gebleven), laten uitlekken. Gehakt rul bakken met ui, knoflook, rode paprika, paprikapoeder, ketjap, peper, zout. Beetje vulling op een blad scheppen (bij de steelaanzet, dus onderaan), oprollen en in ovenschaal leggen. Wat geklutst ei en geraspte kaas erover, of een bechamelsaus met kaas erdoor. Of met tomatensaus. Even in de oven. Lekker met aardappelpuree!Lukt dat serieus met die bladeren? Die zijn toch veel te klein?
Bladeren los snijden, even koken in ruim water met zout totdat ze "buigzaam" zijn (onderaan evt een driehoekje uitsnijden als dat te hard is gebleven), laten uitlekken. Gehakt rul bakken met ui, knoflook, rode paprika, paprikapoeder, ketjap, peper, zout. Beetje vulling op een blad scheppen (bij de steelaanzet, dus onderaan), oprollen en in ovenschaal leggen. Wat geklutst ei en geraspte kaas erover, of een bechamelsaus met kaas erdoor. Of met tomatensaus. Even in de oven. Lekker met aardappelpuree!Lukt dat serieus met die bladeren? Die zijn toch veel te klein?
maandag 6 juni 2011 om 16:41
quote:Denizcim schreef op 06 juni 2011 @ 15:48:
Bladeren los snijden, even koken in ruim water met zout totdat ze "buigzaam" zijn (onderaan evt een driehoekje uitsnijden als dat te hard is gebleven), laten uitlekken. Gehakt rul bakken met ui, knoflook, rode paprika, paprikapoeder, ketjap, peper, zout. Beetje vulling op een blad scheppen (bij de steelaanzet, dus onderaan), oprollen en in ovenschaal leggen. Wat geklutst ei en geraspte kaas erover, of een bechamelsaus met kaas erdoor. Of met tomatensaus. Even in de oven. Lekker met aardappelpuree!
Sja, die klinkt ook erg lekker, ik denk dat dat vooral lekker is met een tomatensaus!
Vanavond gaan we aan de spinazie, dus ik kan er nog tot morgenmiddag over nadenken!
Sja, die klinkt ook erg lekker, ik denk dat dat vooral lekker is met een tomatensaus!
Vanavond gaan we aan de spinazie, dus ik kan er nog tot morgenmiddag over nadenken!
maandag 6 juni 2011 om 18:59
http://www.smulweb.nl/rec ... doestaanse-kip-van-farida
Dit maak ik er altijd van, echt super lekker.
Dit maak ik er altijd van, echt super lekker.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
dinsdag 7 juni 2011 om 07:23
@Kaaaatje
Ja hoor, kan best. Je kunt zelfs druivenbladeren vullen!
Het ei is tegen het uitdrogen (ongeveer zoals je bladerdeeg bv insmeert met ei), je gebruikt er niet veel van, dus het wordt niet een soort van omelet.
En kaas-bechamelsaus kan ook prima hoor.
Als je het eet met tomatensaus is rijst erbij ook lekker volgens mij.
Ja hoor, kan best. Je kunt zelfs druivenbladeren vullen!
Het ei is tegen het uitdrogen (ongeveer zoals je bladerdeeg bv insmeert met ei), je gebruikt er niet veel van, dus het wordt niet een soort van omelet.
En kaas-bechamelsaus kan ook prima hoor.
Als je het eet met tomatensaus is rijst erbij ook lekker volgens mij.
dinsdag 7 juni 2011 om 12:29