Wat te doen met bal?
vrijdag 19 april 2013 om 13:51
vrijdag 19 april 2013 om 14:07
Kamertemperatuur is meestal wel goed voor deeg volgens mij, dan is boter zacht, maar wordt het niet heel plakkerig (zoals na kneden met warme handen). Dus leg 'm gewoon eens naast de koelkast tot 'ie helemaal op een graad of 18 is en kijk of je er dan alsnog een plak van kan rollen (beetje meel aan de roller tegen het plakken). Als het dan nog niet lukt is er blijkbaar iets mis met de samenstelling.
vrijdag 19 april 2013 om 15:11
Even een uurtje buiten de koelkast op temperatuur laten komen en dan nog eens proberen te kneden (had je het deeg afgedekt in de koelkast? Zo niet, dan kan het deeg wat uitgedroogd zijn, maak je handen dan een beetje nat onder de kraan voor het kneden) Met een beetje geluk is het deeg nog prima te gebruiken.
Wat samenstelling betreft is maar net waar je van houdt; voor pasteideeg doe ik zelf ook een ei erbij en wat bakpoeder, maar wat je nu hebt is m.i. ook prima.
Wat samenstelling betreft is maar net waar je van houdt; voor pasteideeg doe ik zelf ook een ei erbij en wat bakpoeder, maar wat je nu hebt is m.i. ook prima.