wat te gebruiken i.p.v. vissaus??

30-03-2010 16:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ga vandaag een receptje maken van Sylvia Witteman, thaise green curry, maar er moet vissaus in en dat kennen ze hier niet in de supermarkt [ik woon in een klein dorp]! Verder heb ik alles al in huis...hebben jullie enig idee wat ik daarvoor in de plaats kan gebruiken??
In vega-recepten wordt het soms vervangen door zoute soya-saus, ook zout maar wel een andere smaak.

Is vast ook lekker
soja sua kan ook wel hoor, smaakt iets anders maar is niet erg.
Ketjap gebruiken, maar dan niet de zoete (manis) maar de zoute. Hebben ze ook geen Kikkoman?
Ja kikkoman hadden ze wel maar dacht dat dat niet te vergelijken was, maar met sojasaus kom ik dus een heel eind?

Thank you ladies
Het is niet hetzelfde, maar je komt in de buurt hoor. Laat je weten of het heeft gesmaakt?
Heb net even in de kast gekeken en ik heb nog japanse sojasaus uit de natuurwinkel, daar ga ik het mee proberen.
@katherina, je hoort het zeker!!
kokosmelk en thai sweet chili of rode/groene curry pasta van thai kitchen
En anders gewoon een kippen-bouillonblokje. Smaakt anders, maar sluit qua smaak wel goed aan.
Ik kreeg zo'n zin in curry dat ik het net maar heb gemaakt Niet vers, uit een boemboe, maar zooo wat lekker
Soja saus smaakt wel heel anders, maar is the next best thing. Heeft het gesmaakt?
Het was heerlijk!!

Beetje scherp maar de volgende keer iets minder groene currypasta.

Het recept had ik gevonden op de site van de volkskrant [ Sylvia Witteman].

Enne sojasaus i.p.v. vissaus ging prima.
quote:troeltje schreef op 30 maart 2010 @ 20:40:

Enne sojasaus i.p.v. vissaus ging prima.

Het gerecht zal er niet vies door zijn geworden, maar had wel anders gesmaakt met vissaus. Bij mij heeft de Ap 't gewoon, wellicht een idee om daar te kijken? Fijn dat 't lekker was!

Oja, en NOOIT teveel vissaus gebruiken, het is enorm zout (wat dat betreft niet te vergelijken sojasaus of maggi ofzo)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven