Entertainment alle pijlers

Ervaringen tickets doorverkopen Guts

01-10-2025 13:29 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gewoon even benieuwd naar jullie ervaringen met doorverkopen via dit platform. Het lijkt namelijk totaal onwerkbaar, maar misschien zie ik het verkeerd.

Situatie: ik heb vorig jaar twee concertkaarten gekocht voor een inmiddels uitverkocht concert maar vanwege gewijzigde persoonlijke omstandigheden kunnen we niet meer gaan. De kaartjes konden alleen via Guts worden aangeschaft, maar dus ook alleen op die manier worden doorverkocht. Het punt is dat ik het aantal te koop aangeboden kaarten op Guts met de dag zie groeien (honderden inmiddels) en er nauwelijks iets lijkt te worden verkocht. Op Ticketswap worden er 3000 kaarten gezocht, maar daar zie je nauwelijks dat het alleen via Guts loopt dus het lijkt er op alsof veel mensen dat misschien niet eens weten. En de prijs verlagen, wat ik absoluut geen probleem zou vinden, kan niet. Iemand ooit wel succesvol kaartjes doorverkocht via Guts, want vooralsnog zie ik het niet gebeuren?
Ik ken Guts niet en heb die naam ook nog nooit gezien als ik op kaarten Google. Vrees dat het voor meer mensen geldt.
Het is een speciaal platform waar sommige artiesten of festivals hun kaarten aanbieden om woekerprijzen en zwarte markt-toestanden te voorkomen. Op zich goed. Je krijgt bijvoorbeeld pas vlak voor aanvang een qr-code in de Guts app als toegangsbewijs, ter voorkoming van fraude e.d. Maar het slaat een beetje door, vind ik, als je niet meer van je aangeschafte kaartje af kan. Komt voor de artiest ook neer op wel verkochte kaarten, maar een legere zaal.
Mooi gedachte. Het systeem erachter is wel onhandig wat ik zo zie. Ik heb de app even gedownload, maar je kan er verder niet - zoals bijvoorbeeld bij TicketSwap - op artiest/evenement zoeken.

Maar goed, off topic en niet erg helpend verder ;-)
Ik koop regelmatig concertkaarten, maar heb nog nooit van guts gehoord. Als ik de reviews zie op google en trustpilot, zou ik dat graag zo houden. Het probleem wat jij schetst komt daar continue voorbij, zonder succes. Raar dat je je eigen kaarten dus niet eens echt in je bezit hebt en dus ook niet kan verkopen. Het idee klinkt leuk, maar lijkt totaal niet te werken voor mensen die echt door omstandigheden niet kunnen. Jammer dat ze ticketswap niet ondersteunen, dat is toch wel het grootste platform hiervoor en werkt wat mij betreft top. Heb ook regelmatig kaarten die ik pas later moet personaliseren en wat meer moeite kosten om over te dragen, maar werkt alleszins prima.

Volgens berichten heb je wel een persoonlijke link naar je kaarten, die je zou kunnen delen met geïnteresseerden via bv marktplaats of fb. Suc6!
Ik heb geen ervaring met Guts, maar wel met andere platforms waar je pas 1 dag van tevoren je kaartje krijgt en ook met TicketSwap.

Mijn ervaring - maar nogmaals ik weet niet of dat voor Guts ook geldt - is dat je zodra je een QR code hebt, je die kunt doorverkopen via TicketSwap. Voor het scannen van het kaartje maakt hier niet uit of je QR code uit een app komt of dat het een screenshot is.

Dus ik zou het platform Guts gebruiken en zodra je de QR code hebt overstappen naar TicketSwap. Met zoveel geïnteresseerden raak je je kaartje ook op de dag zelf nog wel kwijt.
hadea1 schreef:
01-10-2025 14:15

Dus ik zou het platform Guts gebruiken en zodra je de QR code hebt overstappen naar TicketSwap. Met zoveel geïnteresseerden raak je je kaartje ook op de dag zelf nog wel kwijt.
Dan moet je wel zeker weten dat de QR code niet steeds veranderd en of het niet mobile only is (wat steeds vaker voorkomt om woekerverkoop tegen te gaan). Ik had een paar maanden terug een ticket, en iedere keer als je de ticket opende in Google Wallet zag je de QR-code veranderen en het was ook niet mogelijk om het ticket te printen.

Ik snap artiesten wel die hun tickets via zo'n veiliger systeem willen verkopen en laten doorverkopen. Als er woekerprijzen worden gevraagd wordt de artiest vaak als eerste "beschuldigd".
hadea1 schreef:
01-10-2025 14:15
Ik heb geen ervaring met Guts, maar wel met andere platforms waar je pas 1 dag van tevoren je kaartje krijgt en ook met TicketSwap.

Mijn ervaring - maar nogmaals ik weet niet of dat voor Guts ook geldt - is dat je zodra je een QR code hebt, je die kunt doorverkopen via TicketSwap. Voor het scannen van het kaartje maakt hier niet uit of je QR code uit een app komt of dat het een screenshot is.

Ja, dat dacht ik ook, maar dat lijkt ook niet te gaan werken. De kaartjes staan echt in de app, daarvoor heb je bij scannen een internetverbinding nodig en die app is weer gekoppeld aan je telefoonnummer. Als je in de tussentijd een nieuw telefoonnummer zou hebben, moet je ook iets ingewikkelds doen, las ik. Een screenshot werkt dan dus blijkbaar ook niet.

Overigens heb ik mijn verkooplink ook al op m'n socials enzo aangeboden, maar ja, iedereen die zou willen gaan, heeft al een kaartje. :-)
Misschien kan je hier delen over welke artiest het gaat.. ik ben druk aan het zoeken naar 2 kaarten voor een bepaald concert, maar ja... ik grijp op ticketswap steeds mis!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Dan zal het niet het concert zijn waar ik kaartjes voor heb, want ik zou willen dat ik ze op Ticketswap kon zetten :-D

Jeugd van Tegenwoordig, zaterdag 4 oktober, Ziggo (stoelen).
meisje85 schreef:
01-10-2025 14:32
Dan zal het niet het concert zijn waar ik kaartjes voor heb, want ik zou willen dat ik ze op Ticketswap kon zetten :-D

Jeugd van Tegenwoordig, zaterdag 4 oktober, Ziggo (stoelen).
nee helaas...
ik zoek tickets voor yungblud.. zaterdag in Afas Live
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
01-10-2025 14:34
nee helaas...
ik zoek tickets voor yungblud.. zaterdag in Afas Live
Ik ga je verslaan.
https://www.dejeugdvantegenwoordig.com/

Staat op de site zelf wel heel duidelijk gelinkt naar resale platform, dus wie weet lukt het nog.
Star⁴ schreef:
01-10-2025 14:36
Ik ga je verslaan.
NEEEEEEEE
biol schreef:
01-10-2025 15:00
NEEEEEEEE
Vrees dat het toch niet lukt :|
Star⁴ schreef:
01-10-2025 15:01
Vrees dat het toch niet lukt :|
Ik ben er ook bang voor... maar ik gun het je hoor.
Hier geen tips, maar wel tickets gewonnen voor de Jeugd, blij mee :cheer2:
En direct ook eerste ervaring met Guts, we gaan het zien. Op zich wel goed toch, als er wat meer concurrentie komt, dan maar een aanbieder? (Waar ook veel kritiek op is)
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
biol schreef:
01-10-2025 15:08
Ik ben er ook bang voor... maar ik gun het je hoor.
Ik heb nog geen kaarten hoor; ben ook aan het proberen via TS.
Ik heb ervaring met Guts en vind het goed dat artiesten via dit platform hun kaartjes aanbieden, zo voorkom je woekerprijzen en heeft iedere fan een eerlijke prijs en kans.

Maar:
In de app wijst het zich toch vanzelf?
Je logt in, selecteert je ticket en drukt op 'verkoop'
Als je hem verkoopt krijg je bericht en je geld terug.
Als er meer tickets aangeboden worden dan de vraag houdt je je tickets, dat risico loop je bij elk concert.

Je kan ook nog kiezen om je tickets te delen door een groep aan te maken, bijv aan vrienden
dit is de optie eronder.

Moet lukken toch?

Aanvulling:
Sorry is geen antwoord op je vraag, herkansing hieronder
littlemssunshine wijzigde dit bericht op 01-10-2025 16:05
5.78% gewijzigd
LittleMsSunshine schreef:
01-10-2025 15:55
Ik heb ervaring met Guts en vind het goed dat artiesten via dit platform hun kaartjes aanbieden, zo voorkom je woekerprijzen en heeft iedere fan een eerlijke prijs en kans.

Maar:
In de app wijst het zich toch vanzelf?
Je logt in, selecteert je ticket en drukt op 'verkoop'
Als je hem verkoopt krijg je bericht en je geld terug.
Als er meer tickets aangeboden worden dan de vraag houdt je je tickets, dat risico loop je bij elk concert.

Je kan ook nog kiezen om je tickets te delen door een groep aan te maken, bijv aan vrienden
dit is de optie eronder.

Moet lukken toch?
Waar lees jij dat het haar niet lukt de kaarten te koop te zetten?
Maar dat was mijn vraag toch helemaal niet?
Oh foutje
:facepalm:

Ik heb ervaring met doorverkopen, ook toen er weinig vraag was en veel aanbod
Is me uiteindelijk wel gelukt, paar dagen van tevoren er op gezet en ineens ging het hard.

Ook een keer verkocht aan bekenden door in de app een groep aan te maken en de tickets daarin te delen zodat zij naar binnen konden. Ik vond het handig
Ik vind het ook erg onduidelijk hoor.. als je in google: Tickets de jeugd van tegenwoordig 04-10-2025 in tikt dan kom je op de eerste 3 pagina`s guts helemaal niet tegen.
Ik had er daadwerkelijk nog nooit van gehoord
Lebow schreef:
01-10-2025 15:22
Hier geen tips, maar wel tickets gewonnen voor de Jeugd, blij mee :cheer2:
En direct ook eerste ervaring met Guts, we gaan het zien. Op zich wel goed toch, als er wat meer concurrentie komt, dan maar een aanbieder? (Waar ook veel kritiek op is)
Guts bestaat al jaren hoor. Di-rect gebruikt dit ook voor de verkoop van hun tickets.
Ze bestaan al jaren, toch kent vrijwel niemand ze in dit topic. Ik ben een frequente concertganger, maar idd, geen ervaring met Di-rect.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven