Welk eten/drinken wil jij echt niet van een ander merk?

08-10-2009 10:09 136 berichten
Koop jij bepaalde etenswaren of dranken alleen van een bepaald merk? En wat doe je als je iets nodig hebt, maar "jouw" merk is er (even) niet?

Zelf hebben wij dit met cola (moet echt Coca-Cola light zijn), vlokken (Choca bruin-wit), kokosbrood (Theha roze-wit), hagelslag (Venz kwinkslag).

Als ze het in de winkel niet hebben, zoek ik net zo lang tot ze het ergens anders wel verkopen. Een ander merk neem ik echt niet, want dat komt dan gewoon niet op. Hebben jullie dit ook en zo ja, waarmee?
Alleen K&G koffie. De rest vind ik vies.

Pure vlokken en hagelslag alleen van De Ruijter.

Pindakaas alleen van Calvé.
Alle reacties Link kopieren
Vriend wil alleen pindakaas van Calvé, die met stukjes noot.

Ikzelf kan zo 1-2-3 niks bedenken eigenlijk...
Japanse ketjap alleen van Kikoman.

Boemboe's alleen van koningsvogel.

Gewone ketjap alleen van ABC.

Oestersaus alleen van Golden Boy.

Thaise curry pasta alleen van Mae Ploy.
Knoflookpoeder van versteegh en dat verkopen ze niet meer in de AH, erg irritant, want de andere zijn niet te vreten, chemisch zooitje, smaakt het naar.

Vers is ook super lekker hoor, maar met bepaalde gerechten is die poeder gewoon ideaal en smaakt superecht.
Blauwe kaas alleen van Danish Blue (als de keus beperkt is tot supermarktkaas natuurlijk. Andere blauwe supermarktkazen smaken nergens naar).
Calve pindakaas

Heinz ketchup

Zeisner curryketchup

Nutella pasta

De Ruijter mokkahagelslag

Coca Cola (pepsi vind ik echt niet lekker)
Mix voor macaroni van Honig

Hagelslag xl van Venz

Wc papier van Page
Alleen Calvé Pindakaas eigenlijk, verder wissel ik regelmatig, afhankelijk van welke winkel ik kom. Ik heb wel voorkeuren, ik vind bijvoorbeeld Hero jam lekkerder dan die van de Lidl, maar ik neem evengoed wel die van de Lidl mee als ik daar kom. Gaat ook nog op ook.
Caffeïnevrije cola van Albert Heijn, gewone cola lust ik wel, maar haal ik zelf niet in huis, dat drink ik alleen bij anderen, cola light lust ik niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nutella vind ik echt het lekkerste. Man wil alleen Amstel bier of die duitse, kan even niet meer op de naam komen.

Kan verder ook niet zoveel bedenken.

We zijn niet meer zo merkvast, ook ivm de financien.
Warsteiner!!!
Inderdaad, Heinz Ketchup.

(die commercial waar in gevraagd werd, "welleke andere?" sloeg wat mij betreft de plank raak.)
Pindakaas, cola en leverworst en halvarine.

Verder ben ik uit gewoonte wel merktrouw, maar laat ik me niet weerhouden als 'mijn' merk er niet is een alternatief mee te nemen.

Vind het bij eten trouwens vaak meer smaakgerelateerd dan merkgerelateerd. De twee kleuren hagelslag van de Aldi heeft bijvoorbeeld precies de structuur waardoor ik Venz zo lekker vond (beetje knapperig). Dat bleek voor mij een belangrijker criterium dan het merk, en zo was ik na járen binnen één boterham opeens niet meer merktrouw qua hagelslag .
Oh, en 0,0 bier van Bavaria natuurlijk. Andere malts bevatten toch alcohol en dan voel ik me zo schuldig.
Met koffie, bier, cola en pindakaas ben ik erg merkvast. (DE, Grolsch, Coca Cola en Calvé).

En de boter ;Croma om in te bakken en Becel voor op brood.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Calvé pindakaas!
quote:AlettaJacobs schreef op 08 oktober 2009 @ 10:22:

Oh, en 0,0 bier van Bavaria natuurlijk. Andere malts bevatten toch alcohol en dan voel ik me zo schuldig.

waarom? niets mis met alcohol zolang je 't met mate gebruikt

van gewoon bier is voor mij Konink het lekkerst, maar verder ben ik vooral liefhebber van Belgische speciaalbiertjes als Duvel en trappist
Sinds we heel veel minder geld te besteden hebben, zijn we een stuk minder merktrouw

Mijn gezin wilde nooit anders dan Heinz ketchup bijvoorbeeld. Maar nu ze die van de Lidl "moeten" eten, zijn ze daar ook heeeeeel tevreden over
Wat ik altijd erg grappig vind, is de productentest van omroep Gelderland. Zij testen elke vrijdag een product blind, en vragen dan vaak iemand die verzot is op het product, bijv. hagelslag puur. Zo iemand heeft ook een favoriet merk. Bij deze testen komt echt bijna 9 van de 10 keer de Aldi er als beste uit, en de bewuste persoon haalt niet altijd zijn of haar eigen merk eruit.
DE koffie, Calve pindakaas, hagelslag van de Ruijter en Nutella. Voor de rest maakt het me niet heel veel uit, heb wel voorkeuren maar als die er in de supermarkt even niet zijn dan neem ik ook wel gewoon andere merken.
Mijn moeder deed trouwens vroeger stiekem van die hagelslag uit zo'n plastic zak in de verpakking van AH om goedkoper uit te zijn. Dacht dat ik dat niet zou merken.....Wel dus!!!

Die liet ik net zolang staan totdat er een nieuwe verpakking kwam.
Veel reacties al, bedankt iedereen! Er zijn blijkbaar toch veel mensen die merkvast zijn met bepaalde dingen. Kan toch lastig zijn.

Nog eentje van mij:

Voorverpakte kaas alleen van Maaslander of Beemster. Maar vers is natuurlijk altijd lekkerder!
O, ja en ik wil geen andere boter dan Becel, gewoon omdat ik deze het lekkerste vind, daarom.
Ik zag laatst een test waar Calvé Pindakaas helemaal niet hoog scoorde, en die van de Aldi heel hoog. Terwijl ik die van Calvé toch écht de lekkerste vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven