welke appel in appeltaart?
vrijdag 18 juni 2010 om 22:26
Hallo,
Ik ben een rasechte kook-nitwit en wil heel graag morgen een zelfgemaakte appeltaart serveren.
Nu heb ik dit al een keer eerder gedaan met goudreinetten en die smaakte prima.
Nu zijn er echter hier geen goudreinetten te koop, waarschijnlijk verkeerde periode ofzo.
Maar als echt kook-nitwit heb ik nu dus geen flauw idee welke appel ik nu moet gebruiken om de lekkerste taart te maken.
Welke keukenprinses/prins red mij???
Bedankt alvast,
Saarchen
Ik ben een rasechte kook-nitwit en wil heel graag morgen een zelfgemaakte appeltaart serveren.
Nu heb ik dit al een keer eerder gedaan met goudreinetten en die smaakte prima.
Nu zijn er echter hier geen goudreinetten te koop, waarschijnlijk verkeerde periode ofzo.
Maar als echt kook-nitwit heb ik nu dus geen flauw idee welke appel ik nu moet gebruiken om de lekkerste taart te maken.
Welke keukenprinses/prins red mij???
Bedankt alvast,
Saarchen

vrijdag 18 juni 2010 om 22:29
eigenlijk kan je allerlei soorten appels gebruiken, al naargelang het soort gebak dat je wenst
een gewone fijne appeltaart : kies een stevige smaakvolle appelsoort zoals jonagold
als je appelflappen wil maken : in de herfst heb je van die kleine appelkes die cox heten : daarmee maak je makkelijk een compote
een gewone fijne appeltaart : kies een stevige smaakvolle appelsoort zoals jonagold
als je appelflappen wil maken : in de herfst heb je van die kleine appelkes die cox heten : daarmee maak je makkelijk een compote
vrijdag 18 juni 2010 om 22:39
Een mix van Elstar en golden delicious is lekker fris en niet te nattig. Meng door het appelmengsel bruine suiker en een zakje vanille suiker voor een lekker caramel achtige smaak, nootjes honing van de Turkse winkel erdoor heen is ook eeeerug lekker. Zet je springvorm met het uitgerolde deeg even een kwartiertje in de vriezer terwijl je de appels schilt. Dan de appels erop en hup in de oven, zo blijft de bodem wat steviger als je m gaat bakken. Wel iets onderin de oven zetten opdat je meer onderwarmte dan boven warmte krijgt. Zo wordt de taart niet te bruin aan de bovenkant en lekker knapperig aan de onderkant.
vrijdag 18 juni 2010 om 22:54
Wauw, ik had geen idee dat er zoveel soorten appel gebruikt konden worden in appeltaart. dacht echt dat ik alleen goudreinetten kon gebruiken. stond ook heel suf te kijken toen die er niet meer bleken te zijn, hahahaha alsof er het gehele jaar door goudreinetten aan de appelboom hangen (nitwit he )
Bedankt voor jullie reacties,
Ik ga morgenvroeg naar de groentenboer toe en daarna de lekkerste taart maken met dank aan jullie
Groeten Saarchen
Bedankt voor jullie reacties,
Ik ga morgenvroeg naar de groentenboer toe en daarna de lekkerste taart maken met dank aan jullie
Groeten Saarchen

zondag 20 juni 2010 om 09:38
quote:saarchen schreef op 18 juni 2010 @ 22:54:
Wauw, ik had geen idee dat er zoveel soorten appel gebruikt konden worden in appeltaart. dacht echt dat ik alleen goudreinetten kon gebruiken. stond ook heel suf te kijken toen die er niet meer bleken te zijn, hahahaha alsof er het gehele jaar door goudreinetten aan de appelboom hangen (nitwit he )=Behoorlijke nitwit ja. Waarom denk je dat je alleen goudreinetten zou kunnen gebruiken?
Wauw, ik had geen idee dat er zoveel soorten appel gebruikt konden worden in appeltaart. dacht echt dat ik alleen goudreinetten kon gebruiken. stond ook heel suf te kijken toen die er niet meer bleken te zijn, hahahaha alsof er het gehele jaar door goudreinetten aan de appelboom hangen (nitwit he )=Behoorlijke nitwit ja. Waarom denk je dat je alleen goudreinetten zou kunnen gebruiken?