Welke geitenkaas??

06-10-2008 19:36 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor aankomende zondag ben ik op zoek naar een lekker geitenkaasje om in bladerdeeg te vullen. Welke geitenkaas zouden jullie mij adviseren en waar koop ik die?



Ik heb een C1000, AH, Poeisz, Lidl, Aldi en Super de Boer in de buurt.
Het ronde geitenkaasrolletje van de lidl! (ze hebben die vast ook wel bij andere supers, maar bij de lidl hebben ze em zeker!)
Alle reacties Link kopieren
chevre miel van de super de boer, fijn spul met een zachte honingsmaak. Wat ga je nog meer in je bladerdeeg stoppen?
Alle reacties Link kopieren
jaa idd die rolletjes bij de Lidl vandaan.die gebruik ik zelf ook altijd voor zulke gerechten...mmmmm
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die rolletjes van de Lidl niets... en zeker niet om bladerdeeg mee te vullen, heb ik ook eens gedaan en dat was geen succes. Kaas was te 'nat' en stroomde de bladerdeeg uit...

Ik koop altijd die van President!! Lekker stevig, goede smaak. En veel geschikter om bladerdeeghapjes mee te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik combineer de geitenkaas met rode pesto, tomaatjes en Italiaanse kruiden.

Daarnaast komen er ook hapjes met fetavulling en een gehaktvulling.
revival schreef op 06 oktober 2008 @ 19:41:

Ik vind die rolletjes van de Lidl niets... en zeker niet om bladerdeeg mee te vullen, heb ik ook eens gedaan en dat was geen succes. Kaas was te 'nat' en stroomde de bladerdeeg uit...

Ik koop altijd die van President!! Lekker stevig, goede smaak. En veel geschikter om bladerdeeghapjes mee te vullen.
Je moet je bladerdeegje natuurlijk wel goed luchtdicht dichtvouwen. Zorgen dat alle lucht er ook uit is, anders barst je bladerdeegje en dan stroomt het inderdaad weg...
Alle reacties Link kopieren
Die zachte witte van president is wat mij betreft ook de lekkerste!
Alle reacties Link kopieren
Flinterke schreef op 06 oktober 2008 @ 19:42:

Ik combineer de geitenkaas met rode pesto, tomaatjes en Italiaanse kruiden.

Daarnaast komen er ook hapjes met fetavulling en een gehaktvulling.
Lekker!
Alle reacties Link kopieren
tilalia2 schreef op 06 oktober 2008 @ 19:43:

[...]





Je moet je bladerdeegje natuurlijk wel goed luchtdicht dichtvouwen. Zorgen dat alle lucht er ook uit is, anders barst je bladerdeegje en dan stroomt het inderdaad weg...




Zeg Revival, had je je bladerdeegje wel goed dichtgevouwen? En was alle lucht eruit?



Ja Tilalia, dat had ik gedaan, daar lag het dus niet aan, maar bedankt voor je tip.
Alle reacties Link kopieren
Als je van plan bent de kaas te gaan verhitten maakt het geen drol uit welke je koopt.

Zorg alleen dat ie stevigis en idd niet te nat maar voor de smaak maakt het niks uit.

Zodra je het op je broodje neemt, is het een ander verhaal en zou ik voor verse gaan bij de kaasboer.
Alle reacties Link kopieren
Ik had idd, die van de Lidl in gedachten, dus dan ga ik die gewoon kopen. Thanx
revival schreef op 06 oktober 2008 @ 19:50:

[...]





Zeg Revival, had je je bladerdeegje wel goed dichtgevouwen? En was alle lucht eruit?



Ja Tilalia, dat had ik gedaan, daar lag het dus niet aan, maar bedankt voor je tip.
Kalm aan hoor, bij mij gaat het altijd goed. Met ah bladerdeeg en geitenkaasrolletje van de lidl.
Alle reacties Link kopieren
ooo zou je alle drie de receptjes willen uitschrijven ajb?

klinkt zoo lekker maar snap het niet. en wat voor een bladerdeeg gebruik je gewoon euroshoppe van ah volstaat en welke hoeveelheden etc?
Alle reacties Link kopieren
Geitenkaasenvelopjes: ( 10 stuks )



- een pakje bladerdeeg

- 1 geitenkaasje ( bettine blanche, bijv,. bij AH vers afdeling )

- Rode pesto

- tomaatjes, ong. 3

- italiaanse kruiden, evt. wat bassilicum

- olie

- 1 ei



Laat de plakjes bladerdeeg ontdooien:

Doe elk plakje zo:

smeer het midden in met de rode pesto. Snij de tomaten in kleine stukjes. Per plakje strooi je wat tomatenstukjes en verbrokkelde geitenkaas in de flapjes. Hierover wat italiaanse kruiden, bassilicum en peper en zout. Vouw de hoeken van de lapjes naar het midden en knijp de randen met twee vingers goed dicht. Bestrijk de envelopjes met losgeklopt ei. Bak de Geitenkaasenvelopjes in het midden van de oven. De oven op ongeveer 200 graden, baktijd = 20 minuten



bladerdeeghapjes met feta:

1 plak Harde feta,

1 pak bladerdeeg

peterselie/ munt



feta raspen, peper en zout er bij en wat kruiden, bijv. peterselie of munt. Vulling leggen op een half plakje bladerdeeg (diagonaal doorgesneden) en dichtvouwen tot een driehoekje. Ei erop smeren. Ca. 20 minuten in de oven (ca. 180/200 graden)



(kan ook met walnoten erbij, of stukjes paprika, of kort gekookte spinazie enz)



Bladerdeeghapjes met gehakt

1 pakje bladerdeeg

hoeveelheid gehakt geen flauw idee. ( ik pak altijd wat, er ligt hier altijd wat op voorraad) zal zou ik voor 500 gr gaan.



Gehakt mengen met kruiden naar smaak. Kan rauw in het bladerdeeg, wanneer je er kleine hapjes van maakt (plakje in vieren delen) is het na 20/25 minuutjes gaar.



Ik gebruik gewoon euroshopper bladerdeeg voor de twee onderste. De bovenste is voor mij ook de eerste keer, dat ik die maak.
Alle reacties Link kopieren
tilalia2 schreef op 06 oktober 2008 @ 21:02:

[...]



Kalm aan hoor, bij mij gaat het altijd goed. Met ah bladerdeeg en geitenkaasrolletje van de lidl.




Ik ben de kalmheid zelve :rolling:



Klinkt erg goed dat receptje Flinterke, staat genoteerd, ben bijna jarig, dus lekkere hapjesreceptjes zijn weer meer dan welkom!
Alle reacties Link kopieren
fantastisch! dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven