Welke (Hema) taart?

14-10-2021 15:22 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben binnenkort jarig. Meestal heb ik de vanilleroomvlaai van de Hema en maak ik een Monchou, maar wil een keer wat anders. Welke taarten/vlaaien zijn een aanrader? Mag ook van de Jumbo zijn.. Liever geen slagroomtaart. Daar hou ik niet zo van.
misz81 wijzigde dit bericht op 14-10-2021 15:25
4.35% gewijzigd
Ik vind de red velvet van de hema wel aardig.
Alle reacties Link kopieren
De kersenvlaai!
Alle reacties Link kopieren
Moet het per se van de hema zijn? Ik ben zelf fan van de brownievlaai van de multivlaai maar ik weet niet of die bij jou in de buurt zit natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Tullia schreef:
14-10-2021 15:29
Moet het per se van de hema zijn? Ik ben zelf fan van de brownievlaai van de multivlaai maar ik weet niet of die bij jou in de buurt zit natuurlijk.
Die zit hier niet helaas. Hema en Jumbo hebben de meeste keus hier.
Alle reacties Link kopieren
De worteltaart van de Hema vind ik heel lekker! De 'Lemon poppy seed' taart van Jumbo zou ook een lekkere zijn (so I've heard).. En ze hebben daar ook een nieuwe marsepein taart die vrij goed schijnt te zijn!
Alle reacties Link kopieren
misz81 schreef:
14-10-2021 15:42
Die zit hier niet helaas. Hema en Jumbo hebben de meeste keus hier.
Bij de Jumbo vind ik de vanille-roomvlaai lekker maar die is waarschijnlijk vergelijkbaar met die je normaal hebt van de hema.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de cheesecake met rood fruit van Hema erg lekker, ik weet niet of ze die nog hebben (krijg er nu wel trek in, door dit topic!)
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Als ik nu zelf een taart uit zou zoeken bij de Hema zou ik kiezen voor de chocoladetaart, de hazelnootschuimtaart of de luxe Monchouvlaai. Ik heb die taarten niet allemaal geprobeerd van de Hema, maar ik heb niet zo erg dat ik taarten van een bepaalde winkel niet lust of zo, dus dit is puur gebaseerd op het soort taart.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
De dripcake chocola ziet er ook lekker uit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Tompoezen van de Hema natuurlijk! Die had ik vroeger altijd op mijn verjaardag.
Ik vind hun chocoladetaart en appeltaart ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Die mokka taart van de Hema, daar ben ik een tijdje verslaafd aan geweest :$
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze Schwarzwalderkirsch in het assortiment?

Mijn zoon wil altijd gewoon appeltaart.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen banketbakkerij in de buurt? Dan zou ik daar een taart halen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hemataart smaakt zacht en zoet en dat was het dan wel. Vind ik dan he. Taart van banketbakker vind ik (klein stukje dan), vaak wel lekkerder, met wat structuur en niet mierzoet. Merkte dat jonge kinderen hemataart( red velvet, mokka) wel kunnen waarderen en niet zo dol zijn op gelei en puddingvullingen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Klonkje schreef:
14-10-2021 17:00
Hemataart smaakt zacht en zoet en dat was het dan wel. Vind ik dan he. Taart van banketbakker vind ik (klein stukje dan), vaak wel lekkerder, met wat structuur en niet mierzoet. Merkte dat jonge kinderen hemataart( red velvet, mokka) wel kunnen waarderen en niet zo dol zijn op gelei en puddingvullingen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Klopt, ik vind ze ook héél zoet idd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jumbo wel goed maar ik neem altijd slagroom. Die broodjes of croissants met pudding zijn ook goed, en ik neem aan dat ze ook mokkagebak hebben. Of appelgebak. Ook Aldi heeft erg goed appelgebak. Let je op je budget, dan is Aldi appeltaart de beste optie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wij houden heel erg van de slagroomschnitt van de AH. Maar die is erg klein.
Een zelfgemaakte Cheesecake is trouwens veel lekkerder dan gebak van de Hema. En is heel eenvoudig om te maken.

Wij houden vaak (te) veel taart over, en om die reden heb ik ook wel eens etagères vol met kleine hapjes zoals soesjes en mini tompoucjes en stukjes spekkoek en dergelijke gepresenteerd. Dan kan iedereen die een stuk taart teveel vindt toch iets nemen.
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
14-10-2021 18:01
Wij houden heel erg van de slagroomschnitt van de AH. Maar die is erg klein.
Een zelfgemaakte Cheesecake is trouwens veel lekkerder dan gebak van de Hema. En is heel eenvoudig om te maken.
Dit. Mijn broer maakt standaard monchou kersen en die gaat als eerste op. Plus is even snel klaar als naar hema rijden, taart kopen en terug .
Alle reacties Link kopieren
De appeltaart van de Jumbo! :heart:
Alle reacties Link kopieren
:facepalm:
Als je dan toch calorieën gaat verbruiken, da ga je toch naar een bakker voor een echt lekkere taart?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik koop alleen Hemataart als de kinderen een fototaart willen. Aangezien ik drie keer per jaar taart koop, meestal ca 12 gebakjes, haal ik dat liever bij de bakker. Veel lekkerder, dus dan heb je tenminste plezier van die calorieën die je naar binnen werkt.
Naar verluidt zijn de Hema tompoucen wel het lekkerst van allemaal, maar die eet ik nagenoeg nooit. Oh en bij AH hebben ze heel kleine appeltaartjes, die zijn ook lekker. De appeltaart van mijn bakker heeft heel veel rozijnen, dus die koop ik nooit. Zo’n gedoe om ze er allemaal uit te vissen.
Due-scimmie schreef:
14-10-2021 21:00
Dit. Mijn broer maakt standaard monchou kersen en die gaat als eerste op. Plus is even snel klaar als naar hema rijden, taart kopen en terug .
Je moet die spullen voor die taart ook gewoon halen en dan het nog maken dus dat argument slaat nergens op. ;-) Als je als zin hebt om het te maken.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
16-10-2021 18:04
Je moet die spullen voor die taart ook gewoon halen en dan het nog maken dus dat argument slaat nergens op. ;-) Als je als zin hebt om het te maken.
Boodschappen moet een mens toch doen ;-), dus oke 2 schappen extra in misschien a 2 minuten. Die taart is binnen 10 minuten klaar om koelkast in te gaan. Ik ben niet in 12 minuten heen en weer naar de hema hoor ;-)
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
16-10-2021 17:26
Ik koop alleen Hemataart als de kinderen een fototaart willen. Aangezien ik drie keer per jaar taart koop, meestal ca 12 gebakjes, haal ik dat liever bij de bakker. Veel lekkerder, dus dan heb je tenminste plezier van die calorieën die je naar binnen werkt.
Naar verluidt zijn de Hema tompoucen wel het lekkerst van allemaal, maar die eet ik nagenoeg nooit. Oh en bij AH hebben ze heel kleine appeltaartjes, die zijn ook lekker. De appeltaart van mijn bakker heeft heel veel rozijnen, dus die koop ik nooit. Zo’n gedoe om ze er allemaal uit te vissen.
Oja brrrr rozijnen in appeltaart :|
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven