Welke wijn bij gourmet?

11-06-2009 21:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben geen wijnkenner en ga binnenkort een gourmetavond organiseren. Welke wijn kan ik hierbij het beste serveren? Kan rosé (vind ik zelf lekker ), of wit, óf rood??? Help!
Alle reacties Link kopieren
quote:supermonkey schreef op 11 juni 2009 @ 21:06:

Hallo allemaal, ik ben geen wijnkenner en ga binnenkort een gourmetavond organiseren. Welke wijn kan ik hierbij het beste serveren? Kan rosé (vind ik zelf lekker ), of wit, óf rood??? Help!



Rose is prima, rood en wit kan ook.

Tip: ga naar de albert heyn en kijk op de labels aldaar. Staat precies op waar welke wijn goed voor is.

Ik zou voor makkelijk drinkbare wijn gaan trouwens en met Rose zit je altijd safe.
cabernet sauvignon (zuid afrikaanse, australische of chileense)

altijd lekker!
Alle reacties Link kopieren
als je geen wijnkenner bent, waarom neem je dan niet gewoon rose? Als niet-kenner zul je vast niet zeggen dat "de wijn perfect bij de gourmet paste".
zorg dat je van alles wat in huis hebt en laat je gasten kiezen, zelf drink ik bijv. niet graag wit (ook niet bij vis) dus als je zowel rood, wit en rose hebt dan is er voor ieder wat wils
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reacties! Eigenlijk kan dus alles als ik het goed begrijp? Denk dat ik dan idd maar van alles wat in huis haal, de keuze bij de gasten.
Alle reacties Link kopieren
Nou je kan niet alles tegenover gourmet zetten hoor. Een Sauvignon Blanc lijkt mij er niet zo bijpassen, veel te hoog in de zuren.

Ik zou voor stevige wijnen gaan, geen laffe wijntjes.
Ik zou gaan voor een makkelijke rode wijn, zoals bijvoorbeeld een Fleurie (Beaujolais).
Alle reacties Link kopieren
Grappig zoveel verschillende reacties... heb nog steeds mijn twijfels hierdoor
Vraag een van de gasten die wel thuis is in wijnen om zijn/haar advies wat te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven