welke wijn bij?
vrijdag 21 december 2012 om 19:27
Ik wil graag een passend wijntje serveren bij mn kerstdinner.
Nu heb ik uiensoep vooraf en rollade met cranberrysaus als hoofdgerecht.
Een droge witte zou het best bij de uiensoep passen geloof ik en iets van een merlot bij de rollade. Zit ik daar mee goed en hebben jullie ttpis w.b een lekkere witte?
En dan ben ik ook nog opzoek naar n lekker groentegerecht voor bij de rollade.
T toetje wordt iets met rood fruit.
Nu heb ik uiensoep vooraf en rollade met cranberrysaus als hoofdgerecht.
Een droge witte zou het best bij de uiensoep passen geloof ik en iets van een merlot bij de rollade. Zit ik daar mee goed en hebben jullie ttpis w.b een lekkere witte?
En dan ben ik ook nog opzoek naar n lekker groentegerecht voor bij de rollade.
T toetje wordt iets met rood fruit.
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 21 december 2012 om 19:37
Bij uiensoep kan een droge witte zoals een sauvignon of een pinot.
Je zou voor het hoofdgerecht ook een wat steviger wijn kunnen kiezen zoals een syrah. Merlot kan ook.
Groente: stoofperen, zuurkool.
Je zou voor het hoofdgerecht ook een wat steviger wijn kunnen kiezen zoals een syrah. Merlot kan ook.
Groente: stoofperen, zuurkool.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 21 december 2012 om 20:19
zaterdag 22 december 2012 om 13:30
Eh, veel steviger dan een Chileense of Argentijnse merlot wordt het over het algemeen niet hoor, dat zijn echt blokken van wijnen (ik vind het heerlijk, maar ik hou van zware wijn) Die meeste Cabernet Sauvignons die ik ken zijn een stuk subtieler. Maar je wilt wel iets stevigs tegenover die cranberry's zetten, dus ik zou inderdaad voor een Zuid Amerikaanse merlot gaan, of een Shiraz inderdaad.