Wentelteefjes

27-11-2009 12:07 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blegh, alleen maar oud brood in huis. Hoe ga ik daar wat lekkers van maken?

Dacht ineens: WENTELTEEFJES !!! JAMMIE !!!

Vroeger op school hebben we eens wentelteefjes gemaakt. Maar hoe maak je dat ook alweer ?

Wie wil me helpen ?
Volgens mij moet je ze weken in melk, ei en kaneel en dan in de pan doen? Ik heb ze ooit eens gemaakt maar waren mislukt dus weet niet of je aan mijn tip wat hebt :P
Halve liter melk

1 ei

oud brood erdoor

goudbruin bakken (tliefst in roomboter)

kaneelsuiker erop!

Eet smakelijk!
Een ei, suiker, zout, kaneel en melk klutsen tot een dun papje. Brood erin dompelen en vervolgens bakken in de koekenpan. Lekker :-)
ik doe zelf vaak 1 of 2 zakjes vanillesuiker erbij door..

maar das niet officieel.. wel lekker!
hmz... een ei. Die heb ik natuurlijk net weer niet in huis. Zo maar ff naar mams (die 2 straten verder woont) om een ei te halen dan. :-) Bedankt voor de hulp. Dat word smullen!
quote:ram83 schreef op 27 november 2009 @ 12:09:

Halve liter melk

1 ei

oud brood erdoor

goudbruin bakken (tliefst in roomboter)

kaneelsuiker erop!

Eet smakelijk!

Bij mij is de verhouding ei/melk omgekeerd.

Een paar eieren, geklutst met een scheutje melk.
1 ei per 100 ml melk. (bij mij 300 ml melk, 3 eieren)

Oud wit brood, zonder korst weken in de melk/ei.

Dan krokant bakken in een beetje bakboter. En dan kaneelsuiker erop. (gewoone ven kaneel mengen door de suiker en dan erop strooien)

Zooooo lekker!
quote:absoluteEinstein schreef op 27 november 2009 @ 12:14:

[...]

Bij mij is de verhouding ei/melk omgekeerd.

Een paar eieren, geklutst met een scheutje melk.

Hier ook meer ei dan melk, worden ze wat voller/romiger van zegmaar.

Flink kaneel en bruine basterdsuiker erover, mmmmm....
met te veel melk krijg je ze niet knapperig (en een soppig weenteltteefje is niet jammie!)

Suiker niet voor het bakken er bij doen dat verbrand
ik hussel altijd de suiker en kaneel door elkaar en doe dat pas op mn wentelteefje wanneer hij op mn bord ligt. Veel lekkerder.

Smakelijk!
Poelepoelepoelepoes!
Inderdaad de suiker op het laatste, als ze al een beetje bruin gebakken zijn erop strooien en nog even om en om in de pan. Gaat de suiker van carameliseren. oei....lekker!

EN niet te veel melk, dan krijg je ze niet lekker krokant, dan wordt het een in melk gesopt papperig stukje brood. Meer ei dan melk, vraag dus maar om 2 eieren bij je moeder.

Eet smakelijk!
quote:heartwork schreef op 27 november 2009 @ 12:24:

ik hussel altijd de suiker en kaneel door elkaar en doe dat pas op mn wentelteefje wanneer hij op mn bord ligt. Veel lekkerder.

Smakelijk!

Ik ook.

Doe wel wat kaneel door melk/ei mengsel.
Oeh, wat een goed idee!
Ik doe altijd de kaneel door het ei/melk mengsel en als ze lekker bruin en knapperig zijn dan strooi ik er poedersuiker op.

Yumm!
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Ik vind ze trouwens ook erg lekker met schenkstroop...
en natuurlijk wit brood. Maar dat spreekt voor zich.Neem ik aan.. Ik baal flink dat ik net de lunch op heb
fok! nu heb ik hier trek in!

trouwens, ik doe altijd de melk en ei apart. dus bakje melk, daar eerst broodje in laten volzuigen, dan in bakje met ei. dan bakken. kaneelpoeder en suiker er over, en klaar!
suiker en kaneel pas op het einde, anders gaat de suiker karameliseren en wordt het bitter....ik doe ei en melk op basis van hoeveel melk en eieren ik heb...maakt dus niet heel veel uit is mijn ervaring...
Oei... dat is lang geleden.. lekker hoor 'turn around bitches'
quote:sneezeweasel schreef op 27 november 2009 @ 13:08:

'turn around bitches'

Ik heb er onwijs veel zin in zeg, wat een sentiment!
Ik had zo een trek in 'iets' maar wist niet wat. Bedankt Hompeltjepompeltje :D
een wentelteefjes-meeting
Laatst kreeg ik in een restaurant wentelteefjes van Fries suikerbrood, echt heerlijk. Thuis snel nagemaakt en werkt gewoon hetzelfde als met witbrood, echt een aanrader!
Ben lang niet fit en heb alleen nog maar thee en een plak ontbijtkoek op, maar ik ga nú wentelteefjes bakken... denk dat ik ze al zeker tien jaar niet meer heb gegeten. LEKKER!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven