Wie houdt nog meer van bakken?

10-12-2023 20:35 71 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Leek me leuk om een kletstopic te openen over baksels. :-D Ben een paar pagina's teruggescrollt maar kon zo gauw niks vinden!


Wie houdt er nog meer van bakken? Wat heb je voor het laatst gemaakt? Wat wil je binnenkort nog maken? Waar haal je je recepten vandaan?

Ik heb een zak appels die op moet dus heb ik net even een appelkaneelcake in de oven gezet. Ik bak de laatste tijd weer redelijk veel, maar wel simpele en snelle recepten. Deze kerst wil ik weer wat maken wat wat meer moeite kost. :hyper:

Zit nu ook weer over de site van Laura's Bakery te scrollen en heb helemaal zin om van alles te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik! Ik ben gek op koken en bakken!

Deze week een biscuit rol gevuld met vanille room en frambozen gemaakt.

Recepten haal ik overal en nergens vandaan. Instagram/tiktok/kookboeken.. eigen initiatieven.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gek op bakken. Ik heb er zelfs mijn werk van gemaakt :) Via huis, bak ik in mijn heerlijke keuken iedere week zo'n 6-8 taarten, varierend van slagroomgebak tot bruidstaarten en alles daar tussenin.

Mijn lievelings is hazelnootschuimgebak :heart:
Dochter van 12 heb ik ondertussen ook besmet met het bakvirus en zij staat ook wekelijks in de keuken. Zij bakt vooral via Laura's bakery.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bak graag. Momenteel niet de energie om het te doen.
Laura’s bakery is mijn favoriete site voor recepten.
Ik hou ook van bakken. Ik ben van plan binnenkort zelf een kerststol te gaan bakken. Heeft iemand tips of een goed recept?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jep, bakfanaat! Ik gebruik graag de recepten van Rutger Bakt, die mislukken nooit en zijn altijd lekker :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bakken vind ik leuk! Maar doe het te weinig. Vooral ook, omdat ik alleen in het weekend wil snoepen.

De uitgebreide chocoladecake met kersen en de speculaascake met appel zijn een succes.
Mijn nieuwe leven begon toen het oude was vervaagd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een Miss-bakfanaat :lol:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hou ook van bakken. Ik bak vaak simpelere recepten samen met mijn dochter van 5. Koekjes, cupcakes, dat soort dingen. Soms ook wat ingewikkeldere dingen als ik rustig alleen kan bakken. Ik vind het leuk om te doen, ik ben totaal niet creatief maar bakken (en koken) ligt me toch wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Present.

De vegan koekjes (beide recepten) van crumble.nl

De vegan limoentulband van degroenemeisjes.nl
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
10-12-2023 20:55
Ik hou ook van bakken. Ik ben van plan binnenkort zelf een kerststol te gaan bakken. Heeft iemand tips of een goed recept?
Die van Levine.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een enthousiaste thuisbakker. Ik gebruik eigenlijk altijd de bakboeken ( Bakbijbels) van Rutger van de Broek. De recepten zijn duidelijk geschreven. Mijn favoriet is de Russische honingtaart, de Medovik. En de mokkataart. En uit de Koekjesbijbel de Amsterdamse koggetjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook dol op bakken! Laatste creatie:

https://handletheheat.com/french-silk-p ... iner-26750
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk, ik bak ook graag! Wel echte een thuisbakker, niet om te verkopen.
Op de FB groep van Laura's bakery komt ook heel veel moois langs!

Meestal bak ik een simpele kruidkoek, cake of koekjes voor het dagelijkse lekkers, maar soms ook wat ingewikkelders voor bv. een verjaardag. De bretonse koekjes van Rutger vinden we hier heerlijk! Als er vers fruit is in aug/sept (zelf plukken) bak ik daar ook graag mee (appelplaattaart, omgekeerde perentaart e.d.). Ik vind het juist ook leuk om te bakken met wat er in huis is.
Nu met kerst weer lekker bakken met zoon van 14.

Heb ook de bakbijbel, koekjesbijbel (en toetjesbijbel): prachtige, goed te gebruiken boeken. Zoon heeft het (gesigneerde) kinderbakboek van Rutger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg daar zo'n honger van en zelfbeheersing is niet mijn sterkste kant. Ik zou tijdens het afkoelen vermoedelijk al de helft opeten. Deeg eten doe ik dan weer niet.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik mag ook graag bakken maar ik zou echt helemaal dichtgroeien als ik dit elke week zou doen.
Sloffen maken vind ik leuk om te doen en de bodems kun je makkelijk invriezen. Zwitserse room maken en vruchtjes erop, heerlijk.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
mardejo schreef:
11-12-2023 07:50

Heb ook de bakbijbel, koekjesbijbel (en toetjesbijbel): prachtige, goed te gebruiken boeken. Zoon heeft het (gesigneerde) kinderbakboek van Rutger.
Wat gaaf voor je zoon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een hekel aan koken, maar hou van bakken. Vooral met mijn dochter.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
11-12-2023 10:12
Ik heb een hekel aan koken, maar hou van bakken. Vooral met mijn dochter.
:mrgreen: hier ook… koken voelt als een verplichting :P bakken als een leuke hobby
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik.
Aangezien ik over het algemeen suikervrij eet bak ik voor mezelf met suikervervangers.
littleblackdress wijzigde dit bericht op 12-12-2023 17:20
40.32% gewijzigd
Ik ga zo een bananenbrood bakken voor mijn baby.

Ik vind bakken leuk en vooral lekker. MAAR. Ik houd niet van gezonde baksels. Er moet gewoon suiker en roomboter in. Geen bruinebonenbrownies voor mij, zeg maar. En ik wil wel gezond eten, dus ik bak maar zelden wat.

Mijn witte chocolade-macadamia koekjes zijn wel beroemd in de familie- en vriendenkring. Als ik die bak geef ik ze aan iedereen weg en dan houd ik er een paar zelf. Anders eet ik mezelf misselijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
12-12-2023 15:04
Ik ga zo een bananenbrood bakken voor mijn baby.

Ik vind bakken leuk en vooral lekker. MAAR. Ik houd niet van gezonde baksels. Er moet gewoon suiker en roomboter in. Geen bruinebonenbrownies voor mij, zeg maar. En ik wil wel gezond eten, dus ik bak maar zelden wat.

Mijn witte chocolade-macadamia koekjes zijn wel beroemd in de familie- en vriendenkring. Als ik die bak geef ik ze aan iedereen weg en dan houd ik er een paar zelf. Anders eet ik mezelf misselijk.
Ik ook niet :)
Mijn nieuwe leven begon toen het oude was vervaagd.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
12-12-2023 15:04
Ik ga zo een bananenbrood bakken voor mijn baby.

Ik vind bakken leuk en vooral lekker. MAAR. Ik houd niet van gezonde baksels. Er moet gewoon suiker en roomboter in. Geen bruinebonenbrownies voor mij, zeg maar. En ik wil wel gezond eten, dus ik bak maar zelden wat.

Mijn witte chocolade-macadamia koekjes zijn wel beroemd in de familie- en vriendenkring. Als ik die bak geef ik ze aan iedereen weg en dan houd ik er een paar zelf. Anders eet ik mezelf misselijk.
Recept graag! :yum:
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
12-12-2023 15:04
Ik ga zo een bananenbrood bakken voor mijn baby.

Ik vind bakken leuk en vooral lekker. MAAR. Ik houd niet van gezonde baksels. Er moet gewoon suiker en roomboter in. Geen bruinebonenbrownies voor mij, zeg maar. En ik wil wel gezond eten, dus ik bak maar zelden wat.

Mijn witte chocolade-macadamia koekjes zijn wel beroemd in de familie- en vriendenkring. Als ik die bak geef ik ze aan iedereen weg en dan houd ik er een paar zelf. Anders eet ik mezelf misselijk.
Helemaal eens :) het moet gewoon lekker zijn, en met suikervervangers of geen roomboter, hoeft het voor mij niet. Net zoals al die andere onzin qua bloemkoolpizzas etc. Ik wil gewoon lekker kunnen genieten van die af en toe wat ongezonds.
Voor iedereen een groene tuin
makreel schreef:
10-12-2023 22:17
Die van Levine.
Dat ziet er professioneel uit. Misschien ga ik die wel proberen. Bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven