yoghurt of optimel?
zaterdag 15 mei 2010 om 19:20
Magere yoghurt is ook 0% vet.
Yoghurt is een veel natuurlijker product dan Optimel. waar toch wel heel veel toevoegingen in zitten; maar dat is natuurlijk nog niet per definitie 'ongezond'.
Toevallig beide in de koelkast staan:
Optimel vla:
magere melk, gemodificeerd en natief maïszetmeel, inuline, verdikkingsmiddel, carageen, calcium, zout, aroma, kleurstoffen: E171, curcumine en annato; zoetstoffen: cyclaamzuur, sacharine; vitamine B2 en B6.
Magere yoghurt:
magere melk aangezuurd met yoghurtcultuur en Bifidobacterium lactus, magere melkpoeder
Yoghurt is een veel natuurlijker product dan Optimel. waar toch wel heel veel toevoegingen in zitten; maar dat is natuurlijk nog niet per definitie 'ongezond'.
Toevallig beide in de koelkast staan:
Optimel vla:
magere melk, gemodificeerd en natief maïszetmeel, inuline, verdikkingsmiddel, carageen, calcium, zout, aroma, kleurstoffen: E171, curcumine en annato; zoetstoffen: cyclaamzuur, sacharine; vitamine B2 en B6.
Magere yoghurt:
magere melk aangezuurd met yoghurtcultuur en Bifidobacterium lactus, magere melkpoeder
zaterdag 15 mei 2010 om 19:21
Bedoel je dan de optimel vruchtenyoghurt? En dan vergeleken met magere vruchtenyoghurt of gewone magere yoghurt?
Bij mijn weten zit er in zowel gewone als vruchtenyoghurt ook geen vet. Alleen in vruchtenyoghurt zit suiker. Maarja, in de optimel zitten zoetstoffen, en of die zo gezond zijn daar valt ook aan te twijfelen... En maiszetmeel... dat hoort toch ook niet in yoghurt?
Ik zou zeggen: gewone magere yoghurt met een vers stuk fruit erdoor.
Bij mijn weten zit er in zowel gewone als vruchtenyoghurt ook geen vet. Alleen in vruchtenyoghurt zit suiker. Maarja, in de optimel zitten zoetstoffen, en of die zo gezond zijn daar valt ook aan te twijfelen... En maiszetmeel... dat hoort toch ook niet in yoghurt?
Ik zou zeggen: gewone magere yoghurt met een vers stuk fruit erdoor.

zaterdag 15 mei 2010 om 19:43
Wat Pauline zegt. Ik koop van die kleine porties yoghurt in zo'n bekertje. De gewone. Laatst was het op en nam ik eentje met vruchtjes mee. Als je dan die potjes naast elkaar zet schrik je je dood. In die ene zit gewoon yoghurt, in die andere kleurstoffen, bindmiddelen, conserveringsmiddelen, emulgatoren en noem ze maar op.
zaterdag 15 mei 2010 om 21:50