yoghurt of optimel?

15-05-2010 19:08 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is gezonder?

Optimel, want geen vet en geen suiker.

Of magere yoghurt, met een beetje vet maar geen zoetstoffen en suiker.

Wie weet het?
kijk eens op voedingswijzer.nl zou ik zeggen..bij de calorieën-checker.... staat bij of het een groen(goed) iets minder goed(oranje) en slecht( rood) product is met een stip....
Ik zou zeggen: yoghurt.

Die zoetstoffen: ik weet het zo net nog niet. Wat is er mis met gewone yoghurt? Ik pimp 'm altijd een beetje met een lepel jam erdoor, of een schepje suiker. Stukken gezonder dan al die chemische toevoegingen.
Schaaltje yoghurt is 74 calorien en optimel 75.....vet is bij allebei 0....dus...
Gewoon yoghurt.

Optimel is commercieel gezond.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Magere yoghurt is ook 0% vet.

Yoghurt is een veel natuurlijker product dan Optimel. waar toch wel heel veel toevoegingen in zitten; maar dat is natuurlijk nog niet per definitie 'ongezond'.

Toevallig beide in de koelkast staan:

Optimel vla:

magere melk, gemodificeerd en natief maïszetmeel, inuline, verdikkingsmiddel, carageen, calcium, zout, aroma, kleurstoffen: E171, curcumine en annato; zoetstoffen: cyclaamzuur, sacharine; vitamine B2 en B6.

Magere yoghurt:

magere melk aangezuurd met yoghurtcultuur en Bifidobacterium lactus, magere melkpoeder
Bedoel je dan de optimel vruchtenyoghurt? En dan vergeleken met magere vruchtenyoghurt of gewone magere yoghurt?

Bij mijn weten zit er in zowel gewone als vruchtenyoghurt ook geen vet. Alleen in vruchtenyoghurt zit suiker. Maarja, in de optimel zitten zoetstoffen, en of die zo gezond zijn daar valt ook aan te twijfelen... En maiszetmeel... dat hoort toch ook niet in yoghurt?

Ik zou zeggen: gewone magere yoghurt met een vers stuk fruit erdoor.
Gewone yoghurt heeft 1 ingrediënt: yoghurt. Optimel durft niet eens de ingrediëntenlijst van haar producten op de website te plaatsen. En het zijn er zeker meer dan 10, van nepsuikers, kleurstoffen tot gom etc.

Geef mij maar yoghurt.
Toevallig las ik laatst dat al die dure mini-flesjes Optimel, Vifit e.d. niets extra's voor je darmflora doen dan gewone yoghurt. Je kunt dus net zo goed de allergoedkoopste magere yoghurt halen (35 cent voor een pak bij de DEKA-Markt ).
optimel is zo gezond nog niet hoor , ik zou lekker voor de yoghurt gaan!
Oké, fiets ik nu nog ff naar de super...;-)
quote:Kaarslichtje schreef op 15 mei 2010 @ 19:36:

Oké, fiets ik nu nog ff naar de super...;-)En dat is pas echt gezond, dat fietsen
Wat Pauline zegt. Ik koop van die kleine porties yoghurt in zo'n bekertje. De gewone. Laatst was het op en nam ik eentje met vruchtjes mee. Als je dan die potjes naast elkaar zet schrik je je dood. In die ene zit gewoon yoghurt, in die andere kleurstoffen, bindmiddelen, conserveringsmiddelen, emulgatoren en noem ze maar op.
Yoghurt.

Er is niks ongezonds aan vet hoor, dat heeft je lichaam gewoon nodig.
Liever elitair dan een pauper!
Dames, het is magere yoghurt geworden, literpak van 49 cent.

Inclusief twee maal drie minuten fietsen en een rondje door de supermarkt.
Lekker, ik schenk mezelf ook een bakje in (met een goede kwak kwark en twee kiwi's, hmmmmm!).
Optimel is meuk!
quote:Kaarslichtje schreef op 15 mei 2010 @ 19:52:

Dames, het is magere yoghurt geworden, literpak van 49 cent.

Inclusief twee maal drie minuten fietsen en een rondje door de supermarkt.Ben jij even gezond bezig
quote:delphicat schreef op 15 mei 2010 @ 19:53:

Lekker, ik schenk mezelf ook een bakje in (met een goede kwak kwark en twee kiwi's, hmmmmm!).Oeh, ik kan er ook wel fruit in doen, heb nog banaan, sinaasappel of granny's...
sinaasappel wordt bitter geloof ik in yoghurt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 15 mei 2010 @ 20:13:

sinaasappel wordt bitter geloof ik in yoghurt nee yoh,heerlijk,vooral geperste sinasappel door de yoghurt..mjammie
Net na het eten ook lekker met aardbeien!!!!!

hmmmmmmmmmmm
was afgelopen week op docu van bbc op ned 3...dat bij meer inname van calcium het lichaam ook meer vet afscheid in de ontlasting...

dus zo erg is dat beetje vet in de yoghurt niet

genietze van de yoghurt!
Ik vind Optimel echt vies. Vroeger kocht ik het wel regelmatig als ik op dieet was, maar ik kan het niet meer wegkrijgen. Het smaakt echt chemisch vind ik.

Als ik nu yoghurt eet, eet ik meestal gewoon volle yoghurt omdat ik die voor de kinderen in huis heb en die is zo veel lekkerder dan Optimel.
ik krijg de dunne van optimel, alleen handig in geval van obstipatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven