Zalmgehakt?
woensdag 20 januari 2010 om 09:20
Ik heb bij de AH zalmgehakt gekocht. Aangezien ik geen vlees eet lijkt me dit een goede vervanging voor rundergehakt. Weet iemand of je zalmgehakt inderdaad voor dezelfde dingen kan gebruiken? Ik eet vanavond pasta, maar twijfel toch een beetje of zalmgehakt zal smaken met een rode pastasaus?
Iemand met ervaringen/ideeën hierover?
Iemand met ervaringen/ideeën hierover?

woensdag 20 januari 2010 om 09:24
Mij lijkt het persoonlijk geen lekkere combi; vond het zelf wel te eten met dingen die je normaal bij zal ook eet: peultjes, broccoli, creme freche, citroen, dille, pesto e.d.
Maar ik was niet echt enthousiast over het product zelf. Vond het nogal lastig in gebruik en ook niet bijzonder smaakvol. De zalmsnippers van AH bevallen mij beter!
Maar ik was niet echt enthousiast over het product zelf. Vond het nogal lastig in gebruik en ook niet bijzonder smaakvol. De zalmsnippers van AH bevallen mij beter!
woensdag 20 januari 2010 om 09:28
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=zalmgehakt
In bovenstaande link wat recepten met zalmgehakt.
Ik heb het wel eens gebruikt. Je kunt zalmgehakt gewoon rul bakken, net als gewoon gehakt. Ik zou het ook niet met een rode pastasaus bereiden.
Wel lekker: mascarpone-tomatensaus.
Uitje met teentje knoflook fruiten.
Blik gepelde tomaten erbij.
Pakje mascarpone erbij doen.
Op smaak brengen met peper, zout en beetje citroensap
Zalmgehakt in aparte pan rul bakken en dan door de saus scheppen.
Lekker met pasta en gekookte broccoli.
Ziet er ook mooi uit op het bord. Eerst de pasta, dan saus eroverheen en dan bovenop een paar stronkjes broccoli.
Grtz!
In bovenstaande link wat recepten met zalmgehakt.
Ik heb het wel eens gebruikt. Je kunt zalmgehakt gewoon rul bakken, net als gewoon gehakt. Ik zou het ook niet met een rode pastasaus bereiden.
Ziet er ook mooi uit op het bord. Eerst de pasta, dan saus eroverheen en dan bovenop een paar stronkjes broccoli.
Grtz!
woensdag 20 januari 2010 om 09:29
Spaghetti met zalm-bolognaisesaus
Ingredienten
300g zalmgehakt
300g spaghetti
400g champignons (of champignonmix)
500g gezeefde tomaten
2 el olijfolie
100g gemalen kaas
zout en peper
Bereiding
Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Bak de champignons ongeveer 5 minuten in de olijfolie, voeg na 3 minuten het zalmgehakt toe.
Roer de tomaten erbij. Mocht de saus wat te dik zijn, voeg dan wat kookwater van de pasta toe.
Breng de saus aan de kook en laat op een laag vuur 2 à 3 minuten sudderen. Breng op smaak met zout en peper.
Verdeel de spaghetti over vier borden, schep de zalmbolognaisesaus erop en strooi er naar smaak nog wat gemalen kaas over.
Ingredienten
300g zalmgehakt
300g spaghetti
400g champignons (of champignonmix)
500g gezeefde tomaten
2 el olijfolie
100g gemalen kaas
zout en peper
Bereiding
Kook de spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Bak de champignons ongeveer 5 minuten in de olijfolie, voeg na 3 minuten het zalmgehakt toe.
Roer de tomaten erbij. Mocht de saus wat te dik zijn, voeg dan wat kookwater van de pasta toe.
Breng de saus aan de kook en laat op een laag vuur 2 à 3 minuten sudderen. Breng op smaak met zout en peper.
Verdeel de spaghetti over vier borden, schep de zalmbolognaisesaus erop en strooi er naar smaak nog wat gemalen kaas over.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 20 januari 2010 om 09:30
quote:Aureel schreef op 20 januari 2010 @ 09:24:
Mij lijkt het persoonlijk geen lekkere combi; vond het zelf wel te eten met dingen die je normaal bij zal ook eet: peultjes, broccoli, creme freche, citroen, dille, pesto e.d.
Maar ik was niet echt enthousiast over het product zelf. Vond het nogal lastig in gebruik en ook niet bijzonder smaakvol. De zalmsnippers van AH bevallen mij beter!Die zalmsnippers bevallen mij ook beter en die kunnen ook perfect in het recept dat ik net gepost heb. (enkel hoef je die dan niet in een aparte pan te bakken, maar deze kun je gewoon aan de saus toevoegen en paar minuutjes laten mee pruttelen)
Maar ik was niet echt enthousiast over het product zelf. Vond het nogal lastig in gebruik en ook niet bijzonder smaakvol. De zalmsnippers van AH bevallen mij beter!Die zalmsnippers bevallen mij ook beter en die kunnen ook perfect in het recept dat ik net gepost heb. (enkel hoef je die dan niet in een aparte pan te bakken, maar deze kun je gewoon aan de saus toevoegen en paar minuutjes laten mee pruttelen)
woensdag 20 januari 2010 om 09:30
Kennelijk kan " rood " wel samen met zalm ;
Zalmgehaktballetjes in tomatensaus
Ingredienten
500g zalmgehakt
2 eieren
1 kg gepelde en fijngesneden tomaten
2 fijngesneden uien
Een teentje knoflook (geperst)
1 laurierblad, tijm, basilicum
25 cl vleesbouillon of 1 bouillonblokje
Zout en peper
Bereiding
Zalmgehaktballetjes
in tomatensaus
Meng het zalmgehakt met de eieren en kruid indien nodigmet wat zout en peper. Maak van het gehakt kleine balletjes. Fruit de uien in een ruime pan met wat olijfolie gedurende 3 minuten.
Voeg de tomaten, knoflook, tijm, basilicum, laurierblad en bouillon toe. Laat de saus op een zacht vuur een half uurtje sudderen. Roer regelmatig om.
Mix het geheel met een staafmixer tot een gladde saus en kruid met zout en peper.
Zet de saus terug op het vuur en voeg de zalmgehaktballetjes toe. Laat de gehaktballetjes een tiental minuten in de saus garen.
Serveer met frietjes of stokbrood.
Zalmgehaktballetjes in tomatensaus
Ingredienten
500g zalmgehakt
2 eieren
1 kg gepelde en fijngesneden tomaten
2 fijngesneden uien
Een teentje knoflook (geperst)
1 laurierblad, tijm, basilicum
25 cl vleesbouillon of 1 bouillonblokje
Zout en peper
Bereiding
Zalmgehaktballetjes
in tomatensaus
Meng het zalmgehakt met de eieren en kruid indien nodigmet wat zout en peper. Maak van het gehakt kleine balletjes. Fruit de uien in een ruime pan met wat olijfolie gedurende 3 minuten.
Voeg de tomaten, knoflook, tijm, basilicum, laurierblad en bouillon toe. Laat de saus op een zacht vuur een half uurtje sudderen. Roer regelmatig om.
Mix het geheel met een staafmixer tot een gladde saus en kruid met zout en peper.
Zet de saus terug op het vuur en voeg de zalmgehaktballetjes toe. Laat de gehaktballetjes een tiental minuten in de saus garen.
Serveer met frietjes of stokbrood.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 20 januari 2010 om 09:41
Bedankt voor alle reacties! 'Probleem' is dat manlief en kinderen wel (graag) vlees eten, dus bij dit soort gerechten maak ik het liefst een basissaus die bij vlees en vis kan worden gebruikt, maar misschien moet ik nu maar even aparte sauzen maken. Lijkt me een beter plan
Ik ga eens even aan de slag met jullie recepten, bedankt voor de tips!
Ik ga eens even aan de slag met jullie recepten, bedankt voor de tips!
woensdag 20 januari 2010 om 11:42
quote:marieg33 schreef op 20 januari 2010 @ 09:28:Je kunt zalmgehakt gewoon rul bakken, net als gewoon gehakt. Ik zou het ook niet met een rode pastasaus bereiden.
Grtz!Deze saus staat nu te pruttelen en natuurlijk alvast even geproefd: heerlijk zeg! Het gehakt zag er eerlijk gezegd niet zo lekker uit toen ik het ging bakken, maar deze combi smaakt zalig! Bedankt voor de tip. Ik heb trouwens maar een half bakje mascarpone gebruikt, moet ook een beetje op de lijn letten en ik ben de enige die ervan eet. Hou natuurlijk wel wat over, dat ga ik invriezen denk ik. Thanx voor de tip, is nu al voor herhaling vatbaar. Ik kijk nu ook al uit naar het eten vanavond haha....
Grtz!Deze saus staat nu te pruttelen en natuurlijk alvast even geproefd: heerlijk zeg! Het gehakt zag er eerlijk gezegd niet zo lekker uit toen ik het ging bakken, maar deze combi smaakt zalig! Bedankt voor de tip. Ik heb trouwens maar een half bakje mascarpone gebruikt, moet ook een beetje op de lijn letten en ik ben de enige die ervan eet. Hou natuurlijk wel wat over, dat ga ik invriezen denk ik. Thanx voor de tip, is nu al voor herhaling vatbaar. Ik kijk nu ook al uit naar het eten vanavond haha....
zaterdag 23 januari 2010 om 16:47
quote:Vl43inder schreef op 20 januari 2010 @ 09:22:
Ik zou het niet maken met een rode saus.
Als je nou eens peterselie/kappertjes/citroen/knoflook met elkaar mengt en dat door de gare paste doet. Beetje zalmgehakt erbij (moet je dat bakken) en wat sla. Dat lijkt me lekkerder.
Ik zou niet aan dat Zalmgehakt beginnen. Ik gruwel bij het idee...
Eerder bovenstaand recept maken met zalmsnippers of gerookte zalm in stukjes er door.
Ik zou het niet maken met een rode saus.
Als je nou eens peterselie/kappertjes/citroen/knoflook met elkaar mengt en dat door de gare paste doet. Beetje zalmgehakt erbij (moet je dat bakken) en wat sla. Dat lijkt me lekkerder.
Ik zou niet aan dat Zalmgehakt beginnen. Ik gruwel bij het idee...
Eerder bovenstaand recept maken met zalmsnippers of gerookte zalm in stukjes er door.