Zelf pasta maken

18-01-2012 15:14 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zaterdag heb ik de hele dag vrij en ik heb zin een kookexperiment. Nu zit ik er aan te denken zelf pasta te maken, gewoon om het eens te proberen.

Ik heb geen pastamachine en woon in een buitenland waar geen ' lastige' ingredienten te krijgen zijn. Iemand tips / succesrecepten voor combinaties met verse pasta?

Ook heb ik eens gehoord dat de pijnboompitten in het recept voor pesto te vervangen zijn door walnoten. Klopt dat?
Goed pastameel, type 00! En verder kan je prima zelf pappardelle of tagliatelle snijden zonder machine, gewoon beetje meer werk.
Zelf pasta maken is heel leuk en heel erg lekker. Maar zonder machine... ik heb geen idéé hoe je dat moet aanpakken dan.

En pesto met walnoten kan prima. Bijvoorbeeld walnoten - rucola - knoflook - parmazaanse kaas - olijfolie. Heerlijk!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik maak trouwens ook prima pasta met Euroshopper meel van de Albert Heijn

Standaard recept is ongeveer één ei op 100 gram bloem, beetje olijfolie en een beetje zout erin.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Zelf pasta maken zonder machinine:

Alle ingerdiënten van EvyBlissy mengen en net zo lang kneden tot je handen pijn doen. En dan liever nog wat langer door gaan. Als het goed is voel je het deeg steeds soepeler worden.

Het deeg in kleine bollen verdelen en die bollen vervolgens uitrollen met behulp van een deegstok of deegroller.

Uitrollen, dubbel vouwen en weer uitrollen. Net zo lang tot je een soepel lapje hebt. En die dan snijden / vouwen in de vorm die je hebben wilt.

Succes! Enne, goed voor je armspieren...
Goed om te weten dat het ook met euroshopper meel kan Evy, want het wordt een simpele soort.

Pesto kan ook met basilicum toch? Rucola hebben we hier helaas ook niet...

Ik las op een website dat het deeg een paar uur moet rusten.
http://www.cuisinio.nl/recept-voor/klas ... o/116.html

Zo maak ik hem ook ongeveer. Heel erg lekker, ook op een broodje in de oven met extra parmazaan erover of in een kop zelfgemaakte tomatensoep of bij een zacht omeletje op brood.
En mocht je nou een tennisarm krijgen van al dat kneden en rollen

http://www.knivesandtools ... ulia-150-pastamachine.htm

Deze machine heb ik, was prima cadeautje van mijn vriend.
En als ik het gebruik om lasagnabladen te maken, moet ik die dan eerst koken of kunnen ze 'rauw' in de ovenschaal?
Ja, die kunnen rauw in de ovenschaal.
Wat eten we vanavond?
Pesto is oorspronkelijk juist met basilicum, olijfolie, pijnboompitten, olijfolie en parmezaanse kaas. Maar je kunt prima walnoten gebruiken en rucola.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven