Zelf pate maken

26-11-2013 11:45 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een hele simpele vraag eigenlijk.

Is er hier iemand met het ultieme pate recept?
Heb ooit een keer zelf kippenlevertjespate gemaakt. Het smaakte op zich wel okay, maar ik moest elke keer denken aan de rozerode, blubbersubstantie die uit de blender kwam, brrrrr! Heb er niet van genoten en kan je helaas niet helpen om de simpele reden dat ik mezelf heb voorgenomen om nooit meer zelf leverpate te maken.

Maar succes ermee hoor
Het is een onsmakelijk karweitje, weleens gedaan maar ik stond bijna te kokhalzen bij het voorbereiden. Als je paté een eigen tintje wilt geven, koop dan een flink stuk doodgewone roompaté, met kruiden, uitgebakken spekblokjes, gekneusde pepertjes, fijngehakt uitje of wat je zo in huis hebt, kun je er een heel acceptabele paté van maken. Minder werk en minder rotzooi.
verba volant, scripta manent.
Ach als je pens en hart door de gehaktmolen hebt moeten halen voor je werk dan moeten gepureerde levertjes ook wel lukken denk ik.
@ marianne: Ik wil het juist helemaal zelf maken omdat het een cadeautje is voor iemand.
quote:pepersteak schreef op 26 november 2013 @ 13:13:

@ marianne: Ik wil het juist helemaal zelf maken omdat het een cadeautje is voor iemand.

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.zelfmaakrecepten.nl/pate-pastei-en-terrine/
verba volant, scripta manent.
Die site had ik idd al gevonden en ook wat recepten maar aangezien de hoeveelheden/verhoudingen van het vlees/de lever nogal verschillen hoopte ik hier op wat tips.
Roompaté als basis (kant en klaar)

Toevoegen naar smaak:

Sjalotjes fijngehakt

Verse knoflook

Gemalen zwarte peperkorrels

Vers en fijngehakte bladpeterselie

Garneren met verse cranberries

Enz enz ......je kan diverse smaken/variaties maken als je meerdere cupcake vormpjes hebt.

Alles mengen en verdelen in mini cupcake vormpjes van papier.

Op een leuke schaal leggen en inpakken in cadeaufolie met strik.

Leuk voor de december feestmaand.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Klinkt lekker Jaja maar ik wil echt een hele pate zelf maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven