Zoete-aardappel frietjes

21-03-2020 18:33 35 berichten
Ik ben best aardig in de keuken maar zoete-aardappel frietjes mislukken bij mij. Ik heb verschillende ovens geprobeerd, verschillend bakpapier, verschillende temperaturen, olijfolie, etc. De frietjes worden slap met zwarte puntjes.

Ik volg bijvoorbeeld zo’n recept: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ppel-friet

Heeft iemand tips?
Ik ga ze vandaag weer maken maar ze blijven bij mij ook altijd wat zachter dan gewone friet.

Wat bij mij werkt is de friet vrij dun snijden. Besprenkelen met olijfolie en kruiden naar wens (paprikapoeder of rosemarijn). En dan 180 graden en regelmatig draaien en proeven. Ze gaan heel snel van perfect naar geblakerd :-)-)
Het is jezelf een beetje voor de gek houden, maar als het zo werkt voor TO dan moet ze maar aan de mislukte zoete aardappel patatten, helaas.
er zijn veel betere recepten met bataat. Bijv. een dikke kruidige soep of in de roti
S-Meds schreef:
22-03-2020 11:05
van zoete aardappelfriet wordt je ook vet hoor. Een bataat bevat meer calorieën dan een aardappel. Dus eigenlijk is gewone friet (oven) beter
Zit in ovenfriet de vetten er al niet ingeweekt zodat ze zonder friteuse kunnen bakken?

En voor 10 calorieën krijg ik ook meer vezels :thumbsup:
Marana schreef:
22-03-2020 11:09
Het is jezelf een beetje voor de gek houden, maar als het zo werkt voor TO dan moet ze maar aan de mislukte zoete aardappel patatten, helaas.


Wat ben jij toch een leuk mens. Zo soepel in de omgang ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop die uit de diepvries van Aviko. Die vind ik prima. Verse mislukken altijd. Ik koop ze omdat ik het lekker vind als afwisseling. Ik heb niet de illusie dat het gezonder is.
BeaTea schreef:
22-03-2020 11:25
Zit in ovenfriet de vetten er al niet ingeweekt zodat ze zonder friteuse kunnen bakken?

En voor 10 calorieën krijg ik ook meer vezels :thumbsup:
de ovenfriet is een beetje vet maar lang niet zo vet als frituur
beter maak je zelf frieten van aardappels, of nog lekkerder, rooster aardappelparten met schil in de over beetje olie en kruiden erover. ca. 35 minuten op 200 graden en klaar
onderschat de voedingswaarde van de aardappel niet! vooral kalium en B 6
Alle reacties Link kopieren
Ik maak dat geregeld en ze blijven bij mij ook altijd slap, maar wel lekker.
Ooit eens gegeten in Amerika in een restaurant en daar waren ze super krokant. Nog nooit zo lekker geproefd! Ze waren flinterdun gesneden, bijna spaghetti, en dan gefrituurd. Maar dat is thuis nooit gelukt helaas...

Voor de calorieën moet je het niet doen hoor, het zijn geen dieet - frietjes.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2020 18:55
zoete aardappel is gewoon niet erg geschikt
koop gewone friet en geniet

Zoete aardappel is anders erg lekker hoor :kwijl:
Het heet gewoon frietjes voor de vorm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven