zomers voorgerecht

18-06-2011 20:18 20 berichten
Volgende week vrijdag komen er vriendinnen eten. Iedereen maakt wat klaar. Ik mag het voorgerecht klaarmaken.

Wie weer er nog een lekker zomers voorgerecht? De meeste lusten alles dus alle recepten zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Een schaal met lekkere bruschetta's, dus gegrilde stokbroodjes, ingesmeerd met knoflook en dan drupje goede olijfolie, plakje buffelmozarella en tomaat, blaadje basilicum, andwre met rauwe ham en plakje verse vijg, of met paddestoelentapenade of met een "prutje van gekookte erwtjes, beetje munt en parmezaan....

Alle beleg voorbereiden, broodjes niet te lsngvsn tevoren onder de grill of in de grillpan, brleggen en op een dienblad op tafel. Weinig afwas,ieder eet wat hij wil, ideaal...
Carpaccio, lekkere zomerse salade (aardappelsalade)? ,
Of idd kleine hapjes, zou geen groot warm voorgerecht doen als het zomers moet zijn
Rauwe bietjes

Aardbeien

Zachte geitenkaas

Bieten zelf koken of hele halen (niet uit een potje hoor)

Ontvellen en in plakjes snijden

Verdelen over de borden (carpaccio idee)

Aardbeien in plakjes (een paar bewaren) en mengen met balsamico azijn

Aardbeien even laten intrekken daarna verdelen over de bietjes

Geitenkaas verkruimelen over de aardbeien

Dressing maken van geprakte aardbei, balsamico, olie en zwarte peper.

Dressing over de borden verdelen

Eventueel nog wat rucola er bovenop.

Lekker joh!
Woow tikker dat klinkt lekker!

Ook niet al te moeilijk, denk dat ik dat zelf binnenkort ook maar even ga proberen
Oh tikker, dat lijkt me ook heerlijk. Ik maak wel eens bietjes met feta als bijgerecht, maar die aardbeien erbij is een goed idee!
Kleine salade van botersla of babyleafsla met brie en aardbeien.
Moet het een snel gerecht zijn? Of mag het ook wel iets meer werk zijn maar wel bijzonder? Geen beperkingen met vlees of vis?

Moet je het nog ergens mee naar mee nemen? Nou ik heb nog veel lekkere recepten maar die zijn iets bewerkelijker dan dit voorgerecht met vis. Kan je ook een stokbroodje bij doen.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
meloen met rauwe ham
Een salade met sla, verse mozzarella, verse perziken, en rauwe ham en een klein beetje fijngesneden Spaanse peper. Dressing van een klein scheutje perziksap met citroen en 'n klein beetje olijfolie, aanmaken met een beetje zwarte peper.
Een kleine salade met gerookte kip, aardbeien, zachte geitenkaas en dadel/vijg dressing (koop ik kant en klaar ij Foodelicious).

Welk voorgerecht je ook kiest, dit is een heerlijk aperitiefje; pas nog zelf gedaan; Scroppino! Een bak citroen-sorbetijs, een halve bak vanille-slagroomijs, en een fles prosecco, en een scheut wodka. IJs klein beetje zacht laten worden, in grote schaal scheppen, wijn en wodka erbij en roeren maar. In flutes schenken.

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Scoppino's!!!! Lekker! ga ik binnenkort ook weer eens doen!
http://www.saladesenzo.nl ... kaas-met-frambozensalade/

Heerlijk! Ziet er ook mooi uit met het roze van de frambozen, het witte van de geitenkaas en het groene van de rucola (tenminste dat gebruik ik ipv veldsla).
Ook lekker:

Tonijn tartaar, lepeltje kappertjes, fijn gesneden sjalotje en bieslook door de stukjes tonijn mengen met een beetje (sesam) olie.

Daarna wat sesam zaadjes licht bruin laten worden in een koekenpan, scheut kikoman erbij en afblussen met slagroom.

Tonijn tartaar serveren en er omheen sprenkel je de soja sesam saus. Echt super lekker en binnen 10 min klaar! Altijd een succes!
Ooh, tonijntartaar! Lekker!
Ja het is echt heerlijk! En door de soja saus en sesam nét wat anders.

Ook lekker om de tonijn met augurkjes en sjalotjes te serveren op een avocado mousse... Ik krijg er trek van!
Ja, ik wil NU tonijntartaar! Heb je receptje al opgeslagen, zal toch tot dinsdag moeten wachten (voor die tijd eet ik niet thuis helaas en om nou vrienden op te bellen dat ze dit moeten maken staat ook weer zo dwingerig, hihi)
Dit ziet er allemaal overheerlijk uit!
Bedankt voor alle reacties!

Er zit een hoop lekkers tussen dus dat komt wel goed vrijdag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven