zondags kookprobleem
zondag 10 oktober 2010 om 16:28
Op de eetpijler kon ik zo snel geen topic vinden voor een kluns als ik.
Want alhoewel ik weet dat ook op zondag maaltijden genuttigd moeten worden, heb ik het weer eens voor elkaar gekregen om een bijna lege (ijs)kast aan te treffen.
Ik moet toegeven dat deze gedwongen creativiteit voor bijzondere smaakcombinaties leid, de een wat geslaagder dan de ander.
Vandaag is mijn creativiteit een beetje op en hoop ik dat jullie me kunnen helpen.
Ik wil graag een maaltijdsoep-achtig iets maken voor mij en een zieke huisgenoot.
In huis heb ik het volgende:
- noedels, spaghetti, lasagnebladen, filodeeg
- lente-uitjes (5), rode uien (2), gewone uien (1)
- snijbonen en spinazie uit de diepvries (voor dagen als deze)
- 5 cherrytomaten
- 1 bol mozzerella
- 1000 blikjes tomatenpuree (die van 8 ct)
- aardappelpuree in zak (melk&water toevoegen)
- roomboter
- 2 sneetjes brood
ik heb NIET in huis
- azijn
- eieren
- melk
- kokosmelk
ik zat zelf aan noodle-soep te denken, maar wil het niet te pittig maken voor huisgenoot en vraag me af of dat wel mogelijk is zonder kokosmelk.
Verder wil ik zoveel mogelijk van de groenten gebruiken.
Is er iemand in de zaal met een goed idee?
Want alhoewel ik weet dat ook op zondag maaltijden genuttigd moeten worden, heb ik het weer eens voor elkaar gekregen om een bijna lege (ijs)kast aan te treffen.
Ik moet toegeven dat deze gedwongen creativiteit voor bijzondere smaakcombinaties leid, de een wat geslaagder dan de ander.
Vandaag is mijn creativiteit een beetje op en hoop ik dat jullie me kunnen helpen.
Ik wil graag een maaltijdsoep-achtig iets maken voor mij en een zieke huisgenoot.
In huis heb ik het volgende:
- noedels, spaghetti, lasagnebladen, filodeeg
- lente-uitjes (5), rode uien (2), gewone uien (1)
- snijbonen en spinazie uit de diepvries (voor dagen als deze)
- 5 cherrytomaten
- 1 bol mozzerella
- 1000 blikjes tomatenpuree (die van 8 ct)
- aardappelpuree in zak (melk&water toevoegen)
- roomboter
- 2 sneetjes brood
ik heb NIET in huis
- azijn
- eieren
- melk
- kokosmelk
ik zat zelf aan noodle-soep te denken, maar wil het niet te pittig maken voor huisgenoot en vraag me af of dat wel mogelijk is zonder kokosmelk.
Verder wil ik zoveel mogelijk van de groenten gebruiken.
Is er iemand in de zaal met een goed idee?
zondag 10 oktober 2010 om 17:31
Oeh, die spinaziesoep klinkt ook wel weer spannend.
Het zondag-overlevingspakket is er doorgaans wel, daarom zitten er standaard boontjes en spinazie in de vriezer en heb ik die 1000 blikjes tomatenpuree .
Alleen was vandaag de inspiratie mbt de soep even kwijt. Maar jullie hulp is in elk geval super!
Het zondag-overlevingspakket is er doorgaans wel, daarom zitten er standaard boontjes en spinazie in de vriezer en heb ik die 1000 blikjes tomatenpuree .
Alleen was vandaag de inspiratie mbt de soep even kwijt. Maar jullie hulp is in elk geval super!
zondag 10 oktober 2010 om 20:08
Ik wilde nog even laten weten wat er uiteindelijk op het menu stond.
Een uien-tomatensoep van gecarameliseerde ui en cherrytomaatjes. Geserveerd met geroosterd brood en roomboter met grove korrels zout.
Daarnaast heb ik er zelf een pasta met spinazie, ui, tomaat en mozzerella bij gemaakt.
Huisgenote heeft alles fijn weg zitten slobberen en ik heb genoeg over om morgen weer van te eten.
Bedankt voor alle tips!
Een uien-tomatensoep van gecarameliseerde ui en cherrytomaatjes. Geserveerd met geroosterd brood en roomboter met grove korrels zout.
Daarnaast heb ik er zelf een pasta met spinazie, ui, tomaat en mozzerella bij gemaakt.
Huisgenote heeft alles fijn weg zitten slobberen en ik heb genoeg over om morgen weer van te eten.
Bedankt voor alle tips!