zongedroogde tomaten

29-04-2009 01:31 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Life is too short for self-hatred and eating celery sticks
iets wat in olijfolie drijft vind ik altijd smerig en ga er van over m'n nek
Waarom maak je ze dan niet zelf? Kan je naar eigen smaak kruiden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
semi-zongedroogde tomaten van de appie!
De zongedroogde tomaten tussen broodjes zijn meestal halfgedroogde tomaten.
Misschien meer geluk bij een delicatessenzaak? Voordeel is dat je daar van te voren ook eerst even kunt proeven.
Ik heb ze laatst gezien (én geproefd, volgens mij dezelfde smaak) bij de groenteafdeling van een groothandel. Volgens mij zijn het Sud 'n Sol tomaten.
My own business always bores me to death; I prefer other people\'s.
De lekkere zijn half-gedroogde tomaten (of geconfijte). Bij de appie hebben ze ze in een potje, maar die zijn ook niet echt lekker. Bij de Hanos of Makro kun je ze in grote verpakking kopen. Die zijn fantastisch, maar wel erg duur. Misschien eens op de markt kijken?
wat een goede vraag! Ik krijg in restaurants etc ook altijd veel lekkerder zongedroogde tomaten dan ik kan vinden in de winkel.
Grief is just love with nowhere to go
Ik heb me dat ook altijd al afgevraagd....
Zelf maken is een makkie.

Men neme een kg goede rijpe tomaten. Deze snij je in 6 partjes.

Je legt ze op een ovenschaal. Daar sprenkel je overheen: Olijfolie, basalmicioazijn, zout, peper, poedersuiker (en optioneel knoflook in kleine stukjes)

De schaal zet je in een oven van 100 graden. Stop een handdoek tussen de ovendeur (dan kan het vocht weg) en 2 uurtjes laten gaan.....

Laten afkoelen, schone pot pakken, tomaatjes erin, bedekken met olijfolie tot ze onder staan en je kan ze minimaal een week bewaren in de koelkast.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Die van AH Excellent zijn erg lekker!
...
Ik vind die van Bagels & Beans ook zo lekker. Ik heb dat soort tomaten wel op de markt gezien (zaterdag Jordaan). Ik heb die trouwens zelf nog niet geprobeerd.
Cum non tum age
bedankt voor het recept dertigmin, ik ga het binnenkort uitproberen.
Dat zijn inderdaad halfgedroogde tomaatjes. De kaasboer in mijn vorige woonplaats verkocht ze en die in mijn huidige woonplaats ook.
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens op de markt kijken naar halfgedroogde tomaten en ik ga ze eens zelf proberen te maken!
Life is too short for self-hatred and eating celery sticks
De Lidl verkoopt soms ook halfgedroogde tomaten in een plastic doorzichtig bakje. Ik vind ze erg lekker.

Dat zelfgemaakte recept ga ik ook eens uitproberen!
quote:noa schreef op 29 april 2009 @ 23:11:

Ik heb dat soort tomaten wel op de markt gezien (zaterdag Jordaan). Ik heb die trouwens zelf nog niet geprobeerd.Die koop ik ook altijd!
Via google, kwam ik gewoon hier uit

Weet iemand of je bij de Xenos ook zongedroogde tomaten kunt kopen. Ze hebben wel zo'n pasta afdeling toch? Of hoort dat niet echt bij de pasta afdeling. Ik probeer namelijk zo te shoppen morgen, dat ik maar naar 1 winkel hoef omdat ik nu al voel dat ik morgen lui ben
Ze hebben ze daar in een potje, gevuld met olie. Staat inderdaad bij de pasta-afdeling! Handig voor je luie dag dus .
YES

Thanks Teigera, Xenos it is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven