Zou jij dit kopen? Proefproject bij de Lidl

29-08-2019 20:16 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Lidl gaat een proef doen met voedsel dat op de houdbaarheid datum zit. Dit gaat verkocht worden voor 25 cent.

https://www.dvhn.nl/binnenland/Supermar ... ent-247762

Zou jij dit kopen of koop jij liever langer houdbare producten?
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
29-08-2019 21:45
Absoluut.
Dat ze de proef starten in het Gooi verbaasd mij wel. Kun je toch veel fijner doen in een wijk waar mensen minder te besteden hebben.
En die zullen er ook in het Gooi zijn maar staat niet bekend om de lage inkomens.
Mensen blijven rijk door zuinig aan te doen. Ik snap de gedachte wel.

Op middelbare school had vriendin met grootste huis de zuinigste ouders.

On topic. Ik zou het zeker kopen. Koop nu ook regelmatig to good to go. En het is niet zo dat de producten om klokslag 12 uur over datum gaan.
Ik kan niet wachten tot mijn lokale Lidl dit ook gaat doen. Ik koop bij voorkeur bij AH en Lidl de afgeprijsde producten. Er is wel een groot verschil tussen deze twee supermarkten wat dat betreft. AH prijst alleen poducten af die diezelfde dag verlopen, terwijl Lidl al een week of soms langer van tevoren afprijst en de producten juist een dag vóór de datum uit de schappen haalt. De afgeprijsde Lidl-producten blijven dus langer goed dan die van AH. Nu gaat Lidl die laatste dag dus ook gebruiken en die producten nóg goedkoper wegdoen. Super!
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
29-08-2019 21:44
21 januari 2002, dus eerder 18 jaar dan 17. En je weet niet meer de bedragen van 31 december 2001, maar hoeveel iets kostte voor de eeuwwisseling.

We kregen de euro op 1-1-2002. inderdaad eerder 18 jaar dan 17 jaar geleden.
Rest van de opmerking was niet voor mij. ik maakte alleen maar de opmerking over datum van invoering van de euro.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
29-08-2019 22:57
Maar gaat er dan minder naar de voedselbank?
Dat valt wel mee.
Voedselbanken zamelen meestal maar 1 keer per week in, grote steden soms 2 keer. Verse spullen blijven niet zo lang goed dus die gaan toch in de vuilnisbak.
Ik heb het bij de bakker waarvan ik wist dat ze aan de voedselbank leveren gevraagd toen ik daar een TGTO pakket ging ophalen. Op de inzameldag gaat al het brood naar de voedselbank. Taart en dergelijke mogen ze niet leveren dus op die dag gaat er in het TGTO pakket alleen zoetwaren.

De lidl doneert sowieso niet of vrij weinig aan de voedselbank. Mijn lokale lidl sowieso niets alleen rond kerst met een actie. In het artikel in het AD over dit onderwerp stond dat de lidl daar ook niet doneert. Als andere supermarkten een dergelijk concept overnemen gaan voedselbanken het misschien wel merken.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
29-08-2019 20:22
En ik begrijp echt niet waarom ze 25 eurocent een kwartje noemen.
Het is iets meer dan twee ouderwetse kwartjes.
Dat is wel een moeilijke...
Een kwart van een euro misschien?
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
29-08-2019 20:28
Tja omdat het kan dan moeten ze ook niet over een kwartje beginnen want dat bestaat allang niet meer. Het is 25 eurocent.
Heb je zo'n nickname en dan ga je terugrekenen naar guldens?
Misschien kunnen de mods je nog omdopen tot 1999... ;-D
Alle reacties Link kopieren
AH doet al jarenlang op sommige producten 35% kortingen als het net over de datum is. Heb daar geregeld van gekocht. Waarom ook niet als het er goed uit ziet.

Sommige producten zijn langer goed maar andere halen in mijn idee soms niet eens de datum bijvoorbeeld gesneden groente die al begint te verwelken.


Dus ja zeker wel.
Ik doe het niet. Ik kan eigenlijk maar 1 keer in de week boodschappen doen en ik zoek dus dingen die de hele week goed blijven. En op boodschappendag wil ik niet 'verplicht' zijn om dan precies dat ene te eten.

Overigens eet ik uit mijn voorraadkast rustig iets op dat over de datum is hoor (veel te lang in de diepvries, of blikjes/pakken een jaar over de datum). Maar dat zijn dan geen versproducten.
Alle reacties Link kopieren
Qua voedselbank, ik denk dat als de producten die dag over de datum gaan, het nooit meer op tijd in een pakket zal komen. Hier zamelen ze wel eens in, en dan wordt er altijd gevraagd om droge dingen zoals pasta/rijst enzo of ingeblikte etenswaar.
Alle reacties Link kopieren
lisa2 schreef:
30-08-2019 08:36
AH doet al jarenlang op sommige producten 35% kortingen als het net over de datum is. Heb daar geregeld van gekocht. Waarom ook niet als het er goed uit ziet.

Sommige producten zijn langer goed maar andere halen in mijn idee soms niet eens de datum bijvoorbeeld gesneden groente die al begint te verwelken.


Dus ja zeker wel.
Over datum mogen ze echt niet meer verkopen. AH doet dat met producten met een tmh datum tot vandaag of morgen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Nee, ik zou dat niet kopen. Ik bn ook iemand die altijd aan het graaien is om het verste te hebben.
Blondie456 schreef:
30-08-2019 12:49
Nee, ik zou dat niet kopen. Ik bn ook iemand die altijd aan het graaien is om het verste te hebben.
Dat doe ik alleen als ik weet dat ik het pas over een tijdje ga gebruiken. Ga ik het dezelfde dag of morgen gebruiken neem ik juist de oudste. Beetje verantwoordelijkheid nemen om verspilling tegen te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven