Zou jij dit kopen? Proefproject bij de Lidl

29-08-2019 20:16 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Lidl gaat een proef doen met voedsel dat op de houdbaarheid datum zit. Dit gaat verkocht worden voor 25 cent.

https://www.dvhn.nl/binnenland/Supermar ... ent-247762

Zou jij dit kopen of koop jij liever langer houdbare producten?
Solomio schreef:
29-08-2019 21:25
Voor 2 dubbeltjes.
En een stuiver?
Alle reacties Link kopieren
Kleine kans dat je de eerste bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
29-08-2019 20:26
Ik heb het over je vergelijking met de waarde van 19 jaar geleden
Euro kwam in 2002, 17 jaar dus
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Als het iets is dat ik die dag kan opeten of kan invriezen koop ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
natuurlijk. ik koop vaak buitenbeentjes, 35% korting etc. Zeker wanneer ik het direct gaat gebruiken. Doe ik boodschappen voor de hele week, dan koop ik uiteraard ook producten die langer houdbaar zijn.

Wanneer is te gebruiken is tot ................ wil echt niet zeggen dat het je de dag erna niet meer kunt gebruiken. Smaak en kwaliteit kan misschien iets minder zijn, maar je kunt het nog rustig eten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
29-08-2019 21:35
Euro kwam in 2002, 17 jaar dus

21 januari 2002, dus eerder 18 jaar dan 17. En je weet niet meer de bedragen van 31 december 2001, maar hoeveel iets kostte voor de eeuwwisseling.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Absoluut.
Dat ze de proef starten in het Gooi verbaasd mij wel. Kun je toch veel fijner doen in een wijk waar mensen minder te besteden hebben.
En die zullen er ook in het Gooi zijn maar staat niet bekend om de lage inkomens.

Zelf haal ik regelmatig een to good to go pakket. Betaal je 5 euro en je krijgt producten ter waarde van 15 euro met houdbaarheidsdatum /tht van did dag. Wat je krijgt is een verrassing.
Ik mag geen gluten en lust geen vis dus soms heeft mijn zoon erg veel lekkere dingen te eten. Vandaag was een pakket waar ik alleen nog aardappeltjes hoefde te halen. Verder warme maaltijd, verspakket voor soep, vleeswaren, 2 gebakjes, bloemkool, hutspot, en eierkoeken.

In de bijstand krijg je normaal gesproken geen kerstpakket.. Die koop ik nu af en toe zelf ;-D
benmamma schreef:
29-08-2019 21:45
.

Zelf haal ik regelmatig een to good to go pakket. Betaal je 5 euro en je krijgt producten ter waarde van 15 euro met houdbaarheidsdatum /tht van did dag. Wat je krijgt is een verrassing.
Dat zou dan weer niets voor mij zijn want dan koop ik liever iets naar mijn smaak voor 5 euro dan dingen mee te krijgen die bij mij wellicht in de kliko belanden.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ook.

wat een gezeur verder over dat ‘kwartje’ :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Auditor schreef:
29-08-2019 21:28


Heb wel eens een pot yoghurt (Turkse, Lidl) opengemaakt die ik was vergeten.
Was twee maanden over de datum. En was nog helemaal prima.
Dat je dat open durfde te maken! Brrrr ik heb dan direct beeld van enorm ranzige groene stukken :sick:
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
29-08-2019 21:49
Dat je dat open durfde te maken! Brrrr ik heb dan direct beeld van enorm ranzige groene stukken :sick:
Nee joh, vooral yoghurt is verbazingwekkend lang houdbaar. Hier laatst ook een vergeten, ongeopende pot, maand over datum want verstopt in de koelkast. Was nog prima. 😊
redbulletje schreef:
29-08-2019 21:48
Dat zou dan weer niets voor mij zijn want dan koop ik liever iets naar mijn smaak voor 5 euro dan dingen mee te krijgen die bij mij wellicht in de kliko belanden.
NU een keer of 5 gehaald en nog niks in de kliko.
Ik haal eerst het pakket op en haal er zonodig nog wat bij.
Zoon lust bijna alles..
Als ze er deze winter spruitjes in doen dan geef ik dat wel weg.

Vandaag courgette spinazie soep gegeten. Zou ik normaal niet gekocht hebben maar was verrassend lekker.

Ik koop het niet heel vaak. Paar keer per maand.
Helemaal prima.
Ik zou het kopen, mits ik het dezelfde dag kan gebruiken en het er nog goed uit ziet.
Al denk ik niet dat ik vlees of vis zou kopen, dat wil ik echt zo vers mogelijk.

Ik vind het ook een handiger concept dan bv Too good to go pakketten, want nu kun je zelf bepalen wat je nodig hebt en daadwerkelijk gebruikt.
REDHOTHEAD schreef:
29-08-2019 21:54
Nee joh, vooral yoghurt is verbazingwekkend lang houdbaar. Hier laatst ook een vergeten, ongeopende pot, maand over datum want verstopt in de koelkast. Was nog prima. 😊
Ik geloof je hoor. Maar het idee.. Ik krijg er rillingen van.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
29-08-2019 21:44
21 januari 2002, dus eerder 18 jaar dan 17. En je weet niet meer de bedragen van 31 december 2001, maar hoeveel iets kostte voor de eeuwwisseling.
1 januari.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
acmp schreef:
29-08-2019 20:16

Zou jij dit kopen of koop jij liever langer houdbare producten?
Het ligt er voor mij aan hoe het eruit ziet qua kleur en structuur.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Op zich een mooi initiatief. Alleen zie ik bij bepaalde dingen echt het scenario voor me dat de medewerker de sticker nog maar amper heeft geplakt en desbetreffende artikel uit de handen wordt getrokken.

Uiteraard zou ik het kopen. Met bepaalde dingen zou ik er wellicht zelfs moeite mee hebben om het te laten liggen (mocht er wat liggen, ik ga me namelijk niet in een foodfight mengen), omdat het zo goedkoop is. :shame:
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
29-08-2019 21:49
Dat je dat open durfde te maken! Brrrr ik heb dan direct beeld van enorm ranzige groene stukken :sick:
Nou, ik dacht dat inderdaad aan te treffen, maar het zag er goed uit tot mijn verbazing.
Plasticje eraf gehaald, eerst geroken. Rook normaal. Toen een heel klein hapje. Volkomen normale smaak.
En toen gewoon opgegeten.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel kopen als het groente en fruit is, maar aan vlees of melk op einddatum waag ik me niet. Heb ooit een keer een zware voedselvergiftiging gehad en sindsdien neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Hier thuis wordt trouwens bijna nooit iets weggegooid, dat vind ik echt heel zonde van etenswaar en zeker als het vlees is, want dan is er toch een dier voor niets gestorven. Ik vind het dus een heel goed initiatief, net als TooGoodToGo, maar daar doet in mijn dorp helaas niets aan mee.
benmamma schreef:
29-08-2019 21:55

Als ze er deze winter spruitjes in doen dan geef ik dat wel weg.
Niet sufkoken maar even blancheren en daarna grillen met kerrie. Lekker hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik zeker kopen, goed initiatief. Vooral op de dagen dat je zonder lijstje in de supermarkt staat, dan zou ik eerst daar gaan kijken. Ik vind die 35% van de AH eigenlijk een beetje magertjes.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het nodig heb zou ik het zeker kopen.
Alle reacties Link kopieren
Maar gaat er dan minder naar de voedselbank?

En ja hoor, waarom zou ik dat niet kopen? Lijkt me prima.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker

En er gaat minder naar de voedselbank maar er is voor de voedselbank bezoeker een goedkoop alternatief waarbij ze zelf kunnen kiezen

Ik denk alleen dat de bakken snel leeg zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven