zwangerschapsrecepten

12-05-2010 10:11 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nu 9 weken zwanger en mn anders grote eetlust is helemaal weg..nergens trek in behalve in brood

Ik ben totaal niet misselijk maar heb geen trek of inspiratie voor eten. Ik wil wel heel graag genoeg en vooral gezond eten,dus niet zo vetarm mogelijk maar gewoon lekker en met goede vetten.Eigenlijk gewoon gezonde recepten voor als je nou zwanger bent of niet.Wie heeft er inspiratie?
chocoladereep, de salade is ook lekker met rauwe witlof, ipv pasta, of met allebei. Als je nou de pasta pas het allerlaatst er doorschept, kun je je gezin een volledige maaltijdsalade voorschotelen, en heb jij de zwangere versie er van, als je een portie er af haalt voor het mengen.

Ik hoefde met niemand rekening te houden tijdens mijn eerste weken, want mijn Brit is nog niet verhuisd naar Nederland. Heeft ook wat nadelen, want dan moet je echt alles zelf doen, en koken en eten en afwassen en opruimen. En dat alles voor half acht, want dan viel ik in slaap...Maar ik kon wel eten wat ik wilde... Rijstsalade met allerlei groente en feta er door, hele rare combi's heb ik gemaakt.

Ik wilde dat ik nu een spinazie-kick had, mijn HB is te laag maar ik heb absoluut geen trek in die meuk. Dan maar aan de appelstroop. op brood
ook lekker; gerookte kip met rucolamelange, mango, bloedsinaasappel en pijnboompitjes. Als dressing het sap van de sinaasappel met honing en peper. Wel netjes de partjes tussen de vliesjes uitsnijden Heel mooi dramatische salade, maar hij kan ook met gewone sinaasappel. Daar eet ik dan risotto bij, of gebakken aardappeltjes. Je kunt ook de kip uit de salade laten en dan kipspiesjes er bij eten.

Ik denk overigens dat je je niet te veel zorgen hoeft te maken over je koolhydraten, die krijg je gedurende de dag wel binnen met al dat brood.

Lust je denk je nog wel aardappelsalade?

Ook lekker: bietjes salade met appel en zure haring, yogonaise en stukjes augurk. Mooi roze ook
Herkenbaar! Ik ben nu 32 weken en warm eten kan me eigenlijk gestolen worden, al een hele tijd. Behalve natuurlijk de ongezonde dingen als patat. pizza en pannekoeken. Daar heb ik belachelijk veel trek ik maar gelukkig kan ik me beheersen en eet ik vooral veel fruit en salades. Verder slik ik vitaminen voor zwangeren dus hoop ik maar dat ik alles binnenkrijg!
O, en gefeliciteerd natuurlijk!
Hehe ik weet nog toen ik 4 jaar geleden zwanger was ik kip kerry op stokbrood at. Bijna alle dagen. En dan nog ananas ertussen. Ik was verslaafd. Verder ook nog veel chocola gegeten. Ben toen 30 kg aangekomen :(.

Ohja en nog eens gefeliciteerd!!
Allis bedankt voor je recepten..allemaal precies waar ik wel een beetje vrolijk van word! Hier een man die niet voor achten thuis is en dan lopen er nog twee kleine wormen..maar het gaat allemaal prima gelukkig, ik ben alleen zon typje dat als man savonds thuis komt ook nog bevallig een warm bordje op een gedekte tafel in een opgeruimd huis klaar wil hebben staan dus om tien uur ben ik echt knock out. Allemaal super bedankt! Voor vandaag kan ik boodschappen doen!
eet hij los van jou dan? of eet jij met hem en de kinders apart? Als hij later eet dan jij zou je kunnen overwegen om een pan spaghwetti te koken en een ovenschotel oid, en die dan in te vriezen in porties. Dan kun je hem met weinig moeite toch een warme prak voorschuiven...
Je kan toch best ook als avondeten wat brood eten? Een lekker vers bruin broodje met rucola en brie of zo?? Of met kipfilet en avocado?

En anders wraps maken, en deze vullen? Ik had de eerste weken ook geen trek in warm eten, en heb veel salades, verse soep, broodjes en wraps gegeten.

Nu is de trek weer dubbel en dwars terug overigens!
Wat ook lekker is in een wrap: een bakje hutjeskaas gemengd met gerookte zalm, en evt ook avocado en komkommer. Samen met wat rucola op een broodje of dus in een wrap, heerlijk!!
mmm klinkt ook lekker!! Ik eet trouwens met de kinderen en man eet savonds alleen en soms at ik gewoon nog een keer mee..
Zelf rode paprika's grillen (half uurtje in hete oven, af laten koelen en velletjes eraf trekken).

Lekker op een boterham/broodje met humus, of geitenkaas (van die geitenroomkaas in zo'n vierkant kuipje). En dan gooi je net zo goed nog die avocado erop. En rode ui. En pijnboompitjes. En lente-ui. En......(geloof dat ik doordraai).

Zelf eet ik nu geroosterde boterhammen besmeerd met halva mayonaise (goed vet!) en van die trostomaatjes met heel veel smaak in plakken en dan vers gemalen peper. Zo simpel, maar zo lekker! (gekookt eitje ertussen is ook prima!!!)
gerookte zalm is nou niet meteen de beste optie als je zwanger bent...
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik zou me niet heel druk maken over het eten. Echt dat komt zometeen vanzelf wel weer Meer dan je lief is!
...
Dank Dank
Heel herkenbaar! Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en normaal houd ik erg van gezond eten, veel groente, fruit, brood, etc. Maar dat krijg ik nu echt niet meer weg! Heb nu juist veel behoefte aan vette rommel als patatjes en pizza en zo , wel vreemd aangezien ik ook best misselijk ben.

Ik wil me niet te veel 'vergrijpen' aan ongezond voer maar die normaal zo lekkere appels en broccoli smaken me ook niet. Misschien is het dan ook een goed idee om aan de zwangerschapsvitamines te gaan? Ben een beetje bang dat ik nu te weinig binnen krijg.
lijkt me sowieso geen kwaad kunnen om een goede multivitamine te slikken, zoals gravitamon, waar dan ook je foliumzuur in zit. Dat slik je toch al wel?
quote:allis schreef op 12 mei 2010 @ 19:01:

lijkt me sowieso geen kwaad kunnen om een goede multivitamine te slikken, zoals gravitamon, waar dan ook je foliumzuur in zit. Dat slik je toch al wel?Ja, al 1,5 jaar!
quote:allis schreef op 12 mei 2010 @ 15:44:

gerookte zalm is nou niet meteen de beste optie als je zwanger bent...Als je hem vers haalt bij de visboer mag je gewoon gerookte zalm hebben hoor.
Deze zwangerschap valt het erg mee bij mij. Ik kan nu gewoon avondeten. Maar bij mijn eerste en tweede zwangerschap heb ik de eerste weken vooral maaltijdsalades gegeten. Kant en klaar van de AH. En cracotte crackers met kaas of jam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven