zwangerschapsrecepten

12-05-2010 10:11 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nu 9 weken zwanger en mn anders grote eetlust is helemaal weg..nergens trek in behalve in brood

Ik ben totaal niet misselijk maar heb geen trek of inspiratie voor eten. Ik wil wel heel graag genoeg en vooral gezond eten,dus niet zo vetarm mogelijk maar gewoon lekker en met goede vetten.Eigenlijk gewoon gezonde recepten voor als je nou zwanger bent of niet.Wie heeft er inspiratie?
Allereerst: gefeliciteerd chocoladereep! Ik kan me je vorige topic goed herinneren. Fijn dat je zwanger bent!

Ik ga even nadenken over recepten, ben zelf 15 weken zwanger, maar heb nog geen speciale recepten
Ik ben een fervent aanhanger van de theorie dat je lichaam zelf aangeeft wat het nodig heeft. Als jij alleen trek hebt in brood, zou ik gewoon brood eten. De trek in andere dingen komt vanzelf
Ik heb geen recepten, maar ik wil je wel feliciteren met je zwangerschap.
Gefeliciteerd Chocoladereep!

Hier herkenning, ben nu ruim 13 weken in verwachting en vind brood alleen maar lekkerder worden. Tijdens het avondeten moet ik van mezelf een aantal happen opeten, maar eet met meer plezier een boterham.

Niets aan te doen, ik krijg volgens de VK genoeg van alles binnen.

Misschien wat rauwkost op je boterham doen?
Bedankt voor de felicitaties! Het is toch wel spannend en daarom wil ik gewoon zo goed en gezond mogelijk eten, en aangezien ik nogal veel met eten bezig was en lekker koken etc mis ik mijn hobby!
Wat fijn voor jullie chocoladereep

Als je alleen trek hebt in brood, kun je daar dan geen gezonde sandwiches van maken met wat extra groente er op?
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb de eerste paar weken van mijn zwangerschap alleen maar komkommer, wortel en tomaat gegeten als groente. Iets warms kreeg ik er echt niet in en zo kwam er toch iets gezonds binnen.

Inderdaad, eet waar je trek in hebt en als dat een boterham is met kaas-tomaat en komkommer ofzo, gewoon lekker doen.

Dat koken komt wel weer, ook als je wat verder bent!

Gefeliciteerd trouwens!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
En een maaltijdsalade met brood erbij?
quote:AlettaJacobs schreef op 12 mei 2010 @ 10:13:

Ik ben een fervent aanhanger van de theorie dat je lichaam zelf aangeeft wat het nodig heeft. Als jij alleen trek hebt in brood, zou ik gewoon brood eten. De trek in andere dingen komt vanzelf Eens. Bij de eerste was ik spinazie-verslaafd de eerste paar weken. HB was dan ook perfect
Ik had met 9 weken ook nergens trek in. Ik was 's ochtends ontzettend misselijk maar 's avonds niet meer maar had dan ondanks een dag lang niks binnenhouden nog geen honger. Ik heb toen ook alleen brood, crackers en maaltijdsoep gegeten. In soep had ik namelijk wel enigzins trek. Na de 13 weken is mijn normale eetlust weer gewoon terug gekomen.

Misschien dat jij voor soep ook nog warm kan lopen? Dan krijg je in ieder geval je groentes/pitamientjes toch binnen. Enne, recepten: www.ah.nl/recepten . Verder geloof ik ook echt wat aletta zegt: je lichaam geeft wel aan wat het nodig heeft.

En nog 1 tipje: maak een grote pan soep en doe een aantal porties in een boterhamzakje in de diepvries. Dan hoef je niet meteen een week lang dezelfde soep te eten. Als je dan trek heb ik soep mik je zo'n zakje in een soepkop, in de magnetron en daarna prik je het zakje stuk. hoepla, snel weer soep zonder zooi.
maaltijdsalade check! Ik heb wel de neiging om overal flink knoflook door te doen nu. Elke dag een broodje met avocado prut met een teentje knoflook...mn man is niet zo enthousiast
In de eerste weken van mijn zwangerschap maakte ik als lunch ook nog weleens een broodje met geitenkaas, zongedroogde tomaat en pesto. Heb ik trouwens ook wel als avondeten genomen
Hmmmm, nou is mijn felicitatie in cyberspace verdwenen.

Bij deze nogmaals, gefeliciteerd
quote:Maleficent schreef op 12 mei 2010 @ 10:20:

Wat fijn voor jullie chocoladereep

Als je alleen trek hebt in brood, kun je daar dan geen gezonde sandwiches van maken met wat extra groente er op?He, hoe is het met je bikini? haha
En een lekker broodje makreel? krijg je weer wat goede vetten binnen voor de hersentjes.
quote:chocoladereep schreef op 12 mei 2010 @ 10:26:

[...]

He, hoe is het met je bikini? hahaIk heb hem al gevonden hoor, in plooi 6
Ik zie al wat dingen voorbij komen die lekker zijn..pesto tomaatje geitenkaas..mmm maar wel op brood geen pasta ofzo..brr
O ja makreel lekker! Maar ik kan nogal moeilijk het hele gezin aan het broodregime zetten..en ik ben anti voor iedereen een apart maaltje koken.
Ik zou ook gewoon lekker brood eten als dat je bevalt. Ik was 's avonds vaak zo moe in het begin van mijn zwangerschap, dat ik helemaal nergens trek in had. Ik ben toen bij de lunch wat meer warm gaan eten, zodat ik dan toch een en ander binnen kreeg. Of een pastasalade, een rijstsalade oid.

Verder idd veel extra spul op brood, advocado met tomaat, bacon en een dressing van citroen en zout en peper bijvoorbeeld. Of gerookte kip met rucolamelange en tomaat en wat mayo. Flink aangeklede broodjes dus.

Soms haalde ik uit mijn werk al een stoommaaltijd, omdat ik wist dat ik de combinatie koken en eten niet ging redden voor ik in slaap viel...
als je voor 's avonds voor het hele gezin aan het koken bent, zou ik gewoon een normale maaltijd koken, en daarvan eten wat je wegkrijgt. Als warme dingen je tegenstaan kun je zorgen dat er altijd een salade op tafel staat. Bij mij vielen de lichtere maaltijden nog wel goed, dingen met rijst of noodles, veel groente, niet te veel vlees.

Makreel is ook lekker met appel, mandarijn en pasta (koud dan) met een appel-honingdressing en peper en zout.
Avocado avocado..daar loop ik echt warm voor mmmm ik heb een avocado knoflook verslaving geloof ik..
O dat makreel receptje klinkt lekker allis bedankt! Maar dan wel zonder de pasta..
Maaltijdsalade.

Je haalt een gerookt stukje kip

Mango (rijpe)

Yogonaise

ijsbergsla

3 lente uitjes

pijnboompitjes.

De gerookte kip snij je in stukjes

De mango doe je door de helft.

De ene helft doe je in stukjes door de sla

De andere helft pureer je door 2 eetlepels yogonaise en dat is je dressing.

De bosuitjes in stukjes erdoor

en de pijnboompitjes even aanbakken

alles door elkaar mikken en dan lekker opgebakken aardappeltjes erbij voor de rest van de familie.
Kijk en dat gaan we vanavond eten..thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven