Is cake zonder ei lekker?

zondag 13 juni 2010 om 19:29
http://www.babyallergie.nl/recepten.htm
Misschien staat hier iets bij .
Misschien staat hier iets bij .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 13 juni 2010 om 19:29
Cake zonder ei, recept:
# Ingrediënten 100 cc karnemelk
# 100 gr. zelfrijzend bakmeel
# 100 gr. witte basterdsuiker
# 1 kleine theelepel bakpoeder
# 1 theelepel Vanille essence
Meng karnemelk, suiker en vanille-essence goed door elkaar en zeef hierboven het zelfrijzend bakmeel en het theelepeltje bakpoeder. De bakvormpjes invetten met wat boter en een lepel bloem (of bakmeel) gebruiken om de binnenkant te bestuiven.
Vul de vormpjes en zet ze voor 25-30 minuutjes in de oven. Na het bakken gelijk uit de vormpjes halen en laten uitdampen.
NB
Als er teveel bakpoeder wordt gebruikt dan zakt de gerezen cake tijdens het bakken alsnog in. Probeer gewoon uit wanneer het nog wel acceptabel is. Denk niet te snel dat het cakeje is mislukt want zelfs als de bodem ietsje is ingezakt kan dit tijdens het uitdampen nog redelijk goed komen. De cake is niet zo luchtig als 'gewone' cake maar voor kinderen die geen eiwit verdragen zal dit weinig probleem geven. Met deze cakejes kunnen ze gewoon met hun vriendjes meefeesten.
# Ingrediënten 100 cc karnemelk
# 100 gr. zelfrijzend bakmeel
# 100 gr. witte basterdsuiker
# 1 kleine theelepel bakpoeder
# 1 theelepel Vanille essence
Meng karnemelk, suiker en vanille-essence goed door elkaar en zeef hierboven het zelfrijzend bakmeel en het theelepeltje bakpoeder. De bakvormpjes invetten met wat boter en een lepel bloem (of bakmeel) gebruiken om de binnenkant te bestuiven.
Vul de vormpjes en zet ze voor 25-30 minuutjes in de oven. Na het bakken gelijk uit de vormpjes halen en laten uitdampen.
NB
Als er teveel bakpoeder wordt gebruikt dan zakt de gerezen cake tijdens het bakken alsnog in. Probeer gewoon uit wanneer het nog wel acceptabel is. Denk niet te snel dat het cakeje is mislukt want zelfs als de bodem ietsje is ingezakt kan dit tijdens het uitdampen nog redelijk goed komen. De cake is niet zo luchtig als 'gewone' cake maar voor kinderen die geen eiwit verdragen zal dit weinig probleem geven. Met deze cakejes kunnen ze gewoon met hun vriendjes meefeesten.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
zondag 13 juni 2010 om 19:32
Ik heb een recept voor je;
Je hebt nodig voor een vorm van 20 cm:
220 gr bloem
220 gr suiker
4 eetl. cacao
1 tl. zuiveringszout
½ tl zout
1 tl vanille essence (of vanillesuiker)
1 eetl. azijn
6 eetl. olie
2,3 dl water
(evt. Bakpoeder toevoegen)
De droge ingredienten bij elkaar doen, 3 kuiltjes maken, 1 voor de olie, 1 voor de azijn en 1 voor de vanille essence.
Dan water erbij doen en met een vork roeren (niet mixen) totdat het goed gemengd is. In de oven (175 graden voorverwarmd).
30 - 40 minuten bakken. Klaar.
Wil je geen chocolade-taart dan laat je de cacao eruit.
Ook te combineren met appelstukjes en kaneel.
Makkelijk en goed recept!
Je hebt nodig voor een vorm van 20 cm:
220 gr bloem
220 gr suiker
4 eetl. cacao
1 tl. zuiveringszout
½ tl zout
1 tl vanille essence (of vanillesuiker)
1 eetl. azijn
6 eetl. olie
2,3 dl water
(evt. Bakpoeder toevoegen)
De droge ingredienten bij elkaar doen, 3 kuiltjes maken, 1 voor de olie, 1 voor de azijn en 1 voor de vanille essence.
Dan water erbij doen en met een vork roeren (niet mixen) totdat het goed gemengd is. In de oven (175 graden voorverwarmd).
30 - 40 minuten bakken. Klaar.
Wil je geen chocolade-taart dan laat je de cacao eruit.
Ook te combineren met appelstukjes en kaneel.
Makkelijk en goed recept!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 13 juni 2010 om 19:32
Nog een recept:
Cake kun je ook bakken zonder eieren of boter, met 150 gram bloem en 6 gram bakpoeder of 150 gram zelfrijzend bakmeel; 50 gram custardpoeder, 200 gram suiker, een mespunt zout, een citroenschil en bijna 2 deciliter koude melk. Zeven, mengen, roeren tot de klontjes eruit zijn, en een uur bakken in de oven.
Reuze-brownie:
2 koppen bloem
2 koppen suiker
1/2 kop cacao
1 tl bakpoeder
1/2 tl zout
1 kop water
1 kop olie
1 tl vanille
1/2 kop gehakte noten
Cake kun je ook bakken zonder eieren of boter, met 150 gram bloem en 6 gram bakpoeder of 150 gram zelfrijzend bakmeel; 50 gram custardpoeder, 200 gram suiker, een mespunt zout, een citroenschil en bijna 2 deciliter koude melk. Zeven, mengen, roeren tot de klontjes eruit zijn, en een uur bakken in de oven.
Reuze-brownie:
2 koppen bloem
2 koppen suiker
1/2 kop cacao
1 tl bakpoeder
1/2 tl zout
1 kop water
1 kop olie
1 tl vanille
1/2 kop gehakte noten
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.

zondag 13 juni 2010 om 20:21
De allerfoutste en aller, aller, llerbeste chocoladcake ever!!! (op basis van balsamico)
1 theelepel boter
100 gr cacoa (geen meuk nemen, dat is zonde van de cake)
350 gr bloem
2 theelepels bakpoeder
zout
350 gr witte basterd suiker
300 ml warm water
250 ml olijfolie
2 eetlepels balsamico
1 eetlepel witte wijnazijn
Alles mixen en dan in 30 tot 40 minuten afbakken. Fantastisch wanneer plain en superlekker met een beetje mascarpone erbij. Door de olijfolie is de cake smeuïg, lekkerrrrr!!
1 theelepel boter
100 gr cacoa (geen meuk nemen, dat is zonde van de cake)
350 gr bloem
2 theelepels bakpoeder
zout
350 gr witte basterd suiker
300 ml warm water
250 ml olijfolie
2 eetlepels balsamico
1 eetlepel witte wijnazijn
Alles mixen en dan in 30 tot 40 minuten afbakken. Fantastisch wanneer plain en superlekker met een beetje mascarpone erbij. Door de olijfolie is de cake smeuïg, lekkerrrrr!!
zondag 13 juni 2010 om 20:55
quote:suikervrij schreef op 13 juni 2010 @ 19:58:
Ja BGB, ik heb die van jou gemaakt.
Het beslag smaakte eigenlijk best goed. Ik weet niet of dat iets zegt over het eindresultaat?
Ik heb gewoon bakpoeder gebruikt ipv zuiveringszout. Hij staat nu in de oven, is over een kleine 40 min klaar.Dan is ie nu vast uit de oven. Ben benieuwd!!
Ja BGB, ik heb die van jou gemaakt.
Het beslag smaakte eigenlijk best goed. Ik weet niet of dat iets zegt over het eindresultaat?
Ik heb gewoon bakpoeder gebruikt ipv zuiveringszout. Hij staat nu in de oven, is over een kleine 40 min klaar.Dan is ie nu vast uit de oven. Ben benieuwd!!

zondag 13 juni 2010 om 22:42