Entertainment alle pijlers

Anno 117 Xbox tov pc

24-10-2025 19:16 5 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allen.

Na alle voorgaande delen (met wisselend enthousiasme) van anno op de pc/laptop gespeeld te hebben twijfel ik nu om het eventueel op mijn xbox aan te schaffen.

Ik ben niet bekend met dit soort games op Xbox of PS. En eerlijk gezegd lijkt het me nogal een gehannes met een controller ten opzichte van een muis en hotkeys.

Of zijn er mensen hier die met allebei bekend zijn en andere ervaringen hebben?

Dinky
Ik heb anno nog nooit gespeeld dus kan het niet letterlijk vergelijken. Maar ik dacht ooit lang geleden never nooit te gaan wennen aan de Sims op een console. En nu wil ik niet anders meer. Lekker onderuit gezakt op de bank ipv achter een pc te moeten zitten.
Geen ervaring met dit spel. Maar kan me inderdaad voorstellen dat deze game, net als Age of Empires en de Command & conquer serie het beste met een muis te spelen is.

Misschien dat je ook een draadloze muis en toetsenbord op je Xbox kunt gebruiken. Ik heb op m'n tv een mini pc met toetsenbord en trackball voor een spel als dit, maar dat terzijde.
vlierbesje wijzigde dit bericht op 24-10-2025 23:18
Reden: aanvulling
34.99% gewijzigd
Op Reddit lees ik dat de Xbox alleen toetsenborden en muizen met draad ondersteunt. Vreemd.
Vlierbesje schreef:
24-10-2025 23:43
Op Reddit lees ik dat de Xbox alleen toetsenborden en muizen met draad ondersteunt. Vreemd.
Dat komt doordat ze geld zien en daarom een niet standaard frequentie gebruiken. Je kan ook alleen de Bluetooth headset van Xbox gebruiken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven