Logeren vriendje

15-11-2025 23:46 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter (15) wil dat vriendje mag blijven slapen. Leuke knul, zijn dol op elkaar maar ik vind het nog te jong. Wat raar is in de ogen van dochter. Ben benieuwd naar ervaringen hiermee?
Als ze seks willen hebben ze dat ook wel zonder te logeren.
Look me in the eyes and tell me what you see.
Hier mocht het wel.
Hier was dochter ook 15 toen ze met vriendje logeerde.

Waar vind je haar precies te jong voor? Ben je bang dat ze door het logeren eerder seks zullen hebben?
Ik zou het voor nu goedkeuren, maar er wel duidelijk bij zeggen dat het niet de bedoeling is dat het vandaag deze vriend is en volgende week weer een andere.
Hoe lang zijn ze al samen?

Als ze een half jaar samen zijn zonder knipperlicht-gedoe zou ik het best een kans willen geven.
Maar niet als ze pas 3 weken samen zijn of het om de zoveel tijd knallende ruzie is.

Overigens ook als ze straks 16 of 17 is.
Elke paar weken iemand anders die blijft slapen ... nee, dank je.

Het zou overigens ook nog eens afhangen van hoe oud die jongen is.
Ik zou niet op haar 15 supporten dat ze in bed ligt met iemand van 21.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wij hebben dat altijd goed gevonden bij zoons en dochter.
Ben je bang dat ze seks zullen hebben en vind je dat te jong?
Als ze seks willen hebben doen ze dat toch wel, ik heb liever dat ze dat onder mijn dak doen of die van het vriendje of vriendinnetje.
Belangrijker zou ik vinden of je kind goed op de hoogte is van consent, weet dat ze altijd bij je terecht kan en dat er anticonceptie gebruikt wordt.

En of het kind regelmatig een andere partner heeft, of nog maar heel kort kan me in principe niet zo boeien. Niet mogen blijven slapen verandert daar niet zoveel aan, daar wordt die relatie niet bestendiger of onbestendiger van.
Ik mocht dat op mijn 18e nog niet. Het gevolg? Ontmaagd in een Volkswagen Golf 2. Gun je dochter beter.
Ik probeer me even in te denken wat ik zou doen, bij dochter die nog lang niet van die leeftijd is. Ik zou het niet verbieden, wat anderen ook al zeggen, als ze seks willen hebben, kan dat ook overdag ;) misschien dat jouw gevoel er meer in zit dat je het dan soort van bewust toestaat. Dat lijkt me op die leeftijd niet heel erg vreemd om te doen.

Het belangrijkste is natuurlijk (zoals LaFleurNoire zegt) dat dochter bewust is van dingen rondom consent, en natuurlijk anticonceptie en soa-risico etc. Ik zou het daar - hoe vreselijk dochter dat ook zou vinden waarschijnlijk - toch nog over hebben. Of haar eraan herinneren dat ze weet hoe dat zit en het dus ook moet toepassen, want ze heeft er wsl op die leeftijd al veel over gehoord :)
Ja hoor, dat mocht hier.

En als je haar wel vriendinnen laat logeren en niet haar vriendje is het een hard signaal naar haar. Wil je dat??
Ik mocht toen ik 15 was blijven slapen maar wel op een andere kamer. De rest van de dag/avond mochten we wel samen spenderen dus er kon vanalles gebeuren (en dat gebeurde ook ;) ). Het gaf mij toch een veilig gevoel, ondanks dat ik zei dat ik het stom vond van mijn moeder.
Wat heeft het in een andere kamer moeten slapen dan voor nut als je alle gelegenheid krijgt om seks te hebben maar nìet bij elkaar in bed mag slapen?
Ik snap ook niet hoe dat veilig kan voelen, tenzij je je niet veilig voelt bij je partner en dan heb je een groter probleem dan dat slapen an sich.

Ik heb ooit een vriendje gehad waar ik bij de gratie Gods mocht blijven slapen, maar in een andere kamer. Zijn ouders kwamen zelfs ‘nachts controleren of ik wel in mijn eigen bed lag. Ik vond dat zó belachelijk.
Voor mij en mijn 15 jarige brein voelde dat veilig omdat ik dus niet 12 uur lang, zonder supervisie met mijn (ontzettend lieve, overigens) vriendje hoefde te zijn. Ik vond dat heel spannend om allerlei redenen. Dat je dat niet kan begrijpen, kan. Dan waren we ander soort tieners. Ik begrijp het wel en vond het toen fijn ookal begreep ik het niet.
De ouders van mijn dochters vriend wilden dat ze in een aparte kamer zouden slapen. Ik stond er iets anders in maar heb me aangesloten bij hun wens.
Niets is fout, je kunt sturen maar wat ze uiteindelijk samen doen heb je niet helemaal in de hand.
Ik vind 15 te jong.

Ik mocht t zelf ook pas toen ik aan de pil was. Braaf gewacht. Kan ook nog.

Ik denk wel dat strenge ouders op dit punt wat tienerzwangerschappen voorkomen.
Taskmaster schreef:
16-11-2025 08:11
Ik vind 15 te jong.

Aan de pil zijn was inderdaad sowieso een voorwaarde hier.
Hier mogen ze bij elkaar slapen. Ook op 15 jarige leeftijd. Wel vind ik het op die leeftijd belangrijk hoe de ouders van de verkering hierin staan.

En kind goed voorlichten natuurlijk. Maar ook praten over "geen dingen doen tegen haar zin in".
De pil als voorwaarde oké, vooral goede voorlichting op alle gebieden lijkt me. Voor zowel dochter als vriendje.
Zwanger worden doe je niet alleen 's nachts samen in een bed.

Zoveel verhalen van tienerzwangerschappen gehoord en genoeg tieners met strenge ouders en niet samen slapen. Ze vinden hun manier toch wel.
Strenge ouders voorkomen geen tienerzwangerschappen. Ouders die hun kinderen goed voorlichten doen dat wel.
Je voorkomt niet dat kinderen seks hebben door ze te verbieden bij elkaar te slapen. Als ze dat willen, doen ze dat, daar is geen slaapkamer voor nodig.
Taskmaster schreef:
Ik vind 15 te jong.

Jij hebt braaf gewacht tot de pil ineens vanzelf tot je kwam? Wat vreemd.
Graftak!
Taskmaster schreef:
Ik vind 15 te jong.

uit onderzoek blijkt volledig het tegenovergestelde
de vraag naar de pil kwam vanzelf, ik ging dat niet als eis opleggen.
Lila-Linda schreef:
16-11-2025 08:38
de vraag naar de pil kwam vanzelf, ik ging dat niet als eis opleggen.
Ja precies. Sowieso is het een raar idee want je eist toch ook niet van de vriendin van je zoon dat zij aan de pil is.
Graftak!
Ach, zolang ze verder ook nog maar gewoon tijd hebben voor hun andere vrienden en vriendinnen, hun school, hobby's, sporten en dergelijke niet ervoor opzij gaan zetten kan een logeerpartij af en toe geen kwaad toch. Zolang ze zich niet gegijzeld voelen. Niet iedere tiener is van het type om de verkering maar 1 keer in de week drie uurtjes te zien.
Het is ook gewoon even wennen dat je kind in die fase is hoor Framboos. Ik vond het niet heel leuk toen ze seksueel actief werden, maar ik vond het belangrijker dat ze leuke, gezonde relaties kunnen aangaan.
Ik heb een paar pakken condooms op hun bed gegooid.
Zoals hierboven ook al gezegd is, hou je het toch niet tegen. En als je dit toestaat, dan zullen ze ook eerder naar je toekomen als er iets mis is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven