Sinterklaas kadootje jongetje 20 maanden

16-11-2025 09:11 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke, sinds iets meer dan twee jaar heb ik enorm lieve overbuurtjes. Ze zijn Indiaas. Werkten eerst voor twee NL banken vanuit India maar zijn ivm hun werk twee jaar terug dus hier heen geemigreerd. Met een lief klein meisje van destijds anderhalf. Nu dus bijna 4. In het begin sprak ze alleen Indiaas (ouders spreken Engels). Zelf heb ik geen kinderen, maar die kleine was dol op mijn katten, en die wonderbaarlijk genoeg dol op haar. Af en toe ging ik leuk met haar naar de speeltuin. Daarna ging ze naar het kinderdagverblijf en die kleine pop sprak binnen no time Nederlands. Moeder werd weer zwanger. Dot van een jochie. Maar… na 4 maanden bleek hij stuipen te krijgen. Sindsdien pas ik elke vrijdag op die kleine meid die me ‘Nani Buzzie’ noemt (oma) omdat haar eigen oma’s ver weg wonen en ik met mijn 52 al heel oud ben…. Natuurlijk. De kleine man heeft nu de diagnose epilepsie. Moet vaak voor controle, heeft fysiotherapie maar verder een heerlijke vent.

Welnu, ik heb ze uitgenodigd voor Sinterklaas omdat die kleine meid dat natuurlijk enorm meekrijgt op het kinderdagverblijf. En ik verwen mijn ‘kleinkinderen’ graag. Immers ik heb als ‘oma’ meteen de lusten zonder eerst kinderen opgevoed te hebben ;).

Ik zoek nu dus kadootjes. Voor die kleine meid geen probleem. Maar ik zoek iets voor die lieve beer met epilepsie. Gevraagd aan ouders maar die zijn enorm bescheiden. Geven wekelijks een shitload aan overheerlijk Indiaas eten aan ons maar zelf iets durven te vragen ho maar. En ikzelf heb dus geen verstand van hele kleintjes. Ivm de epilepsie dus geen dingen met lampjes/knipperende lichtjes, geluidjes ed. Ik heb al boekjes. Maar ik zoek iets leuks om mee te spelen wat goed is voor zijn motoriek maar dus wel heel leuk is. Ze werken aan zijn motoriek met fysio elke week. Lopen kan hij nog niet, hij kan net zelf zitten met hulp wat enorm goed is. Cognitief loopt hij wel gelijk met zijn leeftijd.

Wie oh wie kent leuke dingen voor dit mannetje met de eisen die er zijn!! Een blokkendoos ed heeft hij al. Help!!!
buzziebee wijzigde dit bericht op 16-11-2025 09:22
2.46% gewijzigd
Duplo!

En wat lief van je. :heart: En bofkont ook, met dat heerlijke Indiase eten!
Dala schreef:
16-11-2025 09:14
Duplo!

En wat lief van je. :heart: En bofkont ook, met dat heerlijke Indiase eten!
Gaat op de lijst!! Ehm ja en nee, ik moet nu echt 5 kilo kwijt. Ik kan daar niet eens binnenlopen zonder volgestopt te worden
Ah ik heb ook voor beiden al superleuke wanten en mutsjes en kerstsokken
Playmobil 123 is ook leuk.
Nova schreef:
16-11-2025 09:22
Playmobil 123 is ook leuk.
Dank Nova! Nooit van gehoord! Maar ga ik zeker op de lijst doen. Is dat ook iets waar hij een jaar of twee nog iets aan heeft of leuk is?
Voor nog geen 2 jaar is Playmobil 123 nog wat lastig denk ik, als hij net kan zitten. (Houten) dieren misschien dan wat passender?
Duplo, blokken inderdaad! Simpele insteekpuzzel, met een thema wat hij leuk vindt? En heeft hij al stapelbakjes?
En ik baal zo! Ik kreeg weken terug het grote speel magazine van intertoys (geloof ik) op de mat. Meteen weggegooid natuurlijk. Aaargh!
BuzzieBee schreef:
16-11-2025 09:23
Dank Nova! Nooit van gehoord! Maar ga ik zeker op de lijst doen. Is dat ook iets waar hij een jaar of twee nog iets aan heeft of leuk is?
Wij hadden van Playmobil 123 een kersttrein (kerstmannetje, trein en rails, rendier, cadeautjes, boom) en die wordt nu, tien jaar later, nog steeds onder de kerstboom opgesteld. Kribje ook maar dat is misschien teveel een religieus symbool.
Maisnon3 schreef:
16-11-2025 09:25
Voor nog geen 2 jaar is Playmobil 123 nog wat lastig denk ik, als hij net kan zitten. (Houten) dieren misschien dan wat passender?
Duplo, blokken inderdaad! Simpele insteekpuzzel, met een thema wat hij leuk vindt? En heeft hij al stapelbakjes?
Weet ik niet. Ga ik even kijken als ik er morgen weer ben! Hij kan inderdaad net zitten en zelfstandig in zitpositie komen maar moet daarna wel bij de middel vastgehouden worden omdat hij anders om valt. De artsen denken wel dat hij erover heen gaat groeien met de jaren maar dat is nog niet zeker. Hij kan op knopjes drukken maar is dus nog niet heel handig in de fijne motoriek.
buzziebee wijzigde dit bericht op 16-11-2025 09:30
0.57% gewijzigd
Auto’s en brandweer! Dat vindt hij mooi!
Ik vind de houten dieren ook een heel leuk idee
Houten speelgoed van Grimm’s is echt geweldig. De kleintjes zijn allemaal weg van de regenboogvriendjes.
Bijv hier: https://reigerenderaaf.nl/product/grimm ... s-7-stuks/

Er hangt wel een prijskaartje aan. Maar het is wel echt iets van kwaliteit waar intensief mee wordt gespeeld en dat jaren leuk blijft! Ander speelgoed van Grimm’s ook trouwens.
Boekjes!
Nijntje, Dikkie Dik, er zijn ook peuterboekjes met Jip en Janneke. Of boekjes waarmee je woordjes leert.
Ik zou gaan voor NL, je zou desnoods ook Engels kunnen kiezen, taalontwikkeling is zo belangrijk!
Boekjes heb ik al. Ook met die openklap vakjes. Daar heb ik toen mee leren communiceren met die kleine pop van me omdat ik geen woord Marathi sprak en zij geen woord Nederlands. Maar dat ging supersnel door chronisch Nederlands te blijven praten. De flapboekjes zijn ook Nederlands. Meer ook voelboekjes. Met kleuren, zon, boom, etc etx
KatjaSasja schreef:
16-11-2025 09:32
Boekjes!
Nijntje, Dikkie Dik, er zijn ook peuterboekjes met Jip en Janneke. Of boekjes waarmee je woordjes leert.
Ik zou gaan voor NL, je zou desnoods ook Engels kunnen kiezen, taalontwikkeling is zo belangrijk!
Boekjes als dikkie dik en Jip en Janneke zijn enig. Maar moeten voorgelezen worden. Pap en mam spreken een beetje Nederlands maar niet goed genoeg om voor te lezen. Ik zet Jip wel op de lijst voor de kleine meid want die kan ik voorlezen. Maar ik pas dus niet op het binkie wegens speciale zorg. De flapboekjes kunnen pap en mam wel. Die basis hebben ze genoeg.

Oh nu we toch bezig zijn. Echte oma uit India is er nu ook twee maanden!! Daar wil ik ook nog iets leuks voor. Want die komt natuurlijk gewoon mee! Ik kom daar ook niet verder dan ‘rituals’ of een lekker verzorgings setje. Is ook een dot van een vrouw. Die nog gruwelijk lekkerder kookt ook.
Smartmax
Magnetisch speelgoeddieren , is vanaf 1,5jaar.
Mijn kinderen van 7 en 4 vinden het nogsteeds leuk.
Ter info; echte oma is dus denk ik mijn leeftijd of net iets ouder (ik ben 52) maar wel echt een ‘oma’.
Ilona87 schreef:
16-11-2025 09:46
Smartmax
Magnetisch speelgoeddieren , is vanaf 1,5jaar.
Mijn kinderen van 7 en 4 vinden het nogsteeds leuk.
Oh wat gaaf!!! Gaat op de lijst!
Ze zijn overigens niet streng religieus
Ik zou voor andere voorleesboeken gaan dan Jip en Janneke. Het is niet meer van deze tijd, onze eigen nostalgie maar niet wat kinderen van nu zelf leuk vinden. Te ouderwets taalgebruik en ook te ouderwetse verhalen.
De boeken van Muis waren hier populair, en van Karel en Kaatje.
Off topic maar gaan jullie wel eens samen naar de bieb misschien? Dat is echt ideaal.
BuzzieBee schreef:
16-11-2025 09:26
En ik baal zo! Ik kreeg weken terug het grote speel magazine van intertoys (geloof ik) op de mat. Meteen weggegooid natuurlijk. Aaargh!
Bij bijna alle speelgoedketens kan je goed online kijken. En op leeftijd selecteren. En op prijs. En op soort (buitenspeelgoed/ leerspeelgoed etc)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Wombat schreef:
16-11-2025 09:49
Ik zou voor andere voorleesboeken gaan dan Jip en Janneke. Het is niet meer van deze tijd, onze eigen nostalgie maar niet wat kinderen van nu zelf leuk vinden. Te ouderwets taalgebruik en ook te ouderwetse verhalen.
De boeken van Muis waren hier populair, en van Karel en Kaatje.
Off topic maar gaan jullie wel eens samen naar de bieb misschien? Dat is echt ideaal.
Dat wisselt denk ik een beetje. Eens dat sommige dingen in Jip en Janneke niet meer van nu zijn, maar mijn kinderen vonden het wel nog erg leuk.
Weet niet hoe oud de oudste is, maar alle boeken van Kolletje (vanaf ongeveer 4 jaar) vonden ze hier erg leuk.
Colorino was hier ook een hit vanaf een jaar of 2. Zeker als hij cognitief wel goed meekomt is dat misschien ook een goede om het begin van fijne motoriek te gaan oefenen.
Wat lief van jou.

Ik zou voor Duplo gaan, je hebt hele leuke setjes voor vanaf 1.5 jaar.
Daar weet doorgaans meerdere jaren mee gespeeld.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven