Ben ik nou een rotmens? Niet iemand binnen willen laten

19-09-2025 09:33 127 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed, ik wist even geen goede titel te bedenken.

Momenteel ben ik alleen thuis (vriend is even een weekje naar het buitenland voor werk). Gisteravond werd er aan de deur gebeld door een stel (Man en vrouw). Die hebben blijkbaar in onze straat een huis gekocht zoals die van ons. Kan prima kloppen want er stond er een te koop. Enfin, ze belden dus aan om 20:00. De bewoners van het huis wat zij hebben gekocht zijn momenteel op vakantie en ze vroegen mij of ze bij mij binnen mochten komen om alvast wat maten op te nemen. Immers, precies hetzelfde huis. Ik wilde dat dus absoluut niet. Het is donker, ik ben alleen thuis, ik ken die hele mensen niet en ik wil gewoon geen vreemden door mijn huis heen hebben. Het stel vond dat dus absoluut belachelijk (nou ja, dat zeiden ze niet, maar bleek uit de lichaamstaal). Dus toen ik zei dat ik dat liever niet wilde begrepen ze dat en vroegen dan of het overdag kon. Maar nee, ik wil dat gewoon echt niet. Ook niet als mijn vriend wel thuis was. Het worden geen directe buren, gewoon ergens in de straat en de huidige bewoners ken ik ook niet eens.

Ik voelde me eigenlijk best lullig achteraf, maar mijn gevoel sprak gewoon alles tegen.

Zouden jullie dat doen en ben ik een rotmens of zouden jullie dat ook niet doen?
Ik vind het eerder raar van hen.
Zou dit ook niet toestaan.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik geef je groot gelijk. Je kent deze mensen nog geeneens, zijn niet je directe buren. En zeker in de avond niet, als je alleen thuis bent als vrouw. Jammer dat de verkopers op vakantie zijn, hadden ze e.e.a. maar beter moeten afspreken. Ik had ze ook niet binnen gelaten.
Groot gelijk hoor. Ik zou de plattegrond van mijn huis nog wel willen mailen maar dan houdt het op.
Zebra tussen de paarden
Natuurlijk niet. Je hebt helemaal gelijk. Wie vraagt dit nou? Ze kunnen gewoon via de makelaar een afspraak maken om te meten.

Het lijkt me trouwens ook echt een verdachte situatie. Elk huis op funda heeft op een plattegrond met exacte maten erbij. Wat moeten ze nog meer meten dan?

Sinds ik dit boek gelezen heb, mag ik van mezelf op mijn niet-pluis-gevoel vertrouwen: https://www.bol.com/nl/nl/p/the-gift-of ... oductTitle

Je bent voor jezelf opgekomen. Goed gedaan!
Hahaha, nee joh wat raar. Geen idee of het echt is of een truc, maar het is een heel raar verzoek.
Echt niet raar. Zou het hele verhaal niet geloven trouwens.
Je moet je nooit rot of schuldig voelen over iets wat je tegenstaat. Dat is jouw gevoel en dat is gewoon oké.

Ik vind het eerder vreemd van die mensen om dat zomaar te vragen. Zou niet eens in mij opkomen om mensen daar voor lastig te vallen.

Zou ook zomaar geen zuivere koffie kunnen zijn.

Ik had ze ook niet binnengelaten. Geen zin in. En daar hoef je je niet voor te schamen!
I wanna live my life with the volume full!
Eens met iedereen hierboven. Het zou me niets verbazen als dit een babbeltruc is. Goed dat je naar je intuïtie hebt geluisterd.
Ik vind hier dingen van.
Nee hoor. Je hebt goed gehandeld.
eens, en als zij het belachelijk vinden is dat niet jouw probleem
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ze zullen de eerste niet zijn die met een raar verhaal binnenkomen en naar buiten gaan met kostbaarheden.

Natuurlijk heb je goed gehandeld en ben je geen rotmens. En ook al spraken ze wel de waarheid, dan nog is het nogal brutaal. Regel je zaakjes met de verkopers en laat je nieuwe buren met rust zeg.
Nee niet raar van jou.

Ik zou denken, dat als het wel echt is, dat zij de 'vreemd' zijn dat ze 's avonds aan gaan bellen (en dan niet bij directe buren) om de maten op te nemen.
Sowieso vind ik het vreemd eigenlijk. Je kan dat met de makelaar ook regelen toch?
Gewoon _melon met login problemen
Ik zou even checken bij de makelaar of dat huis inderdaad verkocht is.
Zag ook laatst een docu op ID over een crimineel die om om vertrouwen te wekken juist een vrouwelijke handlanger had.

Daarbij, je bent geen rotmens als je je intuïtie volgt...das echt de wereld op zijn kop wat mij betreft.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Kipzonderkop schreef:
19-09-2025 09:37
Natuurlijk niet. Je hebt helemaal gelijk. Wie vraagt dit nou? Ze kunnen gewoon via de makelaar een afspraak maken om te meten.

Het lijkt me trouwens ook echt een verdachte situatie. Elk huis op funda heeft op een plattegrond met exacte maten erbij. Wat moeten ze nog meer meten dan?

Sinds ik dit boek gelezen heb, mag ik van mezelf op mijn niet-pluis-gevoel vertrouwen: https://www.bol.com/nl/nl/p/the-gift-of ... oductTitle

Eventueel de ramen om raamwerk te bestellen, maar dat kan ook wel wachten tot de huidige terug zijn. Raar inderdaad om zo in de avond aan te bellen en dit te verwachten.

Goed gehandeld! Wel direct een slechte start van hen om kennis te maken.
Zeker geen rotmens. Jij hebt niks met die (ver)koop te maken.
Alleen bekenden zou ik laten opnemen, onbekenden zeker niet.
Ook niet als man thuis is.
Kipzonderkop schreef:
19-09-2025 09:37

Het ging om het opmeten van de kozijnen beneden en boven voor de gordijnen/raambekleding. Maar zelfs overdag had ik geen mensen in mijn huis willen hebben en al helemaal niet boven.
Klinkt als een oplichtersduo.
Hahaha echt serieus. In de avond aanbellen en dan meteen verwachten dat men dat zomaar goed vindt. Op zijn minst hadden ze overdag kunnen bellen om eventueel een afspraak te maken. Als je dat al zou willen.

Maar raambekleding kan echt wel even wachten.... sjongejonge
Ik had het ook niet gedaan als het de kopers waren van een huis waar ik de mensen wel van had gekend, maar we wonen in een soort 'hoefijzer'. De buitenring zijn huizen zoals die van ons. En de binnenring is een ander type. En dit waren kopers van een huis van de andere kant van het hoefijzer. Dus niet eens uit mijn rij. Ik vond het daarom vreemd ook dat ze bij mij aanbelden en niet bij buren of huizen daarnaast weer van het huis wat zij gekocht hadden. Of zouden hebben.

Ik dacht namelijk nog niet eens aan oplichting/beroving... Meer aan dat ik gewoon geen vreemden in mijn huis wilde.
buzziebee wijzigde dit bericht op 19-09-2025 10:01
12.98% gewijzigd
Ik vind je zeker geen rotmens en zou het inderdaad ook niet doen. Goed ook dat je meteen gezegd hebt dit overdag ook niet te willen.

Ik vind het ook maar een raar verhaal en zou er niet zomaar in geloven ook. Maar stel dat het wél zo was, je wil toch ook niet de schuld krijgen dat wanneer ze bij jou meten en er blijkt toch wat anders te zijn?
Where is my mind?
Groot gelijk. Ik laat helemaal niemand binnen 's avonds en als ik alleen thuis ben. Nog geen meteropnemer zonder officiële vooraankondiging.

Slechte ervaringen mee, toen ik zelf net ergens woonde trouwens ook op opgelicht door een zogenaamde 'buurman'. Dat ging nog maar om een tientje, maar er gebeuren hier nog wel meer enge dingen. En een vriendin van me is laatst in haar eigen huis aangerand door iemand die daar nota bene wat kwam afleveren. Politie doet niks want ondanks alle zelf achterhaalde info, naam en alles maken ze er geen zaak van, want moeilijk te bewijzen. Ze had wel dood kunnen zijn.

Groot gelijk dus, en die mensen zijn zelf niet goed als ze dit soort ook nog verongelijkte gedrag normaal vinden. Lekkere start inderdaad, als hun verhaal al klopt.
Claire45 schreef:
19-09-2025 09:58
Klinkt als een oplichtersduo.
Ik heb ze dus wel op de camera die boven de garage hangt en op de deurbelcamera. Ik vraag me af of ik daar iets mee moet. Ik ga zo even langs mijn eigen buren of ze daar ook hebben aangebeld.

Als ik alleen thuis ben doe ik sowieso na 21:00 niet meer open, tenzij ik echt een pakketje verwacht van DHL ofzo wat tot 21:30 kan komen.
Ik doe in het donker de deur niet eens open. Ik vraag aanbellers door het raam te roepen wie ze zijn, en alleen voor bekenden gaat de deur open.

Deze mensen waren door mij dus niet eens netjes te woord gestaan op de drempel.

Overdag waren ze trouwens ook niet binnengekomen met hun verzoek. Meten doe je maar in het huis dat je gekocht hebt.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven