Andijvie: waar en hoe droog jij je af?
dinsdag 23 december 2025 om 15:27
Ik ben verzeild geraakt in een vriendschappelijk discussie over waar en hoe je je afdroogt na het douchen.
Ja, het is rustig hier.
Zelf droog ik mij helemaal af in de douche en stap met licht vochtige voeten om mijn badmat. Mijn collega wappert (bij gebrek aan een betere omschrijving) het ergste water van haar voeten en stap volledig nat op de badmat en droogt zich daar af. De laatste... wikkelt zichzelf in een badjas en droogt zich daarmee af?!
Wat doe jij?
(Kies er 2, dus waar en de methode.)
Zelf droog ik mij helemaal af in de douche en stap met licht vochtige voeten om mijn badmat. Mijn collega wappert (bij gebrek aan een betere omschrijving) het ergste water van haar voeten en stap volledig nat op de badmat en droogt zich daar af. De laatste... wikkelt zichzelf in een badjas en droogt zich daarmee af?!
Wat doe jij?
dianaf wijzigde dit bericht op 23-12-2025 16:03
3.67% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 23 december 2025 om 15:35
dinsdag 23 december 2025 om 15:39
dinsdag 23 december 2025 om 15:50
Ja. Maar sommigen hebben een inloopdouche en dat is blijkbaar weer anders dan een cabine.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 23 december 2025 om 15:51
Als je het snel doet en je de handdoek strategisch neerlegt valt het reuze mee.
dinsdag 23 december 2025 om 15:51
dinsdag 23 december 2025 om 15:56
Dat doe ik ook!! Dan kan mijn haar nog even uitdruipen. Want als ik eerst mijn haar droog maak en dan mij verder afdroog, dan druipt er toch altijd water uit. In het verleden gebruikte ik nog wel een aparte handdoek om gelijk om mijn haar te doen, maar bedenk mij net dat ik dit al jaren niet meer doe.
Ik douche trouwens in bad.
dianaf wijzigde dit bericht op 23-12-2025 15:57
15.50% gewijzigd
dinsdag 23 december 2025 om 15:57
Ik moet meteen de douche uit stappen en op een badmat gaan staan. Heel belangrijk, als er geen badmat is dan moet het een handdoek zijn. Absoluut geen tegels of iets anders wat glad en of koud is want die sensatie vind ik goor. Afdrogen doe ik gewoon met een handdoek en als ik mijn haar heb gewassen moet ik daarna een 2e handdoek om mijn hoofd, die niet af mag tijdens het aankleden (gewoon hoofd met handdoek en al door je shirt of trui wurmen). Hij mag pas na 20-60 minuten af en dan moet ik mijn haar föhnen. Heel belangrijk, want ik vind de sensatie van koud nat haar extreem goor. Ik wil mijn haar dan ook niet nat maken als ik het daarna niet kan föhnen, want dan word ik lijp.
I ben een zeikerd met natte vloeren en natte haren.
I ben een zeikerd met natte vloeren en natte haren.
ugli wijzigde dit bericht op 23-12-2025 16:00
3.92% gewijzigd
dinsdag 23 december 2025 om 16:00
In de douche. En ook nog in een bepaalde volgorde. Als ik de volgorde kwijt ben, droog ik iets af wat al droog is en dan weet ik weer hoe ik verder moet. Ik hou er niet van als bijvoorbeeld mijn rug nog nat is en zo weet ik zeker dat alles droog is. Ik moet er niet aan denken om nat een badjas aan te doen.
I'm finally old enough to don't give a fuck
dinsdag 23 december 2025 om 16:02
Ik heb hem tegen het uitglijden, omdat ik uit mijn bad moet stappen. En die uitstap is vrij hoog en ben wel eens gaan glijden omdat mijn voeten niet droog genoeg waren... Hier verder ook vloerverwarming.
dinsdag 23 december 2025 om 16:03
dinsdag 23 december 2025 om 16:04
Bij het bad heb ik ook een badmat liggen. Bij uit bad gaan stap ik op de badmat en droog mij daar af met een handdoek.
dinsdag 23 december 2025 om 16:10
Mijn hele badkamer voelt als buiten nu.
Brrr
Het kiepraam staat altijd open ivm ventileren. Deze tijd van het jaar vind ik zo kut wat dat betreft.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in