Andijvie: waar en hoe droog jij je af?

23-12-2025 15:27 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben verzeild geraakt in een vriendschappelijk discussie over waar en hoe je je afdroogt na het douchen. :lol: Ja, het is rustig hier.

Zelf droog ik mij helemaal af in de douche en stap met licht vochtige voeten om mijn badmat. Mijn collega wappert (bij gebrek aan een betere omschrijving) het ergste water van haar voeten en stap volledig nat op de badmat en droogt zich daar af. De laatste... wikkelt zichzelf in een badjas en droogt zich daarmee af?! :O

Wat doe jij? :popcorn: (Kies er 2, dus waar en de methode.)

Hoe droog jij je af?

Totaal aantal stemmen: 283

In de doucheruimte. (31%)
Buiten de doucheruimte. (23%)
Met een handdoek. (43%)
Met een badjas. (1%)
Met een föhn. Geen stemmen
Overige (1%)
dianaf wijzigde dit bericht op 23-12-2025 16:03
3.67% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Haha grappig, de tussenstand is nu:
- in doucheruimte 25%
- buiten doucheruimte 25%
- met een handdoek 50%
- de rest: 0%

8 stemmen.
Dat betekent dat 50% zich überhaupt niet afdroogt. :rofl:
Buiten de doucheruimte, met handdoek. Ik stap zo snel mogelijk op het badmatje omdat we geen vloerverwarming hebben in de badkamer. :)
Op de badmat naast de douche met een handdoek.

En die badmat gaat gewoon wekelijks mee in de wasmachine.
Met in de doucheruimte bedoel je denk ik de douchecabine. Omdat je zegt dat je eerst afdroogt in de douche en dan op de badmat stapt (ik neem aan dat je dan nog steeds in de badkamer bent).
Nou ja, het zijn geen elkaar uitsluitende antwoorden. Buiten of binnen de doucheruimte en met een handdoek, badjas of föhn kan in allerlei combinaties voorkomen.
Ik ben daarin door mijn ex opgevoed door éérst af te drogen en dán pas de douche uit te stappen. Daarvoor maakte het me niet uit hoe nat ik alles maakte. Nu probeer ik het mijn kinderen ook aan te leren maar helaas is dat veel te veel voor puberbreinen.
Appletje schreef:
23-12-2025 15:33
Met in de doucheruimte bedoel je denk ik de douchecabine. Omdat je zegt dat je eerst afdroogt in de douche en dan op de badmat stapt (ik neem aan dat je dan nog steeds in de badkamer bent).

Kan ook inloopdouche zijn denk ik, zoals bij ons.
M'n handdoek ligt buiten de douche, dus als ik die toch al pak is m'n badmat toch al nat. Dus dan maar net zo goed buiten de douche afdrogen. Ik knijp trouwens in de douche wel al zoveel mogelijk water uit m'n haar.
Appletje schreef:
23-12-2025 15:33
Ja. Maar sommigen hebben een inloopdouche en dat is blijkbaar weer anders dan een cabine. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
In de "douchebak" Ik kan vanuit deze plek mijn handdoek pakken. En daarna met redelijke droge voeten op de vloer. Ik gebruik de badmat niet.
TinyTiny schreef:
23-12-2025 15:40
M'n handdoek ligt buiten de douche, dus als ik die toch al pak is m'n badmat toch al nat. Dus dan maar net zo goed buiten de douche afdrogen. Ik knijp trouwens in de douche wel al zoveel mogelijk water uit m'n haar.
Als je het snel doet en je de handdoek strategisch neerlegt valt het reuze mee. :hihi:
Wij hebben een grote doucheruimte dus daar droog ik me af.
Hoe dat is ook nog een leuke…
Ik buig licht voorover en droog m’n lijf af, nog steeds voorover gebogen wikkel ik m’n haar (half lang) in dezelfde handdoek en stap dan pas de doucheruimte uit de badmat op.
Pioen00 schreef:
23-12-2025 15:51
Als je het snel doet en je de handdoek strategisch neerlegt valt het reuze mee. :hihi:
Ja die handdoek hangt dus heel strategisch naast de wasbak aan de overkant van de badkamer 😅
Froezel2 schreef:
23-12-2025 15:51
Wij hebben een grote doucheruimte dus daar droog ik me af.
Hoe dat is ook nog een leuke…
Ik buig licht voorover en droog m’n lijf af, nog steeds voorover gebogen wikkel ik m’n haar (half lang) in dezelfde handdoek en stap dan pas de doucheruimte uit de badmat op.
Dat doe ik ook!! Dan kan mijn haar nog even uitdruipen. Want als ik eerst mijn haar droog maak en dan mij verder afdroog, dan druipt er toch altijd water uit. In het verleden gebruikte ik nog wel een aparte handdoek om gelijk om mijn haar te doen, maar bedenk mij net dat ik dit al jaren niet meer doe.

Ik douche trouwens in bad. :cry: Dus ik leg mijn handdoek op de uiterste badrand. Al ik in een cabine sta, dan leg ik of de handdoek binnen handbereik of hang hem over het muurtje/deur die de douche afscheidt van de rest van de badkamer.
dianaf wijzigde dit bericht op 23-12-2025 15:57
15.50% gewijzigd
Ik moet meteen de douche uit stappen en op een badmat gaan staan. Heel belangrijk, als er geen badmat is dan moet het een handdoek zijn. Absoluut geen tegels of iets anders wat glad en of koud is want die sensatie vind ik goor. Afdrogen doe ik gewoon met een handdoek en als ik mijn haar heb gewassen moet ik daarna een 2e handdoek om mijn hoofd, die niet af mag tijdens het aankleden (gewoon hoofd met handdoek en al door je shirt of trui wurmen). Hij mag pas na 20-60 minuten af en dan moet ik mijn haar föhnen. Heel belangrijk, want ik vind de sensatie van koud nat haar extreem goor. Ik wil mijn haar dan ook niet nat maken als ik het daarna niet kan föhnen, want dan word ik lijp.

I ben een zeikerd met natte vloeren en natte haren. :P
ugli wijzigde dit bericht op 23-12-2025 16:00
3.92% gewijzigd
Ik doe een handdoek om in de douche, droog de muren en glazen wand en deur en dan stap ik eruit en droog me af. Geen badmat want vloerverwarming.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Ik begrijp de poll niet. Ik droog me af met een handdoek in de doucheruimte.
Waar moet ik dan op klikken?
In de douche. En ook nog in een bepaalde volgorde. Als ik de volgorde kwijt ben, droog ik iets af wat al droog is en dan weet ik weer hoe ik verder moet. Ik hou er niet van als bijvoorbeeld mijn rug nog nat is en zo weet ik zeker dat alles droog is. Ik moet er niet aan denken om nat een badjas aan te doen.
I'm finally old enough to don't give a fuck
Joppie schreef:
23-12-2025 15:57
Ik doe een handdoek om in de douche, droog de muren en glazen wand en deur en dan stap ik eruit en droog me af. Geen badmat want vloerverwarming.
Ik heb hem tegen het uitglijden, omdat ik uit mijn bad moet stappen. En die uitstap is vrij hoog en ben wel eens gaan glijden omdat mijn voeten niet droog genoeg waren... Hier verder ook vloerverwarming.
Qiya schreef:
23-12-2025 15:58
Op in de doucheruimte en op handdoek. Je mag twee dingen kiezen.
dianaf schreef:
23-12-2025 16:02
Ik heb hem tegen het uitglijden, omdat ik uit mijn bad moet stappen. En die uitstap is vrij hoog en ben wel eens gaan glijden omdat mijn voeten niet droog genoeg waren... Hier verder ook vloerverwarming.
Bij het bad heb ik ook een badmat liggen. Bij uit bad gaan stap ik op de badmat en droog mij daar af met een handdoek.
In de douchecabine, omdat het daar warmer is dan in de badkamer. En beginnend met mijn haar omdat dat anders over mijn rug drupt.
Qiya schreef:
23-12-2025 15:58

Beide opties staan er.
Dala schreef:
23-12-2025 16:04
In de douchecabine, omdat het daar warmer is dan in de badkamer. En beginnend met mijn haar omdat dat anders over mijn rug drupt.

Mijn hele badkamer voelt als buiten nu.
Brrr ❄️🧊🥶
Het kiepraam staat altijd open ivm ventileren. Deze tijd van het jaar vind ik zo kut wat dat betreft.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven